Gå til innhold

September: Kjempevondt! Hva betyr det?...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner oftere og oftere en kjempevond "rivinende" følelse helt nederst i bekkenbunnen. Det er sånn at jeg må stoppe og hive etter pusten når det skjer. Nesten som at det blir dradd en kniv nedover innsiden min! Kjempevondt.

Noen som kjenner til dette? Kanskje noen som har født før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har dessvere ikke hatt slik følelse som du beskriver,har fødd før og venter nr 2 nå! men vil anbefale deg å ta kontakt med jordmor eller føde stedet ditt snarest, bedre å spør en gang for mye enn en gang for lite... trenger ikke å være noe spesielt,men da vet du hverfall hva det kan vær å det kan vre esroligende! lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har sånn. Føles som om noen står innvendig og river opp. Spurte jordmor og hun sa det er lille snuppa som presser seg nedover i bekkenet og har lyst til å kikke mer ut. Er visst festingen av ungen som er igang. Men jeg skvetter hver gang og lurer på hvordan jeg skal overleve dette når det begynner å gjøre vondt allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sånne smerter i mitt forrige svangerskap. Disse fæle stikkene kom veldig brått, og jeg måtte sette meg rett ned fordi de gjorde så vondt. De kom også ofte om natten, og flere ganger sprutet tårene pga smertene. Må dessverre si at jeg hadde det sånn hele siste mnd før fødselen. Men det var jo dager da jeg ikke kjente noe også, så det var absolutt overkommelig og til å leve med. Lege og jordmor forklarte smertene med at babyen presset seg nedover i bekkenet, det var aldri tegn på at noe var galt. Nå har jeg litt mindre enn 5 uker igjen av dette svangerskapet, og i det siste har jeg kjent noen vonde stikninger nedentil. Men heldigvis ikke så ille. Håper det ikke blir så ille denne gangen. Lykke til fremover. Håper det ikke gjør så alt for vondt. Ta det opp med lege/jordmor for din egen følelse av trygghets skyld, men det er helt sikkert normalt det du kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som om babyen din fester seg, og kanskje ligger og vrir seg litt også, iallefall presser fælt nedover.

Og, om du ikke har født før, så skal jo dette området utvides ganske mye, så litt vondt gjør det jo. Men snakk med jordmoren din, dette er hennes spesialfelt og fagområde, så hun vet nok både svar og råd!

Lykke til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også disse smertene og har hatt det i et par uker on and off... Venter nummer fire og kan ikke huske at det var så intenst tidligere... Hvert svangerskap er jo forskjellig. Betryggende å se at andre også føler det samme, uten at det nødvendigvis betyr nært forestående fødsel... Vil nødig føde lenge før tiden...

 

lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - dette er kjente saker, og det er ikke noe godt nei! Har det nå og hadde det i forrige svangeskap. Det er nok det at barnet kommer lenger ned i bekkenet og trykker på nerver og slikt.... Jeg hiver etter pusten tidt og ofte, men får bare vage forklaringer fra jordmor.. Men det er visst normalt, så jeg får slå meg til ro med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er selv ganske plaget med dette og har vært det lenge. I følge jordmor er det barnet som klemmer på noen nerver. Er ganske normalt og ufarlig, men desverre ganske smertefullt og ikke noe å gjøre ved..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...