Gå til innhold

Love/Lowe som fornavn???

Anbefalte innlegg

De fleste rundt meg misliker det svenske guttenavnet Love veldig sterkt. (Uttales med lang o-lyd. Loove. Skal ikke leses som engelsk eller med å-lyd).Selv er jeg ikke riktig overbevist om at dette er et mobbenavn ennå, selv om jeg er på hell. Er interessert i å høre hva "nordmannen i gata" mener. Setter pris på tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5876574-lovelowe-som-fornavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Love er et nydelig navn som jeg vurderer å bruke selv. Kjenner en gutt på sju år som heter det, og har aldri hatt inntrykk av at han er blitt mobbet. Tror det med mobbenavn er litt overdrevet, og kan dessuten variere fra genereasjon til generasjon.

Annonse

Jeg er gudmor til ei lita jente som heter Lova, det er vel jenteversjonen av navnet du nevner (kommer val av Lovisa tror jeg). Jeg husker at da ho skulle få det navnet så var det veldig rart, og det var mange som smilte litt av det. Men nå er det verdens nydeligste navn -iallefall for meg og alle som kjenner prinsessa!! Syns ikke du skal høre på hva alle andre sier, noen rynker på nesa av helt vanlige navn som Anne eller Ole også! Det viktigste er at dere selv liker navnet, så får andre lære seg å like det!

Syns Love er et nydelig navn jeg!

Har svensk samboer så jeg har kjent til navnet i mange år, og vet om et par smågutter som heter det.

Liker også godt Lova!

Har inntrykk av at vi tar etter Sverige når det gjelder navn, så det kan jo hende Love blir vanlig her etterhvert også.. :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...