Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jeg har fått allergi/ astma, og har til tider vært veldig forkjølet/ tungpusten.. Er det noen flere som har vært i lignende situasjon? Og vet hvor tungpusten en kan være før det er farlig for fosteret? Får fosteret den oksygen det trenger? Og hva kan evt skje?
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Hei! Selvom man føler seg tungpusten og forkjølet er det ikke sikkert at oksygennivået er lavt i blodet for det. Tror det skal en del til for at det blir for lite oksygen for forsteret. Jeg har også astma og har fått beskjed av legen om at dersom jeg får et anfall så SKAL jeg ta inhalasjonsmedisinene mine uansett. Ta medisinene dine så vil du føle deg bedre. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 å gå rundt å være tett er farlig for barnet, selv om du er gravid skal du fortsette med astma medisinen som før. det er farligere å ta for lite enn for mye. du bør unngå kortisonkurer. men det lille som er med kortison i astmaspray er ufarlig for fosteret. har fått beskjed om at jeg ikke får ta allergimedisin jeg, kun ved akutt. men om barnet får for lite oksygen vil det få surstoffproblemer som kan føre til hjereskade.
oesmamma Skrevet 11. august 2006 #4 Skrevet 11. august 2006 jeg har fått beskjed om å slutte på allergitabletter - d er ikke bra. Er noen du kan ta - men de blir en veldig trøtt av! Astmamedesiner har jeg fått beskjed av fastlegen og en lege som er ekspert på fødsleshjelp, om at astmamedesiner må taes! De kan være litt veksthemmende - men det er ennå farligere å være tungpustet! Asyma blir ofte verre i svangerskapet da det ligger og presser mot lungene. Jeg blir andpusten av å gå opp trappa hjemme jeg - og når jeg sa d ble legen min streng!! Har trodd jeg ikke skal ta medesiner jeg... Håper d bedrer seg for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå