Gå til innhold

Det skjer vel lite med magen de første ukene....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

tenker de første 12-16 ukene forandrer jo magen seg stort sett ikke så mye? Den er mest oppblåst,ellers? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det variere. Jeg fikk mage tidlig i forrige svangerskap. Min lege sa at ettrsom jeg hadde så markerte muskler, svulmet de opp og lagde en mer en opplåstmage enn en gravidmage. Men magen var der jo:)

Har vel litt med høyde og vekt på oss jenter også. Om man følger boken heter det at magen kommer i uke12-15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest oppblåst i starten, ja... jeg kan gå rundt i dongrien hele dagen - men etter 19.00 sprenger magen seg ut og jeg må inn i joggebuksa for ikke å få vondt i magen :-)

 

6 uker + 5 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forrige svangerskap fikk jeg ikke mage før jeg var over 20 uker.

Nå er jeg 11+3 og har fått en nydelig liten kul som er vanskelig å skjule... Så her er det mage og ikke bare opplåst slik det var de første 7 ukene... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fordi spira blir så stor at magene kommer, tarmene hovner opp og blir skøvet oppover osv. I tillegg blir muskulaturen slappere for å gjøre seg klar til å bli strekt, så selv om spira er for liten til at magen bør synes, så er det så mye annet som skjer som gjør at mange får tidlig mage. Førstegangsfødende tar det gjerne tid med. Første gang hadde jeg ikke noe mage før jeg var 6 mnd på vei. Nå er jeg straks 12 uker bare og har en aldri så liten hard bul på magen, og det er veldig normalt for 2. gangs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for de flester er den mest oppblåst :-)

De er jo noen som kan kjenne livmoren så tidlig som i uke 5/6, men de er ikke mangen.

Embryoe forandrer jo seg i en rekord fart de forste 12 ukene så de er vel de som e de eneste som skere med kroppen din de første ukene :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forrige gang kom magen tidlig på meg, jeg var og handlet mammaklær i uke 13. Kjente da livmoren ovenfor bekkenet, og hadde en tydelig liten mage=) Men så fikk jeg etterhvert en ENORM mage da...

Er nå i uke 8, og fremdeles ingen antydning til mage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...