Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Trenger sårt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Jeg har en snart 6 mnd gammel nydelig jente som ikke legger på seg. Har startet med grøt for noen uker siden, så nå i har hun gått opp 100 gram på en uke, men før det, stod det stille i 1 mnd. Hun ligger ikke særlig lenge ved puppen (alt i fra 7 min til 50 min tilsammen (begge puppene)... mest 7-10 min.) Hun skriker når hun slipper puppen, og når jeg da klemmer på den, kommer det noe noen ganger og ikke noe andre ganger.

Pumper meg på kvelden for å se mengden, men det kommer ikke mer enn max 70 ml, vanligvis 40-50 ml, og det er da vel lite? (pumper ca. 2-3 timer etter at hun har spist).

Noen som kan komme med gode råd og tips på hva jeg skal gjøre... det hadde gjort meg kjempe glad.

Fortsetter under...

Forsto ikke helt om du ville ha råd til å øke melkeproduksjon, få datteren til å ligge lenger ved brystet eller hvordan hun skal øke mer i vekt..?

Men det jeg tenkte var at hun sikkert får nok melk hos deg, men har vært klar for å få fast føde - og det har du jo begynt med nå. Det kan jo være du kan øke mengden med mat du gir. Hvor mye og ofte gir du grøt? Du kunne jo evt. begynne med litt middag, fruktmos, grønnsaksmos...?

Jeg skulle akkurat til å svare det samme som humle. Her i huset har vi også ei lita nusse som, til tross for to grøtmåltider (mellom30 og 100 ml ferdig grøt) og ett middagsmåltid (1/3 stort glass) og morsmelk, ikke legger på seg så mye. Men hun er frisk og rask, og da er det nok i orden. Hun er snart sju måneder. For tiden vil hun ha pupp flere ganger om natten. Det er kjempeslitsomt, men jeg føler at jeg ikke kan nekte henne det, siden hun går litt sakte opp i vekt. Noen ganger ser man også at de vokser i stedet for å legge på seg noe særlig. Det har skjedd her. Kanskje det er det som har skjedd med jenta di den siste tiden også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...