Gå til innhold

Venter tvillinger

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har tvillinger på 8 år. Selv om det kan være veldig slitsomt, spes i starten, så har du utrolig mye artig og spennende i vente. Mye en bare kan oppleve når det er mer enn 1. En blir tatt veldig godt vare på når en venter tvillinger. Du vil etterhvert få flere kontroller og mange UL og sparketester. Noe som gjør at en blir veldig beroliget. For min del så var ikke fødselen noe annerledes enn de gangene jeg fikk en heller. Gikk t.o.m 40 uker. Så når de maser på deg om at du vil føde 3 uker før så ta det med en klype salt. Det er mange som går helt ut og :)

• 2 uker senere...

Jeg er livredd for å få tvillinger. Det ligger i familien. Min mor har en søster og en bror som er tvillinger.

Vi har to barn fra før og prøver nå på nr. 3. Vi tenkte oss om ei stund før vi bestemte oss for nr. 3 og siste. Hvis jeg blir gravid med tvillinger, så vet jeg ikke hva jeg gjør...

... Jeg var også litt engstelig for tvillinger. Litt sånn glad-panikk om det går an.

Det skjedde min far. Han hadde en datter, meg og jeg var 18. Mine foreldre veldig skilt på 10.året og mye vann i elven i livet genereltt....Han kom sammen med en kvinne og det var LOVE and AMOR! Og alt skedde veldig fort og det er jo litt vittig, for siden jeg var såpass stor hadde jo min far FORTALT meg hvordan ting skulle gjøres o g rekkefølgen ogsåvidere... så å sette kjærlighetsbarn til verden et drøyt år etter første kjærlighetsmøte var imot hans egne råd... og jeg følte at min lille hevn var at mitt søskenønske var SÅ sterkt, etter å har vokst opp som enebarn, at jeg strålte dette utoveralt og det ble altså tvillinger!!!

Jeg så at de slet, det var virkelig slitne og kunne nesten virke litt ufølsomme.... for de der to krapylene skrek og skrek... men ble effektivt ført inn i spise-sove-rape-bæsje-rytme! Det var ikke noe bysse nusse-stil... Det var spisetider og leggetider og trilletider og tider for alt.. men det måtte de for å overleve (hun hadde to sønner fra før, småskolebarn. Og i denne perioden merket jeg at de likte å skryte på seg med som det 5.barnet....for det kjente seg vel så slitne... men jeg vet jo at jeg nok var mer en avlastning enn en belastning -

Men da jentene rundet 2 år, skjedde det noe. Det var som et under, de begge sto opp som fulger fønix og begynte å stråle. Jentene ble roligere og mer individuelle... de hadde kommet seg ut av tåkedalen! Og siden har det bare gått veldig bra, rett og slett. De stråler fortsatt.

Jeg oppsummerte med en kollega, at alle ting jeg har vært lykkelig for, virkelig LYKKELIG - har også innebåret en anseelig mengde SLIT! Man må slite for å kjenne lykke - det er en naturlov!

Lykke til. med lykken og veien til den!

Hei!

sjønner godt at du er spent....jeg var grå-blek med en anelse rosa ,har jeg blitt fortalt,da jeg fikk beskjed om at jeg ventet tvillinger.Men det var et spennende svangerskap med masse ultralyd og kontroller,og nå har jeg to helt spesielle gutter på snart to år,og venter et barn til.Absolutt ikke avskrekkende å få tvillinger:-)

Vi er kjempe heldige!!!!

Lykke til!

Annonse

Hei

Jeg har en gutt på 17 mnd og venter tvillinger i april. Var på tidlig UL pga en liten blødning og der så de 2 fostersekker!!!

Er definitivt i sjokk - gleder meg men er også veldig bekymret. Hvordan vil min lille gutt takle å få to babyer i hus samtidig? Og hvordan skal jeg klare å ta meg av to små, jeg som hadde mer enn nok da jeg fikk gutten min? Hvordan fullamme to? Og bæresjal til to ...

Men er veldig spent også :) Og gleder meg :) Mange følelser på en gang!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...