Gå til innhold

Røngten på el dagen, -noen betydning for spiren


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Fikk forespørsel om jeg var gravid, svarte nei selv om håpet var der , og jeg ser nå at dette sannsynligvis den dagen jeg hadde el.

 

Tror dere dette kan ha hatt noen betydning???

 

Hvorfor fikk jeg forespørsel om jeg var gravid hvis det ikke er farlig. Det var ikke jeg som ble røngtet, hadde blybelte på, men jeg satt midt i strålene på 2 bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper at kroppen hadde ordna opp i det, hvis noe skulle ha tatt skade! Tror ikke du skal engste deg, men snakk med lege så slipper du å bekymre deg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så veldig bekymret, men kom plutsetlig til å tenke på det i dag...ville bare høre hva dere synes...sykepleieren spurte jo av en grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt utenfor fare! Vi spør om dette med graviditet fordi en gravid ikke trenger å utsette seg for noen som helst bestråling unødig.. Så hvis du hadde visst at du feks var 6 uker på vei ville du fått beskjed om å vente utenfor. Det er regelverk fra Statens strålevern, så vi må spørre..

 

Jeg har også fått stråler på meg i dagene rundt el og etter el. Men jeg brukte blybelte og bekymrer meg IKKE.. Det skal så UTROLIG mye mere til før det blir fare for spiren...

 

Hilsen radiografen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan slappe helt av!

Jeg jobber på operasjonsavdelingen og er i samme rom som der det blir tatt rtg. hver dag. Vi bruker selvfølgelig rtg. frakker som beskyttelse. Jeg er gravid i 10 uke, og jeg var ca 4 uker på vei før jeg oppdaget at jeg var gravid. Vi blir ikke omplassert før vi vet vi er gravid. Men jeg slapper helt av i forhold til at jeg ble "utsatt" for stråling i de første ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...