En liten mamma Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Var på kontroll idag, min andre allerede. Legen prøvde å høre hjertet til babyen, men vi fant ingen lyd. Er ikke egentlig bekymret, livmora har ikke kommet opp enda heller. Og for ei uke siden var vi på ultralyd og såg og hørte at alt var bra. Men allikevel lurer jeg jo litt da, på når det er normalt å høre hjertet? Legen sa at det var like normalt som ikke å høre det nå. Er 12+4 idag. Når hørte dere hjertet hos legen for første gang?
Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Jeg fikk beskjed av jordmor at det kunne være for tidlig å høre hjertelyd da jeg var på 1. kontroll hos henne i uke 16, og at jeg ikke måtte bli redd om vi ikke hørte noe. Men det var heldigvis lyd der
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Nå var jeg så heldig at jeg hørte hjertet hos legen da, men han var nølende til å i det hele tatt forsøke ja. For han visste jeg var bekymret fra før av, og ville ikke gjøre meg mer bekymret om vi ikke fant hjertet. Så om du har sett det på ultralyd og hørt det før trenger du helt sikkert ikke å bekymre deg... Jeg er dronninga av bekymring altså, og har gjort mye unødvendig tenking av det der... Alt går bra
Gjest Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jada, det er nok helt normalt! Godt du ikke bekymrer deg, for det blir ikke bedre av det. Denne gangen var jeg vel i uke 12/13 da vi hørte den første gangen (hadde sett hjertet slå på UL uke 8/9), kommer an på om det er min eller UL-terminen som er riktig (jeg mener selvfølgelig min egen he,he). Men snuppa her så var jeg i uke 11, men hvis UL-terminen med henne var rett (noe den ikke var), så var jeg faktisk bare i uke 8/9, så det tror jeg nok ikke stemmer. Glede deg til neste kontroll da, så får du nok høre det da )
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Her var det noe jeg også kunne svare på Litt iallefall:) Jeg er i dag 15+4 og vi var hos jm denne uken på 15+2. Jeg kan forstå hvis du ikke hørte hjertelyden ja, for det var KUN så vidt vi hørte det nå...Vi måtte lytte og lytte og til slutt hørte vi noe der inne som dunket fort og lavt:) Den første lyden du hører er helt fantastisk!, så bare gled dere!! Den vil nok bli sterkere etterhvert...Og dere vil nok høre det på neste kontroll:) Lykke til.. jente77
090207:) Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Fant ikke noe da legen ville lytte da jeg var 12 uker. Likte dårlig å ikke høre noe.. Hørte litt rundt, mange leger prøver ikke før i uke 16, nettopp for ikke å bekymre mor.. Så jeg har bare endt opp m å synes at legen min er dust:) Han bare skremmer meg... Ved forrige grtaviditet ventet legen lenge, må si det var bedre!!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 min lege ville ikke prøve før uke 16, hun klarte ikke å finne hjertelyden, men det spørs også hvor morkaken ligger. fikk forklart på forrhånd at det kunne skje at hun ikke fant lyd, men at vi ikke skulle bekymre oss av den grunn,
Brokade Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg hørte hjertelyden hos jordmor første gang 11 + 3. Men hun sa at utstyret var veldig nytt og tar inn signaler bra. Jeg var hos legen i uke 15 og da hørte vi såvidt hjertelyd.. etter mye leting - langt ifra så bra kvalitet på utstyret til legen.
Snart4:) Skrevet 11. august 2006 #9 Skrevet 11. august 2006 I dette svangerskapet hørte jeg hjertelyd i uke 10. Men det mener jeg er takket være en meget dyktig lege. Hun er erfaren og visste akkurat hvor hun skulle lytte. Men hun sa at det var ikke alltid hun fikk inn lyd så tidlig. I mitt forrige svangerskap hadde jeg en annen lege. Da jeg var til kontroll hos han i uke 13, klarte han ikke å finne hjertelyden. Så det har litt å si med hvor god legen er til å finne lyden og mye å si hvordan morkaka ligger (vanskelig å høre hvis morkaka ligger fremme i magen) og hvor aktiv babyen er når legen leter. Det er ihvertfall ikke noe å være bekymra for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå