Gå til innhold

Røykende jenter med mage. FYSJ!!

Anbefalte innlegg

Da jeg parkerte ved dagligvaren i går, stod det en høygravid jente og lasset inn varer i bilen på siden, og med sneipen inn og ut av munnen med den ene hånda.

Jeg fikk lyst å gå bort til henne og flerre siggen ut av kjeften hennes og be henne slutte med barnemishanlinga hun drev med!!

Hvordan KAN jenter i 2006 holde på sånn??!!

Er de fullstendig bortreist?

Jeg har sett diskusjoner her før om dette temaet, og regner med at det vil komme noen reaksjoner. Men jeg blei så indignert, for jeg har faktisk ikke sett veldig mange svangre jenter som røyker tidligere, og iallefall ikke mens jeg sjøl har vært prøver. Jeg reagerte rett og slett med avsky og det gjorde mannen min også. For å si det rett ut; hun så ut som en karakter i "Slipp Jimmy fri" med den siggen og magen... Fryktelig trist...

Jeg har selv aldri røykt, og ikke kjent dette på kroppen, men av så mange jeg kjenner som har sluttet så er det svært få som har plagdes med å slutte. Det er faktisk bare snakk om å ha lyst til det.

Jeg ønsker alle røykende kommende mødre god bedring....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5886732-r%C3%B8ykende-jenter-med-mage-fysj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg! Jeg jobbet en gang sammen med en jente som var gravid og klaget over at hun fikk kommentarer dersom hun satt ute med en øl og tok seg en røyk... Er det mulig?

Samfunnet i dag er da såpass opplyst at skadevirkningene ved røyking og alkohol er rimelig godt kjent blant folk!

Vet du hva..er HELT enig med deg. Det er ufyselig , kvalmt, stygt, og uintelligent å røyke mens man er gravid!!!!

Jeg har selv røkt i 17 år..mye og lenge, og trodde ALDRI at jeg ville klare å slutte med det. Ikke engang om jeg ble gravid. Men, den dagen jeg satt der med to blå streker på en testpinne kastet jeg resten av røykpakken og har ikke røkt siden(november i fjor). Hadde ikke det minste problemer med å slutte og det kunne ikke falle meg inn og tilføre barnet mitt gift på den måten der!

Og må si at jeg var ikke noen festrøyker jeg altså...det gikk i 20 om dagen og det beste i verden for meg før var å slappe av med en zigg...Så jeg vet akkurat hvor(lite) vanskelig det er..

heeeelt enig... noe av det mest uintelligente synet jeg ser... hvis man vet hva røyking gjør med et foster(og det BØR man gjøre i 06), skal man klare å slutte.. det er verdt det.... har aldri røkt selv, men har venner som gjerne har sluttet for en grunn større enn seg selv..

lykke til til dere som tenker på å slutte...:)

Så ufattelig egoistisk! Sikkert lett for oss ikke-røykere å si,men det er da ikke SÅ vanskelig å slutte vel? Jeg har slutta med mange ting opp igjennom årene,og er overbevist om at det bare handler om viljestyrke og karakter! Man kan da ikke sette seg selv så høyt at man er villig til å risikere barnets liv og helse..

Hadde en nabo som også røykte gjennom svangerskapet,synes det var ekkelt å se på! Vet ikke om det skyldes ignoranse eller mangel på informasjon...

Nei det så sikkert ikke vakkert ut. Jeg ser jo helst at man slutter å røyke i svangerkapet... og ikke begynner igjenn etter på. Men det er jo lett for utenforstående å si dette. Er ikke altid så lett. Tror de som røyker har blitt hetset nok om dette. Jeg kjenner faktisk til en situasjon hvor en kommende mor måtte røyke tidlig i svangerskapet... (men da kan ingen se det på henne) Hun sluttet utover i svangerskapet, men måtte trappe stille og rolig ned grunnet mageproblemer som kunne også føre til spontanabort. Jeg selv har røyket og vet akkurat om dette med magekramper og slutte... Jeg sluttet "pang" og gikk et halvt år med skikkelig harde mage kramper i perioder... Dem var så intense at jeg ikke klarte å stå på beina, og måtte til lege. Det var der jeg fikk vite grunne.. og grunnen var at jeg sluttet å røyke og at det skjer enkelte.

Annonse

Sorry,men det har jeg null forståelse for! Har sett et par i nærmeste familie dø av lungekreft og det er f**n ikke moro! Så om man får slite med litt mageondt en periode synes jeg det er en liten pris å betale!

