Gå til innhold

Synes dere man trenger lekegrinn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har i allefall innmari lyst på det. Mor sa (når hun hadde meg og søsteren min) det var veldig greit å ha et sted å "parkere" barna imens når man måtte gjøre noe. Eller når man må ta seg av den ene...så vet man også hvor man har den andre. Jeg kommer nok til å skaffe meg en tror jeg...... =0)

JEg har barn fra før og hadde da lekegrind, ble ikke brukt så mye, mest som oppbevaring når jeg var på do f.eks. , men veldig grei da. Tar den frem når tvilingene kommer og blir nok brukt til samme formål da, har hus over tre etasjer så da er det greit å plassere de der hvis man f.eks. må ned og sette på en vask, eller opp på badet.

Har lekegrind stående i stua(tv er 9 mnd), en type heve senke sak som vi hadde hevet bunn på når de var bitte små. Vi hadde sengehimmel over og en god madrass, brukte den mye når de sov på dagtid!

Nå er bunnen senket og senge himmelen fjernet, har ei på 4 år også. Vi bruker den bare kun litt i små perioder når storesøster trenger hjelp på badet ol.... Koselig og vite at de er trygge, samtidig som store søss får sin fortjente oppmerksomhet!!

Jeg mener det er en ting man bør ha...., er enig i at den kan føles litt "bur"... Men heller trygg i "bur" i korte perioder, enn med en blomsterpotte i hodet, eller en ledning i munnen når mor ikke er der...

Smak og behag!!

Annonse

Jeg hadde ikke klart meg uten grinda. Vi kjøpte en på 1 x 1 m som hadde senkbar bunn. I starten brukte ungene den som dagseng, og vi fikk dem i tillegg opp fra det kalde gulvet vårt. Senere fungerte grinda som et trygt, hyggelig og morsomt tilholdssted når ungene måtte i sikkerhet fra oppusingsstyr, mor måtte i dusjen, ut med søpla - eller når de ganske enkelt ville leke der.

Mine råd er; dersom dere vil bruke lekegrind, må ungene vennes til å være der tidlig. Det nytter ikke å plassere aktive unger på 8 -9 mnd i grind for første gang. I tillegg er det lurt å ha egne leker som kun "bor" i grinda. Da blir det stas å være der i korte perioder om gangen.

Lekegrinden var kjempeviktig for oss i starten. Vi hadde den på høyeste hakk med madrass i, så var det en super dagseng.

Her sov tvillingene om dagen (når de ikke sov ute). Vi hadde en fin uro over som de likte godt, en med masse fine farger.

Etterhvert kom det jo litt leker oppi lekegrinden, og vi flyttet bunnen nedover etterhvert som de ble større.

Tilslutt brukte jeg den kun når jeg måtte et lite ærend ut (på do etc.) Når ungene måtte sikres et øyeblikk. Jeg synes at lekegrinden var helt uunværlig den første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...