Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Synes alt er så trist plutselig.. Klager på mannen min og har liksom ikke lyst til noe lenger.. tror det har sin bakgrunn i at jeg nesten har vært i fødsel et par ganger, og derfor skal ta det med ro.. Noe jeg HATER! klarer ikke å slappe av når jeg ser ting som må gjøres. Det verste er at jeg er avhengi av hjelp til å passe minsten..=( Vil så gjerne klare alt selv!! Men er plutselig avhengi av andre.. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å komme i humør? Strikker da.. men ikke kjekt å bare gjøre det heller! Skal ta det med knusende ro i 3 og en halv uke til, da er jeg i uke 36, så da får ting bare gå sin gang!
mate Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Hei! Føler med deg, og kjenner igjen følelsen av at det er vanskelig å skulle ta det med ro, når det er så mange ting som burde vært gjort... Her er noen forslag på hva du kan gjøre, kanskje noe av det faller i smak?! - lese noen gode bøker - tegne - skrive dagbok for å få utløp for frustrasjon/beskrive rare følelser - se en god film - kikke på gamle feriebilder - kikke på gamle skolebøker/lese gamle brev o.l - skrive brev til noen du er glad i, eller til babyen du venter - ringe noen du ikke har snakket med på lenge - bla i kokebøker (!) - øve på pusteøvelser Lykke til!!
PinkBaby♡ Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Jeg sender deg bare en trøste klem jeg Håper det hjelper litt, føler forresten med deg
Gentle Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Noen dager er triste. Har hatt "Bad day" selv idag. Begynte med parkeringsbot kr 700,- fordi parkeringskortet mitt hadde sklidd bortover og falt ned på gulvet i går etter krapp sving og så glemte jeg å bøye meg ned for å legge det tilbake i frontruten når jeg parkerte. Budre sikkert skylde på meg selv. Og så har jeg handlet masse mat i dag og parkerte utenfor trappegangen fordi det er for tungt å bære fra parkeringsplass. Og så får jeg jammen kjeft fordi det ikke er lov å parkere ved oppgangen. Snufs. Da begynte jeg å grine... Tror godt tips er å tvinge tankene vekk og på noe hyggelig. Ta frem bildet av småen fra ultralyden f.eks. Da blir jeg i godt humør.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 10. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2006 Takk for svar! Det ordner seg nok etterhvert.. må vel bare ta en dag av gangen! Får trøste meg med at det blir hektisk nok når nr.2 kommer UT av magen.. blir nok lenge til jeg får hvile da ja..=)
Morida70 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Hei Caramell Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Etter å ha stoppet fødsel i uke 30 med drypp (fikk også lungemodning) har jeg fått beskjed om å holde sofaen i 3 -4 uker til. Etter uke 34, var det greit med litt mer aktivitet. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å ligge på sofaen, men tar det veldig med ro da jeg gjennomfører et og et prosjekt av gangen Har dårlig samvittighet for datteren min hele tiden, og klager på mannen. Som du sier må vi nok ta en dag av gangen, og det kan som sagt være lenge til neste gang vi kan ta livet med ro med god samvittighet. Lykke til!
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 10. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2006 Hei Morida! Hvor langt hadde du kommet i fødsel da? Med meg sa jordmor at hun fikk lett en finger inn, og at mormunnen hadde begynt å bli myk. Hadde tidligere premature rier, men fikk stoppet det med hvile i to døgn. Nå lurer jeg på hvor lenge jeg faktisk kan klare å holde igjen.. kjekker at det fortsatt murrer og modner seg der nede.. har skikkelige mens smerter i perioder. Litt skremmende, men får vel bare prøve å slappe av!
Tr@mpe Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Vet hvordan du har det. Har måttet tatt det knusende med ro siden uke 11, pga blødninger. Har vert innlagt på sykehus 6 ganger, til nå i svangerskapet. Ingen trodde babyen ville overleve til uke 24. Da vi nådde uke 24 fikk jeg lungemodningssprøytene, og ingen trodde vi ville nå det nye målet på 28 uker. Nå er vi i uke 30, det nye målet er uke 32. Etter uke 28 klarte ikke jeg å ligge helt i ro på sofaen, har 4 barn som krever sitt. Heldigvis har mannen min vert hjemme hele denne tiden, og han passer på at jeg ikke er for aktiv:o) Men han er håpløs på husarbeid, og noen ganger må jeg bare gjøre noe. Har egentlig ikke så mange råd til deg, kan trenge en del selv, men noen har jeg: -om kvelden etter at ungene er lagt pleier jeg og mannen min å kose oss med en god serie eller film. -ser på babybildene av barna og gleder meg til neste kommer. -strikker -leser bøker og blader selv har jeg gått tom for gode bøker og blader, babybilder er studert, strikkingen er jeg lei. Heldigvis har vi funnet noen gode serier som vi ser om kveldene, det har reddet mange av mine dager. Ønsker deg masse lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå