Gå til innhold

Hvor mye har dere igjen å leve for nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11.000,- er etter mitt skjønn en grei sum å klare seg på hver måned. Jeg og min mann har god inntekt, så vi har enda mer å rutte med. Men jeg er sosinom og møter familier daglig som har mye, mye, mye mindre å leve for hver måned.

Til de andre innleggene:

Det er leit at velferdsystemene i Norge er så lette å manipulere... Jeg skulle ønske skattepengene gikk til de som trenger det mest og ikke til dem som vest best å utnytte dem.

Jeg er hjemme på 13 året nå, det har hvert litt opp og ned hva vi sitter igjen med, men sånn det er nå ligger vi på rundt 25000,- igjen.

Tror nok dere skal klare det, høres jo ikke sååå lite ut iforhold til mange andre.

Har hvert der selv en gang også.

Annonse

Jeg har bare et spørsmål ang. dette med arbeidsledighetstrygd og "utnytting" som så mange her har nevnt:

Er det ikke slik at man kan si nei til 3 jobber man får tilbudt - og deretter mister man dagpengene? Og hvis det er så lett å få jobb som enkelte her nevner, burde det jo per definisjon ikke gå så lang tid før man blir "kastet ut" av systemet?

Vet iallfall at jeg ble raskt ringt av Aetat da jeg var arbeidsledig...

Hva er galt i å melde seg arbeidsledig når man faktisk er det?? Ening med anonyme her jeg som gir tips om å melde seg arbledig. Jeg har gjort det for første gang i mitt liv siden permisjonen har gått ut, og så får vi se hvor lenge det går. Jeg har jo faktisk ingen jobb, så da har jeg rett til arbledighetstrygd som alle andre, ingen vet jo om jeg søker på jobber.

Så oppfordrer dere andre som ønsker en tid til hjemme med barna, meld dere arbledige.

Hva er det for en påtatt beskjedenhet da, å være arbeidsledig og ikke å kreve trygd?? Selvfølgelig skal alle som er uten jobb har trygden de har krav på.

Jeg synes ikke det er galt å melde seg arbeidsledig når man faktisk er det, men det blir feil hvis man lar være å jobbe når man egentlig har mulighet til det.

Hvis alle følger ditt råd om å melde seg arbeidsledig for å få mer tid med barna, hva tror du skjer med trygdesystemet da? Jeg tror det blir strammet inn, og da går det også utover de som er ærlige og faktisk ikke får noen jobb.

Påtatt beskjedenhet?? Jeg hadde da ikke hatt samvittighet til å melde meg arbeidsledig hvis jeg vet jeg kunne unngått det!

11.000 kr.- pr. mnd. etter at alle faste utgifter er betalt, det er da ikke ille! Det er omtrent det vi har, og vi klarer oss bra. Men det er klart vi merker det dersom vi får store uforutsette utgifter. Noen stor dyr ferie er vel heller ikke aktuell uten at vi sparer litt.

Hvis du er registrert arbeidsledig og får dagpenger er det vel ikke gratispenger... Man må ha tjent penger tidligere for å få dagpenger, hvor mye dagpenger man får regnes ut fra hvor mye du har tjent det siste året, evt. de 3 siste årene. Fødselspenger regnes som inntekt, og de får man jo bare dersom man har jobbet 6 av de 10 siste mnd. før fødselen om jeg har forstått alt rett.

Dersom man blir arbeidsledig uten å ha tjent penger tidligere, f.eks. er nyutdannet og ikke har jobbet mens man studerte så får man ikke dagpenger.

Jeg tror heller ikke det er så mange som vil ansette deg hvis du dukker opp på jobbintervju med mage, da skal du iallfall ha kompetanse utenom det vanlige....

jeg er så enig Rioja! Muligens et eller annet til meg nå i september på en bhg. Krysser fingrer og tær for at det ordner seg. Pga sykemeldinger og nå arb.ledighet har jeg ikke vært i jobb på snart 2 år!

Jeg får utbet. ca 8000,- fra aetat. Pluss ca 2000,- i barnetrygd. Så det er jo 10 000 utbet da. Men det er kjedelig å gå hjemme ja!

når det er spørsmål om hvor mye man sitter igjen med , er det da etter mat og alle regninger ? i så fall vil jeg kalle mange av dere for "rike".. når alt er betalt her er jeg kjempeheldig om jeg har 500 igjen til meg selv til klær sminke og aktiviteter (da føler jeg meg faktisk ganske så velstående)

jeg jobber 100 % og har fire barn (de mangler ingenting)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...