Gå til innhold

A-vitamin i krem skadelig?


Serinde

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpt et serum fra md.formulations som skal bleke pigmentflekker. På embalasjen står det ikke noe om at det kan være skadelig for gravide, men et sted på nettet står det at produktet ikke bør brukes under graviditet pga a-vitamin innholdet. Jeg kontaktet md formulations for å høre hva de hadde å si og de svarte at de ikke testet på gravide og derfor ikke ønsket å uttale seg. De mente at hver enkelt måtte høre med sin lege om de kunne bruke produktet under graviditet eller ikke. Er ikke det dårlig!? De mente altså at jeg burde rådføre meg med en allmennlege hvorvidt jeg burde bruke serumet eller ikke? og det uten å nevne det i det hele tatt på forpakningen! Gi meg den legen som vet dette bedre enn md.forumulations selv!!! Jeg skrev en mail hvor jeg lot det komme frem at jeg synes dette var en svært dårlig ansvarsfraskrivelse! Vi kan vel ikke kontakte legen hver gang vi skal smøre oss inn med en krem! Det jeg lurer på er altså om noen av dere har hørt at a-vitamin i kosmetikk bør unngås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...