Gå til innhold

Oktober: Angående permisjon og barnehage


Nicita73

Anbefalte innlegg

Jeg har lest meg grønn for å prøve å sette meg inn i disse permisjonsreglene, men jeg føler meg fortsatt ikke helt sikkert. Ikke nok med det, var hos min venninne her om dagen, og hun nevnte at vi måtte huske å søke barnehage nå til våren, og at man da må begynne å betale for den allerde i august, og her har vi permisjon til langt ut i November når vi inkluderer ferien vår. Skjønner jo at de ikke vil la plassene stå ledige når de kan fylle den med andre som har behov for plass før, men det er så mye regler at jeg kan spy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fristen for å søke barnehageplass for året 07/08 er i januar og dersom du ønsker plass må du nok søke fra august. Husker jeg rett bor du på Nøtterøy og der er det vel ikke flust med barnehageplasser. I min kommune, Re, der vi har god dekning har jeg hørt at dersom du ikke benytter plassen fra august betaler du bare halv pris for de mnd du ikke bruker. Det er jo ganske kjekt nå lille guller ikke skal begynne før i oktober/november. Skjekk hvordan det er i din kommune.

 

Er det noen spesielle ting du lurer på and. permisjon?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en jungel der ute....har tenkt til å søke og så evt. bare betale selvom vi har permisjon til uti oktober med ferien. Plass MÅ jeg bare ha når jeg skal begynne å jobbe til neste høst. Det er iallefall mange barnehager rundt omkring her vi bor, vet ikke åssen dekninga er enda. Jeg får vel føde først..;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje litt forskjellige regler fra kommune til kommune ja, her i Vestskogen er det ganske mange barnehager nå, håper bare vi er heldige:)

Har fått låne et bok fra helsestasjonen av ei venninne, der står det ganske mye om permisjon, det er bare så veldig mye å sette seg inn i, nå har jeg fylt ut det mest nødvendige på papirene, så fyller vi inn ferie og bestemt pappapermisjon senere, det fikk jeg beskjed på trygdekontoret at det var greit å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det mener jeg faktisk, det er da fristen for å søke går ut. Det er litt merkelig å skulle tenke på det allerede etter noen få mnd, men slik er det. Dekninga i Rygge/Moss aner jeg ikke noe om. Ring kommunen for å høre, så vet du litt om hva som venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var frist 1. mars i Rygge, og en måtte være bosatt i kommunen innen 1. august (året før?). Heldigvis at vi flytta i slutten av juni nå, da. Har litt lengre tid på meg utpå nyåret. Man bør vel søke om om 100% plass også heller gå ned etterpå dersom ting skulle endre seg. Uff, det er så mye nye greier å tenke på at jeg blir svimmel........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...