Gå til innhold

Får eksem av egg via morsmelk - helsestasjonen sier jeg skal spise litt egg...

Anbefalte innlegg

Lillegutt er snart 4 mnd og i mai begynte han å få litt eksem. I juni fikk han masse da vi var på ferie - og legen så på han da vi kom hjem. Hun sa det kunne være allergi, men trengte ikke være det. Kunne bare være barneeksem/atopiskeksem. Gikk bort da jeg brukte mildison. Etter en stund kom det litt tilbake, og jeg begynte å tenke og fant ut at det kom i helger og ferier... hvor vi stort sett spiste egg til frokost. Hm... jeg testet og spiste egg tre dager til frokost og ja da, det blusset opp igjen. Ikke så mye som i ferien, men endel rundt tinningen. Ganske hissig.

På helsestasjonen sa de at han var for liten til å testes, og at jeg skal holde meg unna rene eggeprodukter - men fortsatt spise mat med egg i - slik at han får i seg litt og litt... for da kan toleransen hans øke etterhvert. Så skal jeg teste med egg igjen rundt 5 mnd alder.

Noen med lignende erfaringer? Eller har dere hatt totalforbud mot egg når der har ammet? Bør jeg ringe fastlegen vår???

PS! I går spiste vi pannekaker til middag og jeg har som vanlig 4 egg i røra... og det har blusset opp igjen...

Fortsetter under...

Gudamei, de har jo ikke peiling. Du skal holde deg godt BORTE fra allergenene når du ammer. Bah! Les det fra astma og allergiforbundet på allergiviten.no De er oppdaterte! Det er en spesialgreie om amming der.

Lykke til!

Krev å få tatt en test.. Fikk samme svar da lillegutt var 5mnd.. Gjett om de fikk sjokk da resultatet kom.. Han var kjempe allergisk for eggehvite..

Du må holde deg unna alt det de er allergisk mot...

må ikke finne på å spise egg, hvia han ikke tåler det.. Han kan faktisk få puste problemer.. ikke meninga å skremme deg...

Jeg også fikk til svar på hs at det var for tidlig å teste for allergi på barn. Det er helt feil. Bestilte time til barnelege og fikk testet og fikk svar med engang. Gå til fastlegen og få testet gutten din.

Sønnen min har eksem og allergi mot egg og melk.Han ble testet da han var tre mnd,at det ikke går an er bare tull ja!! Du må be dem om å holde seg oppdatert!Og du må holde deg helt unna egg,Be om å få henvisning til barnelege,der får du god hjelp.

Annonse

Har fått snakket med legen, og det er bare å kutte ut egg og eggeprodukter ja... så skulle hun se på han igjen når han ble 6 mnd. Muli vi skal provosere da og se om han reagerer. Og så er det prikktest neste.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...