Dessuten gjør røyk slik at livmor kan løsne og føre til abort...

For aller første gang skal jeg være...

Phu, det er heldigvis foreløbig bare fornuftige jenter her inne, det er kjempebra!

Jeg er full av lovord til dere som har klart å slutte, ære være dere for det. Gratulerer!

Syns den var veldig fin; "å slutte for en grunn større enn seg selv.." Det er jo bare så godt sagt!

Det skal jeg si til henne, jenta på parkeringsplassen neste gang jeg ser henne. (og tilføye litt slemt at jeg håper hun går rundt og tror hun får en lettere fødsel fordi ungen blir mindre av røykingen hennes - måtte hun ha rier i 96 timer.... Men selvfølgelig ha flaks og få et velskapt barn uten astma, helt uskyldig for mammas tjærebrenning! )

Kjenner jeg ble engasjert ja.... ; )

Kan du da ta 1+1... så med sterke magekramper og en livomor i fare for å løsne... vil spontanabort faren være overhengende... Vet ikke helt... hva legen sa, og hva som var best. Men jeg skjønner tanken. Jeg har selv vært gjennom mage kramper.. og hun hadde en mage sykdom som ville forverre om hun sluttet med engang... Dette var legens råd, og ikke mitt. Jeg er ikke lege, og tviler på at du også er det... jeg bare sa noe jeg har hørt fra en nær veninne rundt røyking i svangerskapet. Hun har forøvrig sluttet nå... og alt er vel!

Hmm.... Tenk at avhengigheten kan gi så alvorlige smerter når man prøver å SLUTTE!

Bare TENK hva som skjer i kroppen når man fortsetter å TILFØYE svineriet.

Huff.... Jeg hadde nettopp et møte med en eldre dame som jeg vet røyker hele dagen, med kols og greier, og hun visste ikke om hun holdt ut å sitte i møtet i 3 kvarter uten å få røyken sin... Det er ille... Vi unge burde vite så mye, mye bedre....

Helt enig jeg også.

jeg er så lei av dårlige unskyldninger for å ikke slutte under graviditet at jeg spyr.

Jeg har ei svigerinne som røyka under graviditeten og som røyker INNI huset hjemme med 3 barn!!! Vi har hatt våre diskusjoner, og har ihvertfall kommet frem til at det ikke blir røyket der når lillegutt på 2 år er på besøk.

Grunnen til at røykere får så mye hets er jo akkurat for at det er så skaldelig, spesiellet for små barn som ikke kan si fra selv.

De er ikke intressert i å høre på "hetsen," jeg regner med at det er fordi de har dårlig samvittighet. Desverre hjelper ikke det de barna som blir syke av det..

Puh, det var min utblåsning mot røykere i dag, og bare for å ha sagt det, jeg er en ex-røyka-20-25-om-dagen. De sier vel at ex røykere er de verste hetserne, men vi vet ihvertfall hvor skaldelig det er og at det faktisk går ann å slutte (-;

Annonse

Har dere ikke hørt hva legene sier nå??du skal på ingen måte drikke alkohol å du BØR ikke røyke...Er selv røyker å dere som ikke røyker vet ikke hva dere snakker om!!

Større sjanse for å miste barne når man er super hysterisk å stresser...

Røyker MAKS 2 per dag å noen ganger bare en halv å det har jeg ikke dårlig samvittighet for..

Jeg har røykt og vet hva jeg snakker om og er heeeeeeelt enig med HI her! Å røyke som gravid er totalt forkastelig, man forgifter barnet sitt og gir det potensielt problemer som barnet må leve med fordi man selv er en egoist. Er man prøver så slutter man først å røyke, så enkelt er det faktisk, det tar noen mnd før livmoren er fri for giftstoffer etter man har sluttet så det er bare å slutte om man vil det beste for babyen sin. Sluttet selv da vi planla førstemann, anså det som en selvfølge, barnet jeg ville ha var da så klart mer verd enn min uvane!

jeg skjønner godt din reaksjon. Hvordan kan et menneske i det hele tatt røyke, da man jo tar skade av det. I tillegg å være gravid...

