Gå til innhold

uke 25

supra-Embla kom 12.12

Anbefalte innlegg

i dag går jeg inn i 25 uke, er 103 rundt magen... Kjenner masse liv til lille frøken, det er xtra gøy å hilse på henne... Når hun sparker, dytter jeg lett tilbake, og da får jeg et nytt spark.. hun har oxo begynt å legge seg m rumpa ut på høyre side av magen (dette skjer når jeg har lagt meg), og da stryker jeg over henne, veldig veldig spesielt. Pappan synger en bestemt sang for henne nesten hver kveld, og nå har hun begynt å kjenne den igjen, det er stor stas for den stolte pappan;) siden det er masse liv, og masse spark, til tider kjennes det ut som at magen skal vrenge seg fordi hun snurrer eller hva hun gjør, så er det et godt tegn på at alt er bare bra! Da er det ikke så viktig m ryggvondt, bekkenplager, hovne bein eller rastløse bein.... Alt det er verdt det!!!

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 25 - begynner på uke 26 på mandag. Det er masse liv her også - kan kjenne en fot som trykker mot magen og kan sparke skikkelig i fra seg : )

Vi har ennå ikke fått vite/se hva det er - så det er ekstra spennende! Men det er litt slitsomt noen ganger - for sparkingen og boksingen er så kraftig og holder på lenge av gangen. Pga. av de kraftige sparkene får jeg også ofte kynnere som gjør vondt nedover i rygg og bekken.

Storebror har også fått kjenne babyen sparke og det var kjempestort for ham! Han er 6 år og gleder seg til å få en bror : ) (Det er det han vil ha - så da blir det det - mener han . ) Min far er overbevist om at det blir jente - vi er fornøyde så lenge babyen er frisk og alt går bra!

jeg er i uke 26+1 og synes det er stas med all sparkingen men nå har det blitt så kraftige at jeg våkner av det! våknet av sparking kl halv 6 i mårrest! halvdrømte at sambos hånd hoppet opp og ned på magen min og når jeg våknet var det akkurat det som foregikk..lillegutt er rene kickbokseren jo! jaja får mamman sin tidlig opp om morningen i allefall da:P hihi...

Jeg går nå inn i uke 25. Liv er det massevis av. Det er slutt på helger hvor jeg sover til langt på dag i hvertfall, for sånn 06.30 omtrent forventer nurket mitt aktivitet...det kjennes ut som om jeg blir sparket opp av sengen :) Slitsomt ja, men betryggende å kjenne bevegelse når jeg våkner om morgenen. Ellers er jeg fremdeles i bra form...bortsett fra at jeg begynner å få plager pga bekkenløsning. Håper å holde det i sjakk ved å ikke bære ting og ta pauser på jobb så jeg ikke blir så sliten. Magen kjennes gedigen, særlig siden jeg er ganske liten av meg. Mange tror jeg er MYE lengre på vei enn jeg er. Får sånne kommentarer som "nå er det vel ikke lenge igjen"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...