Gå til innhold

hvor mangen røyker her?


Loveangel

Anbefalte innlegg

Hva innstilling har dere til å slutte nå? har dere røykt i andre svangerskap??

 

Jeg har 3 barn fra før,har desverre røyka gjennom alle svangerskapene, men ikke EN ENESTE av mine barn har noen form for sykdommer i følge av min røyking..

 

Prøver å slutte nå,men er ikke lett--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett kjempebra tips for litt hjelp på veien er å lese Allen Carrs bok som heter Endelig Ikkerøyker.

Jeg røyker heldigvis ikke selv men vet at den boken har hjulpet mange. jeg sluttet på dagen for noen år siden og har ikke tatt ett trekk siden. ikke engang når jeg festet (noe som jeg seff ikke gjør nå, hihi)

Så den er vel verdt ett forsøk!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om vår sure anonym som driver å spyr galle daglig her inne.

Jeg røyker ikke dette svangerskapet, men røyket til jeg var 4 mnd på vei da jeg gikk gravid med tullemor.

Hun er frisk som en fisk, men det er jo uten tvil best å prøve å slutte å røyke mens man går gravid, og jeg vet det ikke er lett.

 

Jeg satte meg et mål, en dato, langt fram i tid. Det hjalp iallefall for meg, var da klar psykisk til å stumpe røyken. Slutta på dagen, og det gikk mye bedre enn jeg trodde faktisk. Første par ukene var ikke så morsomme, men etter det så gikk det greit.

Du har jo en ypperlig anledning til å slutte nå når du går gravid. Den beste motivasjon som fins det.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

 

Jeg er 11 uker på vei.... og ja jeg røyker.

Røyker 10 om dagen... har gjordt det gjenom 2 svangerskap... begge barna ble friske og fine gutter.

Kjenner fler som har gjordt det..... en vennine av meg fikk besked om at hvis henne ikke hade sluttet å røyke på sist svangerskap så hadde henne nok ikke klart å bære frem barnet.... paradokse er at henne røyka som en svamp hele veien.... sier ikke at det ikke er noe galt i å røyke men at noen ganger kan det være bedre enn det stresset som det kan føre til å slutte å røyke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei.. jeg venter barn nr 3. i første svangerskap røyka jeg ca 2 om dagen, i andre sluttet jeg helt,men begynnte igjenn etter amming. denne gangen er vanskeligere,jeg brakk beinet i en fotballkamp rett før påske,så på et øyeblikk ble hverdagen min forandret fra 3 til4 treningsøkter i uken,til å sitte på raua å røyke... er nå snart 9 uker på vei,har klart å kutte ned til ca 5 om dagen(er ganske stolt av det) ønsker deg lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede på 1 om dagen denne uka. på mandag er d slutt.:o)

Er jo klart best å slutte, men skjønner godt de som ikke får d til.

Håper du klarer d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia !

 

Eg røyker :-(

Røykte med minsten på 10 mnd å kommer sikkert til å røyke i dette svangerskape og. (5 uke)

 

Har hørt leksen før å trenger ikke høre den igjen.

Vi e voksne folk som gjør egne valg (dumme av og til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å være veldig kvalm fra begynnelsen av svangerskapet, sluttet når jeg fikk vite det:) Veldig glad for det -savner det ikke ett sekund, glad jeg sluttet!! Da får jeg en sunn og frisk baby! Det er ikke tull -har greie på dette, eldstemannen vår røyket jeg med, og h#n var syk hele tiden nesten i to år...var pga.røyking i svangerskapet, og jeg røyket IKKE mye. Slutt nå mens dere har motivasjon, det er lettere enn dere tror!!! Babyen får liiiiite surstoff når moren røyker, større sjanse for krybbedød, asma og annet drit. Og det er IKKE ett pent syn å se jenter med barn i magen som røyker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyka før jeg ble gravid denne gang neste 25 røyk for dagen ( uff) nå røyker jeg 5 for dagen :)

 

Og ja jeg skal slutte :)

 

ANONYM: jeg også reagerer når jeg ser høy gravide røyke.. det ser ikke bra ut, men som en annen bruker her inne skrev, vi er voksne og vi gjør dumme valg vi også ...

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sant:) Man lærer av sine feil, noen litt forseint! Jeg har lært mine dumme feil. Sier bare at det beste for barnet er å kutte ut røyken -det er som gift for barnet. Husk: At babyen kan ikke velge!! Det er min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har rett i det.. Vi som lever utenfor livmoren har sjans til å rømme fra røyken,men et foster kan ikke det. Men som sagt vi gjør dumme valg, og i mange tilfeller er det barna det går ut over desverre... Jeg holder hvertfall på å slutte å røyke :=)

 

Har dessuten en mann som overhodet ikke røyker selv, så det er god støtte i fra han :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyka di 7 første ukene jeg var gravid, men det var fordi jeg ikke visste om det. uke nr 7 trappa jeg ned til 4 om dagen, å jeg har ikke røkt siden det. er nå i uke 13.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røykte 20 om dagen før jeg ble gravid med nr.1. Jeg sluttet SELVFØLGELIG på dagen jeg fikk vite om graviditeten. Nå er jeg gravid med nr. 2 og har ikke begynmt igjen.

