Gå til innhold

Kjenner alle noen som har mistet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som ikke har opplevd blødninger, dødfødsler eller aborter? Og ikke kjenner noen som har opplevd det heller? Føler nesten jeg er unormal her inne, ettersom alt er "normalt" hos meg.

Kjenner selvsagt til ei som mistet, men kjenner ti ganger flere som har fått barn. Er det virkelig så vanlig at det går galt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt blødniger eller noen aborter, men kjenner 4 som har mistet. Disse er i alderen 26-56 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ganske vanlig. Det var først når jeg mistet selv at jeg fikk høre om mange andre som hadde gått gjennom det samme. Det var både mange fra jobben, venner og familie som fortalte at de hadde mistet. Hadde ikke sagt det før.

Men det går jo mye oftere bra enn galt! :) Heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på. Er i mitt første svangerskap og er redd for at det skal gå galt. Ifølge statistikken er det ca 10% sjanse for at man mister de første ukene, men jeg synes jeg leser om veeeeldig mange tilfeller. Kjenner kun et par stykker selv som har mistet, men jeg trodde ikke at det var SÅ vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg tror nesten jeg ikke kjenner noen som ikke har mistet. Da mener jeg i 1. trimester, men kjenner også de som har mistet i 2. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke mistet selv (Bortsett fra en tidlig abort i uke 7) Men hadde en styrtblødning forrige gang. (Pga morkake foran livmormunnen) Denne gangen har alt forløpt normalt til nå, er 12+2.

 

Kjenner dessverre ganske mange som har mistet, både tidlig og sent, men selvfølgelig atskillig mange flere som alt har gått bra for! Somregel går det jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 37 år, venter mitt femte barn og har aldri mistet selv. Jeg kjenner heller ingen som har sponanabortert eller født et dødt barn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par som har mistet i spontanabort, og dessverre en med dødfødsel, noe som er helt grufult..

Tenk det er ganske så mange mennesker der ute som ikke en gang vet at de er gravide som mister i sa.. Det er ikke så unormalt med sa dessverre, men for det meste så går det bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min sa at det er ingen som er verre til å skremme en gravid enn andre gravide og det er nok sant. For selvfølgelig er vi bekymret og deler de bekymringene med hverandre - MEN til tross for hvordan ting kommer frem mange steder, så går det bra i de aller fleste tilfellene. 25 % av alle påbegynte svangerskap ender med abort, men da teller alle de som aldri visste at de var gravide for de mistet før mensen var ventet en stor del. All diskusjonen rundt dette både på nettet og blant venner kan nesten gi inntrykk at sa og ma er mer vanlig enn å fullføre et vellykket svangerskap og det er helt feil! Hvis andelen aborter skulle vært så høy som man kan få inntrykk av til tider, så ville det ikke vært så mange flotte barn rundt oss. prøv å senke skuldrene og tenk på alle de som faktisk er inne på disse sidene og som det går bra med :-) Og husk at dette er en arena hvor mange kan få luftet og delt bekymringer og sorg før hele verden vet at de egentlig venter/t barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Thomsin! Nå fikk jeg roet meg ned et par hakk! Er livredd for å miste.

Har også fått det inntrykket at det er veldig mange som aborterer. Men jeg ble litt roligere nå. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...