Gå til innhold

"Klåing" på magen...

Anbefalte innlegg

Noen andre som synes at det er litt "ekkelt" at folk plutselig har all rett de vil til å gå rundt og klappe deg på magen?? Jeg føler av og til at jeg blir litt "invadert" av Gud-og-hvermann, og gjerne av mennesker jeg ikke kjenner særlig godt.. Særlig her på jobben: "Nå hvordan går det, du spirer og gror, ja!", og så skal de liksom klappe litt på magen min... Får litt fnatt av sånt noe, for å være helt ærlig! Men det er kanskje bare jeg som er litt sær på sånt...?

Til og med med èn gang jeg hadde fortalt det til folk, og jeg ikke hadde fått noe særlig mage enda (rundt 12 uker), skulle enkelte ta meg på magen... Og da var det jo bare mitt eget "mageflesk" som var der, som vanlig..! Syntes liksom at det ble litt ekkelt, og føler at jeg trekker meg litt unna..!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5877088-kl%C3%A5ing-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker det IKKE. Vennene mine kan få ta, det går greit, men når det kommer vilt fremmede bort til meg på butikken og skal klå så får jeg panikk! Jeg har i tillegg problemer med fysisk kontakt, så jeg takler omtrent ikke dele sete med noen på bussen. Men det kan jeg jo ikke akkruat begynne å forklare folk. Det skal heller ikke være nødvendig å komme i en sånn situasjon. Klart det er hyggelig at folk syns magen er fin, men MÅ de på død og liv TA PÅ MEG bare fordi jeg har baby imagen?!?!?!?!

Annonse

Synes det er helt ok når kjente tar litt på magen men når jeg er på jobb å har pause å folk fra andre butikker kommer å skal ta på den blir jeg vel egentlig ganske sur...å det fikk hu ene dama oppleve en gang - kjenner henne ikke men hun går rundt å tror hun er senterleder å "sjefer" over andre å så er hun ikke butikksjef en gang- jaja jafall hun kom rett bort til meg (har aldri hatt en samtale med henne) å lurte på om hun kunne få ta på magen min- kjapt svar fra meg:kan jeg ta på din??hun ble ganske paff :)

Men hadde en vanvittig dårlig dag å 1000 andre hadde kladdet på meg !

Jeg har ikke fått noen mage enda, er 15 uker på vei, men folk som vet jeg er gravid kommer og tar på magen iblant å det synes jeg bare er rart, blir jo som å ta på en helt normal mage jo.. men tror kansje jeg kommer til å føle det annerledes når magen blir større..

Skjønner deg godt! Gruet meg og var så redd for at det skulle skje forrige gang jeg var gravid, men det var bare mamma som masa etter spark. Sa bare at hun sov hver gang jeg da he,he Tror hun tok hintet til slutt *rødme*

Denne gangen har jeg blitt klådd på magen støtt av et familiemedlem på pappans side som vi ikke hadde kontakt med før. Hun er bare verdens herligste menneske, og jeg er kjempeglad i henne, men jeg liker ikke at folk blir så intime... Lurer på om jeg kan spørre sambo om jeg kan be han si det til henne...?!

Men husker slike diskusjoner her inne fra før, og ser det er vanlig at folk sier ifra at de ikke liker det!

Jeg liker det ikke i det hele tatt. Og det gjelder stort sett uansett hvem. (Annet enn mannen min, og småbarn) Skal de ta på magen min, får de fint spørre først, ellers har de ingenting med å gjøre det. JEg sa flere ganger under graviditeten forrige gang når folk gjorde det, at selv om jeg var gravid, var det min mage, og jeg satte pris på om de lot være å ta på den.

Men jeg skjønner ikke hvorfor magen plutselig er slik allemannseie. Og helsen vår også. Folk spør om de mest personlige ting, og forventer at jeg skal svare! Jeg opplvede til å med og bli spurt av min manns inngifte tante om JM hadde kjent noen åpning når jeg var på kontroll! Da ble jeg paff. Hun sto virkelig å spurte om hva jm hadde kjent om hun hadde rota inni meg! Men JM hadde ikke gjort det, og hadde heller ikke fått lov, så akkurat der svarte jeg bare det, men snakk om...

Selv om man er gravide, må man da få ha sin private sfære for det om...

Annonse

Folk har vel ingen rett å klå oss på magen når vi er gravide vel?! Jeg liker det ikke, mine venninner er stort sett søte å spør om å få kjenne og det syns jeg er greit, da er jeg litt forbredt på forhånd å så er det jo mennesker jeg kjenner å stoler på. Men de som bare buser på å tar tak liksom, å særlig de som legger ei hånd på ryggen å ei på magen eller kommer bakfra med ei hånd på hver side rundt meg liksom syns jeg er ekkelt. Å så syns jeg svigerfar er plagsom, prater om magen min som om den ikke er min lengre, men som om den nå er hele familiens eie å de gjør akkurat hva de vil med den. Liker IKKE at svigerfar klår på meg, for å si det sånn. Har ikke et så nært forhold til han fra før heller.. Merker jeg blir sliten av han rett å slett, kommer med kamera å stikker det borti magen min å skal ta bilde av den(kun magen) å skal ta på den hele tiden å snakker om den konstant. Regner med han gleder seg til å bli bestefar, men magen er fremdeles en del av meg så han kan jo vise litt hensyn fordi?!

Å når jeg først er inne på det, må bare blåse ut litt; Svigers har et barnebarn fra før hvor barnefaren ikke har vært så intr i å ha helgesamvær med barnet. Svigers har derfor hatt barnebarnet i helgene å nå forventer de at vi skal plassere vår lille der i helgene også. Dette er jeg sterkt imot, av flere grunner. De røyker inne, det er det ene. Og så ser jeg hvordan det andre barnebarnet får oppføre seg hos dem, og hvor bortskjemt han blir. Stygg i munnen, rekker tunge og lager grimase til folk, nekter å spise ditt og datt og skal ha slik å slik å sparker og slår og FÅR LOV TIL DET!! Jeg har gitt beskjed om at det ikke blir aktuelt, og mannen min er enig, men det virker ikke som det går helt inn... Det er tross alt barnebarnet DERES sier de, men hallo?! Det er da VI som er foreldrenene?! Og vi er faktisk godt voksne begge to..(30) Vi vil ikke ha et barn som blir slik som barnebarnet er, og vårt barn skal ihvertfall ikke måtte tilbringe annenhver helg i et røykfyllt hus. De gidder jo ikke engang å gå ut på verandaen for å røyke! Nytter ikke å fortelle dem at det er skadelig, både for dem og andre og særlig et lite barn. Astma, allergi, kreft, spedbarnsdød m.m.m Æsj, svigerforeldre altså!

Sånn, d var dagens:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...