Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har hele tiden vært enige om at vi ikke vil vite kjønnet før babyen er født, og vi synes det er kjempespennende å gå i uvisshet.

Men jeg blir så lei meg over reaksjonen til folk. Alle spør så klart hva vi venter, og når jeg sier at vi ikke skal vite får jeg stort sett samme kommentaren: "Så utrolig kjedelig!". Jeg synes uansett det er kjempespennende å gå gravid; er man så mye mer interessant når man vet om det er gutt eller jente man bærer på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal heller ikke vite det. Typen er ikke sikker på om han vil være med på ultralyd for han er redd han skal se hva det er....hehe.

Man har så mye annet å være opptatt av mens man går gravid.....

Skrevet

Jeg ville ikke vite det med mi første.. Og kjedelig.. Nei det var det ikke, tvert i mot var det kjempespennende å ikke vite : ) Å så spent jeg var før fødselen !! Denne gang ville vi vite, jeg er nemlig en kjempenyskjerrig person : )

Skrevet

Ja er det ikke vittig??? :) Har fått reaksjoner som kan tyde på at folk synes det er nesten uforsvarlig å ikke vite kjønnet på barnet..."VET dere det ikke? Men hvorfor ikke? VILLE dere ikke vite?!?! Det er jo det mest praktiske å vite, er det ikke? Det er jo spennende fordi om, er det ikke?? Hvilke farger skal dere kjøpe da da?"

Farger???? Give me a break - hadde ikke kjøpt rosa og lyseblått uansett jeg! Og det finnes jo flere farger enn de to, trur eg... :)

Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvorfor vi valgte å ikke vite, men jeg hadde jo gått i nesten 20 uker uten å vite kjønnet på barnet, og min mann ville vente med å vite det - så det var greit for meg. Avtalen var forsåvidt at hvis vi hadde navn klare til begge kjønn, skulle vi la være å spørre om kjønn. Er litt imponert over meg selv, for jeg pleier å være supernysgjerrig, hehe!

Men jeg tror vi er de eneste i vennegjengen som ikke har villet vite det på forhånd.

Ikke bry deg om alle de andre, det er ikke kjedelig!!!!!!!! Det er MYE mer spennende! :) Hehehe

Skrevet

Jeg synes også det er kjedelig (for meg) når andre ikke vil vite eller dele med oss hvilket kjønn de skal ha. Ønsker selv å få vite, fordi vi er så nysgjerrige. Det negative med å vite det, er jo at det ikke blir noen overraskelse etter fødselen. Hverken for dere eller andre .

Skrevet

Jeg ville ikke vite sist gang, eller denne gangen.

Jeg synes det er kjempespennende å ikke vite, og er helt enig i at mange reagerer "teit".

Får en reaksjon som om jeg skal være helt teit som ikke vil vite kjønnet!

De fleste vil jo vite i disse dager, og det er jo sikkertkjempe praktisk også! Men jeg angret ikke et sekund på at jeg ikke ville vite sist heller!

Skrevet

Tro ikke at folk mener at du er kjedelig, tror mer de mener det at det er litt kjedelig å ikke vite hva det er for da kan du liksom ikke kjøpe søte babykjoler, eller lyseblå gensere med biler på, du må liksom holde deg til det gule og hvite nøytrale tøyet, og de nøytrale vognene, og ja du forstår kanskje hva jeg mener. det blir liksom litt gøyere om du vet hva du får og kan planlegge ting som enten passer en liten jente eller en liten gutt. Kan forstå at du tenker sånn, og det er ikke noe mer spennende om man vet om det er en liten gutt eller jente, men det er ikke noe mindre spennende heller. like spennende, men bare litt mer praktisk å vite det!!

Gjest otilie79
Skrevet

Syns ikke det er kjedelig at du ikke vet hva du får.

Har inntrykk av at de fleste førstegagngsfødende gjerne vil vente til

fødselen, mens i de neste svangerskapene vil de gjerne vite det.

Jeg har to fra før,og ikke visst hva det ble. Ville gjerne vite i forrige, men legen klarte ikke se det på UL.

Denne gangen har vi bestemt oss for at vi skal vite hva det blir,

om så vi må betale for ekstra UL:)

Har også bestemt oss for å ta sånn 3D UL når den tid kommer:)

Skrevet

Med førstemann ville vi ikke vite. Men herregud så mye mas det ble!!! Alle ville legge seg borti det, og maste om dette helt til ungen kom. Alle hadde en formening om det var jentemage eller guttemage, tegn på det ene eller det andre kjønnet, og ikke minst: hvorfor i all verden vi valgte å ikke vite..... jeg var dritlei på slutten må jeg innrømme.

Men jeg er likevel kjempeglad for at vi valgte å ikke vite kjønnet! Det var flott å kunne gå rundt og bare undres og glede seg!! Drit i hva folk sier til dere, og kos dere med denne undringen :)

Skrevet

Jeg/vi ville heller ikke vite det med førstemann. Denne gangen ville vi, pga utstyr/klær vi har fra forrige gang. Litt av spenningen med sv.skapet syns nå jeg er å ikke vite det faktisk. Med nr. 1 var følelsen av en gutt der hele tida til pappan, og han fikk rett, og da visste vi som sagt ikke på forhånd.

Skrevet

Nei du er ikke kjedelig , alle er jo forskjellige.

Jeg kunne ikke tenke meg å gå igjennom svangerskapet å ikke vite kjønnet , når jeg har mulighet til å finne det ut på en enkel ultralyd.

Jeg kan ikke helt se det store i å vente helt til fødselen med å få vite kjønnet.

Jeg liker å vite hva jeg føder ......

Men nå er jeg en super nysgjerrig person , og jeg synes det er stas å kunne kalle den inne i magen ved navn . Og kjøpe rosa eller blått i ventetiden selvfølgelig.

Men det er meg da!!:)

Skrevet

Du kan faktisk ikke være hundre prosent sikker på kjønnet selv om du har fått det opplyst på ultralyd :)

Skrevet

synes ikke det er kjedelig i det hele tatt så lenge dere velger det selv! :o)

Hadde syntes det hadde vært spennende å ikke visst selv, men vi er så kjedelige og utålmodige at vi ikke klarte å la være å spørre ;O) Det var første gangen. Denne gangen var jeg bare så sikker selv på kjønnet, men så det på UL også, uten å spørre!

Men er veldig glad vi visste sist, for vi hadde uansett tenkt å kjøpe nøytrale klær så vi skulle kunne få brukt det igjen, men synes det er så lite kjønnsnøytrale klær(og utstyr generelt), ihvertfall fine.

Men jeg har opplevd det HELT motsatte av deg; ingen spør hva vi venter, og sier vi at vi vet så sier de; Ååå, så kjedelig. da blir det ikke noe spennende under fødselen da jo.

Akkurat som det ikke er nok spenning med svangerskap og fødsel i seg selv. Kjønnet er jo bare en liten detalj ;O) Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...