Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Del Skrevet 10. august 2006 Hei! Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dag etter at jordmor mistenkte seteleie i forrige uke. Og hun hadde rett. Fikk anbefalt vaginalfødsel, helt til jeg hadde vært gjennom CT og fikk vite at jeg var for smal. Hadde gruet meg til å evt måtte velge, så når jeg plutselig ikke hadde noe valg var det egentlig litt greit. Spurte legen om det var noen sjanse for at hun kunne snu seg på egen hånd. Det var det alltid en mulighet for etter hva jeg kunne skjønne, og i såfall blir det vanlig fødsel. Men så spurte jeg legen litt om evt vending om det var noe alternativ. Det var det visst, men hun trakk litt på det og sa at det kun var 2 leger på Ullevål som kunne dette, den ene var på ferie, det gjorde fryktelig vondt og det var en viss risiko for babyen ved å gjøre det... Spurte om hun ville nevnt det for meg som et alternativ dersom jeg ikke hadde spurt, og da sa hun at det "kunne hun ha gjort"....! Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette, men det hørtes liksom ikke så fristende ut. Har også hørt at det går an å prøve vending med akupunktur. Spurte legen om det også, men det visste hun ikke noe om. Jeg har tatt akupunktur sor andre ting tidligere og har god erfaring med dette. Uansett skal jeg tilbake om en uke og da må jeg ha bestemt meg. Er det noen her som har vært i en lignende situasjon og har noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880416-for-smal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smilje med gull i magen Skrevet 20. august 2006 #2 Del Skrevet 20. august 2006 Hei Opplevde omtrent det samme for 2 år siden- inkl. forsøk på å snu (Noe som v ar sinnsykt vondt!!! Var så bekymra, for når legen lå der oppå magen, trodde jeg at hun skulle presse istykker babyen min!!!) Vi fikk vite dette samme dag som vi måtte ta keisersnittet. Hadde ikke vurdert keisersnitt, og det kom veldig brått på... MEN når det er sagt- fødselen var smertefri og over på under 10 min... Jeg vil i utgangspunktet ikke anbefale noen å ta keisersnitt uten "grunn". Det er en operasjon, det er risiko forbundet med det og det tar endel lenger tid å komme seg på beina... Ei venninne av meg fikk i tillegg infeksjon i såret og hadde det skikkelig tøft... Men må vi, så må vi! Og heldigvis går det nesten alltid bra- uansett hvordan vi føder Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880416-for-smal/#findComment-5999941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cielo *to barns mamma* Skrevet 20. august 2006 #3 Del Skrevet 20. august 2006 Opplevde det samme som deg for fire år siden. Ble ikke anbefalt utvendig snuing da dette kunne skade barnet. Men prøvde akkupunktur uten hell. Akkupunktøren mente det var fordi det var for sent (prøvde det i uke 36-37) og at barnet ikke hadde nok plass til å snu seg. Akkupunkturbehandlingen er ikke med nåler men med noe som ligner en sigar som man holder på yttersiden på lille-tærne i noen minutter om dagen. Fikk med disse 'sigarene' hjem og gjorde dette hjemme, og selv om hun ikke klarte å snu seg, så merket jeg at babyen ble urolig og romsterte noe veldig der inne etter hver behandling så tror det har noe for seg. Det endte med planlagt ks for meg og syntes det var en fin opplevelse. Skjønner ikke helt hva du mener med at du må ha bestemt deg når du skal tilbake om en uke....? Hvis barnet fremdeles ligger i sete må du vel ta ks? Uansett så går nok det veldig bra, ikke noe å bekymre seg for ) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880416-for-smal/#findComment-6004504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå