Gå til innhold

hei folkens!

Odinsen, Gulle & Lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

bra med dere? jeg var hos jordmor igår jeg, for jeg kjente ikke spark hele dagen, men heldigvis var alt iorden!!! men hun mente at det var noe galt med stoffskiftet mitt, så det var derfor jeg ikke hadde vært iform i det siste. hva innebærer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

dytte

Skrevet

Lavt stoffskifte kan blant annet føre til at du blir litt slapp, eller det som utenfra ser ut som lat. Høyt stoffskifte kan medføre at du blir overaktiv og går kraftig ned i vekt. Det er helt sikkert mye mer nyansert enn dette, men det er det jeg vet om det:)

Skrevet

Det betyr vel kanskje at du enten har for høyt eller for lavt stoffskifte og det kan gi forskjellige plager. Men jeg har ikke noe mer greie på det, egentlig. Hvorfor ikke ringe legen eller jordmoren igjen? De bør vel ta noen prøver for å sjekke det?

Skrevet

jeg har veldig til hjertebank og høy puls. jeg har en slik stressa-følelse og vondt i hodet. herregud til syting...huff. :-)

Skrevet

Høres ut som du kan få det mye bedre når stoffskiftet er regulert, fint at hun tar deg på alvor! Høres ut som høyt stoffskifte for meg, det bør de nok klare å regulere etterhvert. Lykke til!

Skrevet

takk for det!! ja ,hun er kjempefin! ordner opp i alt med en gang!

Skrevet

Tok jordmor blodprøve av deg?? Hvis ikke kan du dra til legen din og ta en stoffskifteprøve for å se hvordan det ligger an. Slik jeg har forstått det kan stoffskiftet endre seg i løpet av svangerskapet.

Selv har jeg lavt stoffskifte og i samråd med legen min tar jeg prøve 1 gang pr måned for å være sikker på at jeg har riktige verdier. Ble nemlig ikke gravid før jeg fikk medisin mot lavt stoffskifte.

Få det sjekka ut så slipper du å gruble på det.

Lykke til!

Skrevet

hei er du her? såg du hadde svart på et av innleggene mine her idag ang. stoffskifte. ja, jordmor tok prøve av meg, men jeg får ikke svar før neste uke. du sa du ikke ble gravid før dette var ordnet med deg, jeg prøvde i 1 1/2 år før det gikk, kanskje dette er grunnen til det??? legene fant ikke ut noen ting, men til slutt klaffet det likevel da. kjenner du deg igjen i symptomene jeg har eller var det andre hos deg?

Skrevet

Hei mamma til Odin!

Jeg var slapp og la på meg selv om jeg spiste lite, matlysta var heller dårlig. Hodet gikk på høygir for alt det jeg ikke fikk gjort, men kroppen hang ikke med.

Det hører med til historien at vi har prøvd å bli foreldre i mange år uten å lykkes. Til slutt prøvde vi 8 ganger med prøverør uten hell.

Legene sier at stoffskiftet mitt har blitt sjekket før, men etter å ha gått på medisiner mot lavt stoffskifte i ca 9 uker ble jeg spontant gravid.

Spesialister innenfor infertilitet mener at lavt stoffskifte kan redusere sjansene for å bli gravid.

Så hva som er årsaken til at vi venter vårt første barn, om det er medisiner eller for at vi hadde nesten gitt opp håpet vil vi vel aldri få vite....

I hvertfall, hvis det skulle vise seg at stoffskiftet ditt ikke ligger innenfor normalen (TSH helst under 2) når det gjelder lavt stoffskifte, vil du få medisin som regulerer dette.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

ok, blir spennende å se. takk for svar!!! :-) ha det godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...