Gå til innhold

November: Ullspose til kalde vinterdager, har noen tips?


Har 2

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det hadde vært smart med en lammeullspose til babyen, siden jeg synes vokispose er litt stort. Jeg sjekket på Nøstebarn, og de har en til ca 2500,- Men her er det begrenset med muligheter for vasking etc. Er det noen som vet om noen andre som har bra poser? Også tenkt at det kunne vært smart med glidelås på posen, slik at man kan ta av toppen og bare bruke bunnen -

Noen som har gjort noen kupp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Jeg kopierer et innlegg jeg så på 2. trim., det var jo et godt tips! Lykke til =)

 

Til dere som vil ha lammeskinnspose! NYTT 17:49 11.08.2006

Jeg bestillte lammeskinnspose fra skinnfellen.no, og den var nydelig!! Man mailer eller ringer dem, så får man tilsendt stoffprøver, og kan se og kjenne på dem før man velger...De lager også en liten sau fremme på posen....utrolig søt!

Jeg har fått masse skryt for min pose, og jeg er riktig stolt, for ikke mangen som har maken!!

 

Bare et lite tips til dere som lurer på en slik pose!!

 

God helg!!

solami

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger Baby Nest Lammy dunpose på Babyshop. Den har lammeskinn i bunnen og dun på toppen om du skjønner... den er nett og avrundet i bunnen slik at den er enkel å få plass til i bagen. Vi har bag fra OTH og den er ikke av de største akkurat, og der passer den perfekt. Det finnes forskjellige størrelser av denne posen. Vi har funnet ut at Lammy dunpose XL er den lureste. Kan brukes inntil barnet er 3 år. Man kan glide av overdelen slik at man kan velge å bare bruke lammeskinnet som underlag alene. På Babyshop koster denne 2400,- kroner, men hvis du bor i nærheten av Oslo anbefaler jeg å kjøpe den av Rita Holm som importerer utstyr fra utlandet. Hun holder til på Bekkestua i Oslo. Søk på "lammy dunpose" på finn.no og hun vil dukke opp med annonse der. Man sparer litt penger ved å kjøpe av henne da hun selger de for 1800,-

 

Lykke til i jungelen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har voksipose fra før, er fornøyd med den, men har aldri følt jeg har kunnet legge babyen ut i den i bare inneklær på kalde dager, nei.

 

Ang. vasking er skal vel ulldyna i voksiposen også helst renses, men deg går sikkert greit å vaske den også, for ull tåler jo stort sett vask. Selv har jeg kun vasket trekket, og latt dyna være, bare luftet den..

 

Nå har jeg falt for en lammeskinnspose fra Basson Baby. Luksusutgaven kostet 2199,- . Den finnes visst både med kort og lang pels, den kan deles i 2, slik at du kan bruke den som madrass, og den har hull til selene i vogna. Basson Baby hadde også 2 billigere utgaver av skinnposer, en til 1200-1300 kroner, og en til litt under 900 kroner.

 

Det eneste som bekymrer meg med den, er mulighetene for vask. Den kan vaskes for hånd med egnet vaskemiddel, men blir den like god og myk etterpå??

 

Når det gjelder størrelsen, synes jeg ikke lammeskinnsposen virker særlig mindre enn voksiposen, men jeg håper og tror at den kan være varmere for babyen på de kaldeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe voksipose til mitt forrige barn, men tok meg en tur på loftet hos mamma og fant der en saueskinnspose. Voksiposen er stor og ikke soe særlig praktisk synes jeg.

Jeg sendte saueskinnsposen til rens og den var så flott etterpå. Kan ikke tro at den faktisk er 47 år gammel. Det selges faktisk helt like poser den dag i dag men de er skikkelig dyre.

Kanskje noen i din familie har noe liggende evt. kjøpe brukt. Vi var ihvertfall heldige der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange tips!

Moren min sa at det er grenser for hvor varmt det trenger å være; babyer skal helst ikke være ute i kaldere enn 10 minus...

Tenker videre at en skinnpose kanskje er mer "åpen" ved hodet, mens i en voksipose kan man tulle inn babyen mer. Jeg har rett og slett ikke bestemt meg enda! Kansje jeg må vente til det er litt kaldere for å kjenne etter hva jeg tror er best da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammeskinnsposer kommer i alle fasonger og varianter, også de man kan snøre sammen så de blir tettere rundt hodet. I tillegg er den isolerende med tanke på fukt og kulde på en helt annen måte enn voksi-posene er..

Kaiser og simo har gode poser syns jeg personlig, begge med hull til seler og begge delbare.Finnes på mamma-mia.no til 1700-1800 kroner. Den ene korthåret, den andre langhåret.

 

Selv går jeg for lammeksinn i bunn av vogna som brettes litt oppover kantene, dundyne, og ullteppe. Svært sjeldent det er kaldere enn 5 minus her, stort sett ligger det på null. Skulle det bli ille har jeg lammeskinnspose, arvet fra min mor, rundt 30 år gammel, identisk med den som selges på nøstebarn til 2500 for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...