Jeg kjenner flere som røyker og som har hatt veldig svert ved å slutte, til tross for baby på vei. Det optimale er selvfølgelig å slutte med en gang, men glem nu ikke at røyk skaper avhengighet og det for noen tar tid å kvitte. Jeg kan godt reagere inadtil når jeg ser gravide røyke, men det kunne ALDRI falle meg inn å si fra til vedkommende. Folk får heldigvis lov til leve sitt egen liv og gjøre sine feil... Selvom det kan påvirke det ufødte barn. Mammaen min røyk mens hun gik gravid og jeg er en sunn og frisk kvinne idag, så det er altså ikke sikkert barnet tar skade.

Syns ikke noe om røykende jenter med mage... Har ikke sett det så ofte, men når jeg ser det blir det ofte til at jeg stirrer...

Men svigerinna til svigerinna mi (eller noe sånt) fortalte at det ikke var farlig å røyke frem til 4 mnd, og ei venninne av meg røyka hele svangerskapet fordi jm hadde sagt at det var bedre at hun tok seg en røyk enn at babyen fikk oppleve stresset ved at hun var røyksugen...

Aner ikke hva som er riktig jeg... Og kan ikke si at det er bare å slutte da jeg aldri har røyka selv, men prøver å få sambo til å slutte... Men det er sannelig ikke lett...

Jeg er enig! Sluttet selv å røyke lenge før jeg planla å bli gravid!

Men til røykerne sin unnskyldning (eller hva jeg skal kalle det), så røyket mine foreldre MASSE mens jeg lå i magen og også i oppveksten min. De gikk heller aldri ut av leiligheten/bilen etc. Og jeg har ikke lidd av dette jeg, tror jeg da... :o) MEN i 2006 vet vi bedre og at ikke folk da slutter før de blir prøvere er i grunnen ganske så uforståelig. Det er nemlig mulig - jeg er et bevis på det!

Hei!

Er helt enig med deg.. Det er noe av det kvalmeste jeg har sett...

Må også si at min mor røykte når hun gikk med meg og mange år etter, både inne og i bilen... men etterhvert som vi vokste opp (søs og jeg) sluttet hun å røyke inne og i bilen... Jeg eller søs har ikke tatt av skade (heldigvis),men syntes hun kunne ha sluttet... Så da jeg fikk sønnen min for 3 år siden, så betsemte hun seg for å slutte og sluttet på dagen han ble født...=o) Flinke mamma=oD. Hun har ikke røyket siden. Kan sikkert ha noe med samvittigheten å gjøre...=o)

Hater røkende jenter med mager=o( Kan umulig være noe speielt smarte. Kjønner heller ikke hvorfor folk i det hele tett starter å røyke nå for tiden, når de vet hvor skadlig det ellers er... Det er absolut ikke tøft...

Oj ble langt dette=o)

Jeg er heeeelt enig her! Slutta selv å røyke 1 juni 2004 og jeg nyyyyyter det å være ikke-røyker! :-) Men på en annen side forstår jeg venninna mi! Hun ble gravid i fjor sommer og han hun ble gravid med prøvde nærmest å true henne til abort! Han truet med å banke henne o.l. I tilleg ble hun lagt inn på sykehuset i flere uker pga oppkast! Hun klarte ikke å holde på verken vått eller tørt! Da hun kom ut fra sykehuset fikk hun tabletter mot oppkasten, så hun måtte bare spy et par ganger om morgenen! Hun prøvde da å slutte, men det forværret kvalmen og oppkasten! Hun snakket med legen om det og han sa at siden hun har to spontanaborter bak seg, vil røykeslutt kunne resultere i abort her også! så han frarådet henne å slutte med røyken! Så hun trappet ned fra 20-25 om dagen til rund 5 røyk om dagen! Da gutten hennes kom, 1 dag etter terminen, veide han over 4 kilo og var en flott og frisk gutt! :-)

Jeg forstår venninna mi i denne situasjonen, men jeg synes allikevel at røykende gravide er det styggeste jeg ser! For noen år siden sa hun også til meg at når tiden kommer hvor hun og en mann planlegger å bli gravide ville hun slutte å røyke! Det holdt egentlig for meg! Jeg synes bare det er unødvendig av dere å slenge dritt om røykende gravide på den måten! Det er min mening, da...

Helt enig med der "ikke røykene" ..:o)

Jeg har selv røykt i 4 år, men klarte å slutte da jeg ble sammen med min kjære! Så nå har jeg holdt oppe i 5.5 år!! Jippi!!!!

Har NULL planer om å begynne igjen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...