Gå til innhold

Hvor ofte skal man pumpe for å øke produksjonen?

Anbefalte innlegg

Prøver febrilsk å få opp produksjonen, og vurderer å ligge et måltid foran min 10 uker gamle gutt slik at han får det jeg pumper etter måltidet og deretter pumper jeg hver 90 minutt. Forhåpentligvis blir han så mett på det han får på flaske at han spiser hver 3 time som han gjorde før disse uendelige økedagene og utilfredsheten. Har gitt han 80 ml pumpet mm etter 3 måltider i dag og 65ml mme etter kveldsmåltidet ikveld uten at han har gulpet noen gang. Før bare rant det av brystene etter 2 timer bare av tanken på at snart skal jeg amme. Nå er ammeinnleggene stort sett tørre hele dagen.

Klarte å pumpe ut 60ml etter en time fra han fikk pupp. Det betyr vel at jeg ihvertfall lager 120ml på 3 timer? Man pumper jo ut mindre enn de suger.

Fortsetter under...

Du får prøve. Husk at hvile og avlastning, samt mat og drikke er viktig også! Prøv å holde sengen med lillegutten et par dager, og la pappaen brele med dere. Se gjerne film hvis du kjeder deg.

Det er vanlig at det ikke lekker så forferdelig lenger. Det betyr ikke at du ikke har melk, det er bare praktisk. Du fikser dette, vet du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...