 

Å ikke slutte å røyke når det gjelder et annet liv syntes jeg er helt sinnsykt. det er jo barna våre. Og selvfølgelig er de friske som en fisk de første leveårene selv om mor har røkt. MEN man vet at mange kan få konsentrasjonsproblemer på skolen senere i livet desverre og det vil ikke jeg risikere med mitt barn fordi jeg ikke har viljestyrke til å slutte.

 

Og jeg VET hvor vanskelig det kan være å slutte!!! Jeg elsket å røyke, men er veldig stolt og glad for valget mitt.

Skal sies at mannen min sluttet sammen med meg (det var avtalen) og det hjalp enormt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gamle er barna dine ??

du trenger ikke merke noe på barna dei første åra men det er jo faktisk større risiko for krybbedød, astma og kreft dersom du er utsatt for røyk gjennom svangerskapet og dei første leveåra .

astmaen trenger ikke komme før barna er i skolealder eller kansje seinere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempeegoistisk å røyke når en er gravid!!! Driter i om det er å spy galle, for det er sant. Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis at noe skjer med barnet, men det er store sjanser!!! Det er bare snakk om viljestyrke. Åå, jeg klarer ikke å slutte å spise sjokolade selv om jeg vet at det er stor sjanse for at barnet mitt blir skadet av det...blablabla. En klarer å slutte hvis en vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg røyket frem til 1aug. (Har røyket i 17 år)

Dette er en dato jeg hadde satt meg før jeg visste om graviditeten, men det gjorde det kanskje "litt" lettere...

 

Jeg har 2 fra før, hvor jeg begge gangene røyket av og til.. Begge ungene er friske.

 

Jeg savner røyken hver dag!!! Det er som å bli forlatt..:(

 

Jeg blir også trist på "Anonym" sin vegne her inne.. Stakkars dame, kan ikke ha det lett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Jeg syntes at dere alle er flinke om dere bare kutter ned, det er ikke lett å slutte!! Og anonym du er ikke mye motiverende, de jentene her er ikke mye egoistiske, for de at de røyker.. Det er deres valg, du tør jo ikke en gang å stå frem med nick......... Så isteden for å kritisere andre, så ikke gjør det før du tør å vise nicket ditt neste gang, for vi DRITER i hva du skriver!!!

 

Selv har jeg røyka 15 om dagen frem til jeg fant ut at jeg var gravid, da sluttet jeg helt 2 dager etter, og har nå vært helt røyk fri i over en mnd (litt stolt) men vi har prøvd så lenge, å jeg hadde bestemt meg, at den dagen jeg fant ut at jeg var gravid skulle jeg slutte.. Det gjorde jeg også med 1 man, (selv om hun ikke var planglagt) men var dum å begynte igjen etter at jeg var ferdig å amme henne når hun var 10 mnd.. Men denne gangen har jeg lovet meg for godt at jeg skal slutte..

 

Lykke til videre jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 11+3 og røyker ennå. Gjorde det gjennom mitt forrige svangerskap også og alt er bra med henne.... Jeg har tappet ned en god del da, fra 20 om dagen til mellom 5 og 10 :) Så jeg burde vel slutte helt, men er ikke lett.

Alle jeg kjenner har røyket i svangerskapet og har friske fine unger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg stusser litt over at alle de som røyker og har røykt i tidligere svangerskap unnskylder det med at de barna de har fra før alle er friske og raske! Hva om de ikke hadde vært det da? Hvordan hadde samvitigheten deres vært da? Hvilken unnskyldning hadde dere brukt da? At det nok ikke var røyke sin feil, for dere vet om ikke-røykere som også har fått syke barn?

 

Jeg røykte i 10 år, men den dagen jeg fikk positiv test kastet jeg røyken. Ingen problemer med å slutte, det lå jo faktisk et uskyldig liv i magen min!

Er nå gravid med nr 2, har ingen planer eller behov for å begynne å røyke igjen noengang.

Jeg kan ikke se at det er et VALG å stumpe røyken når en er gravid, det er en SELVFØLGE!

 

Og ikke kom her og si at det er bedre å røyke enn å stresse med å slutte, de som påstår det burde få seg et kurs...

 

Jeg mener at de som røyker med barn i magen er egoistiske! Og jeg er ikke redd for å signere med nick. Er ikke redd for å få kjeft av røykere, det er jeg som kan se ned på dere, ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner vel å en litt drøy diskusjon nå, når du ærlig sitter å sier at du ser NED på røykere. Ser du ned på misbrukere av narkotiske stoffer, alkoholikere osv også? Det er faktisk bevist i en studie at det å slutte å røyke kan sammenlignes med å slutte med heroin!!!

 

Jeg mener ikke at det er OK å røyke og utsette barn i og utenfor magen for dette, men jeg er da ikke helt Hitler heller som mener at andre mennesker er bedre og har mer livsrett enn andre!!! Vi er voksne mennesker alle sammen, hva hver enkelt føler for å gjøre og ikke gjøre må være opp til hver enkelt!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der vi ikke er enige. Jeg mener det er ikke opp til hver enkelt om de vil slutte å røyke eller ikke når de er gravide.

Og den studien du henviser til kan vel motbevises av en rekke andre studier.

Og ja, når jeg ser en røykende dame med mage vemmes jeg, og ser ned på denne personen som setter sine egne behov foran barnet i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...