Gå til innhold

keisersnittangst.

amanda,mamma til Imre og Storm

Anbefalte innlegg

HEISANN.

venter tvillinger i midten av desember, og har fått beskjed om at de må taes med keisersnitt pga et komplisert sv.skap 3-4 uker før termin.

Hadde gledet meg til vaginal fødsel,men slik gikk det ikke da.

Gruer meg som f til inngrepet, er ikke redd for sprøyter o.l

men tanken på at gutta mine skal komme ut "gal" vei er skremmende.

har noen spm da, som jeg håper på svar på :)

1. ved planlagt KS blir det spinal bedøvelse el narkose da?

2. Får jeg ha med meg samboer, el svigermor der inne??

3. Blir jeg så "satt ut" de nærmeste dagene at jeg ikke klarer og ta meg av gutta mine selv??

4. Kan jeg føde vaginalt ved evnt seinere sv.skap??

5. Hva er risikoene ved KS???

Hilsen ei som er livredd for KS

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5884963-keisersnittangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg godt, hadde også litt angst for ks første gangen, men hadde enda mer angst for vaginal fødsel jeg da, så jeg slet litt.... Men nå vet jeg hva jeg går til så gruer meg ikke så mye denne gangen. Det er ikke så skremmende som det kan høres ut.

Til dine spm:

1. Du får spinal bedøvelse og er våken hele tiden, får se barna når du kommer ut

2. Du får ha med en ledsager der inne, som sitter oppe ved hodet ditt, og som blir med barnet ut for veiing, måling etc

3. Nei, det gjør du ikke. Men jeg ringte på personalet for å flytte datteren min over på andre siden av sengen når hun skulle ha andre brystet, fordi jeg syntes det var slitsomt å sette meg opp hver gang jeg skulle flytte henne. Dette gjaldt dag og natt nr 2, etter det klarte jeg meg selv.

4. Ja, du kan føde vaginalt senere. Grensen går ved to ks.

5. Risikoen er blodpropp hos mor, du får sprøyter mot dette de første dagene. Ellers er det vel infeksjonsfare i såret. Mulig det er mer også uten at jeg vet det.

Håper dette hjalp litt på angsten din. Lykke til !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5884963-keisersnittangst/#findComment-5885161
Del på andre sider

det ble haste keisersnitt hos meg,så jeg var ikke forberedt på noen ting.

jeg var livredd under hele opperasjonen.

sykepleierne rundt meg var kjempe gode å ha,de snakket med meg hele tiden og oppdaterte meg på hva som skjedde.

jeg var våken hele tiden,og oppe i lampen over opperasjonsbordet så jeg alt som skjedde.(hvis du er redd,så si at de kan dytte vekk den lampen så du slipper å se på)det var en lampe som de ikke brukte.

men det gikk kjempe fint,de er så flinke i dag.

ikke gru deg,dette går fint.

når du ligger der så tenk på de lille du får treffe etterpå.

og du får ha med deg en ledsager hele tiden.

formen er kanskje ikke helt på topp etterpå,men det kommer seg og du får bla. morfin for å slippe de verste smertene!

ikke vær redd for å mase om smertestillende når du trenger det

lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5884963-keisersnittangst/#findComment-5886271
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...