Gå til innhold

hvor fort kan man bli gravid igjen?


a.b.k.h.

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om noen vet om el selv har blitt gravid igjen med engang etter en spontanabort. jeg vet man egentlig skal vente til man har hatt en mens. men er det veldig viktig?

en veldig utålmodig venter på svar = )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at vi bare kunne prøve igjen etter sa. Det som kunne bli vanskelig var å fastsette termin.. Men etter ma så måtte vi vente, mye fordi vi ikke fikk ha sex på 14 dager..

 

Noen leger mener at man bør vente, mens andre sier kjør på..

 

For meg tok det ganske lang tid etter den siste aborten, 9 mnd.. Men er det ikke sånn at man har lettere for å bli gravid etter en abort?

 

Uansett, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt forholdvis fort gravid igjen etter ma og sa. Det tok ca. 6 uker for el startet igjen. Ble anbefalt om å vente en mens, men det har vi egentlig ikke tatt hensyn til, for går det ikke, så ordner jo kroppen opp i det selv.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg ble gravid med en gang etter at jeg aborterte. Det var "et uhell" - hadde fått beskjed om å vente tre måneder pga risikoen for at et nytt, befruktet egg kunne feste seg i arrvevet etter forrige foster, og at kroppen da ville støte det fra seg. Men det skjedde ikke - selv om graviditeten ikke var "planlagt", gikk alt bra. Så det er mulig - selv om ekspertene er redde for å tilråde det. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SA 20 juni og sitter nå gravid i uke 7.

Ble gravid etpar tre uker etter SA.

Jeg følgte magefølelsen og den sa kjør på til meg.

 

Lykke til a.b.k.h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...