ladden73 Skrevet 10. august 2006 #1 Del Skrevet 10. august 2006 Hei til dere som har fått eventuelt time til ks, og dere som har tatt det før: Når er det mest vanlig å få planlagt keisersnitt v seteleie. Har en eller annen grunn gått å trodd det var 14 dager før termin, men så er det ikke eller??? Noen som vet??? Har nå gått å trodd det var kun små 14 dager igjen. Blir litt utålmodig jeg nå.Skal til samtale på a-hus neste uke. Det blir spennende. Kan man nekte å ta bekkenmåling og utvendig snuing. Jeg vil helst få en dato å dra hjem, ingen hokuspokus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880395-n%C3%A5r-er-det-tid-noen-som-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 14. august 2006 #2 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg var på Ullevål forrige uke og fikk bekreftet seteleie ved UL. Var da 37+1. De anbefalte setefødsel, men jeg måtte selv ta stilling til om jeg ville måle bekkenet (dvs at jeg måtte ta stilling til om jeg ville sjekke muligheten til å føde vaginalt). Jeg tenkte at det var like greit å gjøre det, selv om jeg nok innerst inne helst ville ha KS. Da kunne jeg i hvertfall ikke angre på at jeg ikke gjorde det i ettertid. Kan jo være greit å vite hvor bredt bekken man har før man vurderer setefødsel også (om det er akkurat eller mye å gå på..). De målte det ved såkalt CT, veldig fort og greit gjort. Lå på en benk med klær og alt på. Så ble hele benken kjørt inn i en trummel, sånn at bekkenet mitt akkurat kom innenfor i 1 min tenker jeg (tenkte jeg bare skulle nevne det, for har hørt om så mange som har hørt skrekkhistorier om hvordan bekken blir målt). Resultatet mitt ble at jeg var for smal, og da var det liksom ikke noe mer å tenke på.... Jeg har brede hofter og var derfor overbevist om at jeg ville være bred nok, men den gang ei.... Snuing ble ikke nevnt for meg før jeg selv spurte (legen hørtes ikke så positiv ut, så det har jeg slått fra meg). Skal tilbake til Ullevål på torsdag, da er jeg 38+1. Jeg har også gått og lurt litt på dette om når de har tenkt å ta KS på meg. Regner med å få vite det da. Har også hørt om 14 dager, men det vil jo være på fredag... de må jo gi meg litt mer en 1 dags varsel!?!? Vi får se... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880395-n%C3%A5r-er-det-tid-noen-som-vet/#findComment-5917441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monica Geller Skrevet 14. august 2006 #3 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har hatt planlagt KS pga seteleie. KS ble utført 13 dager før termin. Det mest vanlige er vel et sted mellom 1-2 uker før termin. Jeg fikk datoen for KS 2 uker før inngrepet. Pga at hun hadde ligget i sete siden uke 26, og fordi det var litt lite fostervann (altså dårlig plass for å snu seg), så regnet de ikke med at hun kom til å snu seg. Hadde hun imidlertid gjort det, så hadde det selvfølgelig blitt vaginal fødsel... Det ble ikke tatt bekkenmåling på meg fordi jeg tidligere har født en baby på 4300 g, og at man derfor visste at jeg ikke hadde smalt bekken. Pga av en del andre omstendigheter så ønsket jeg likevel ikke å føde i sete, så det ble altså KS. Snuing var ikke en aktuell problemstilling da det ikke var noen som "kan" det ved dette sykehuset, og uansett hadde jo jeg lite fostervann som gjør snuing vanskelig... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5880395-n%C3%A5r-er-det-tid-noen-som-vet/#findComment-5917647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå