Gå til innhold

BH uten bøyler...?

Anbefalte innlegg

Noen som forresten vet hvor det går an å få tak i litt fine bh'er uten bøyler som ikke koster grisemye? I går var det bare med bøyler, og de uten var enten dritstygge, ammebh'er, sportsbh'er eller kostet over 300kr, og det går ikke på studentbudsjett hvertfall.

Tror nye bh'er er det neste som står på handlelista...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5876098-bh-uten-b%C3%B8yler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet egentlig ikke, men hart hørt/lest at puppene kan vokse veeeldig like før og etter fødselen når melkeproduksjonen kommer ordentlig igang, og er kanskje litt vanskelig å gjette hvor stor man egentlig blir.

Tror kanskje noen med litt erfaring bør svare på dette!!

Så gøy... her kan jeg bidra med litt erfaring, tjihi!

Ikke kjøp så mange bh`er uten bøyle. Kjøp heller litt blondete billig amme bh. Tiden frem til termin går fort, og amme bh er et must.

Mine pupper ble gedigne (huden glinset av sprekkferdighet!) i løpet av to timer den andre dagen på sykehuset. Ingen kan forutse hvor store de blir umidelbart etter fødsel, eller hvordan de blir når tingene har fått stabilisert seg. Dersom dere ikke har gigameieri i utgangspunktet er mitt råd: kjøp max en amme-bh til starten. Vask den om kvelden og tørk den på vrmekablene på badet til neste dag:-) Etter to/tre uker er puppene forhåpentligvis normale. Jeg har to dyre Triumf bh`er som jeg er veldig fornøyd med, men lindex og hm har også rimeligere alternativ.

Et annet tips: brystbetennelse skyldes ikke bare kulde og trekk. Den voldsomme melkeproduksjonen i starten gjorde at jeg fikk tette melkeganger, babben klarte ikke å spise en brøkdel av det jeg produserte. Ikke kunne jeg håndmelke, ikke kunne jeg bruke pumpe og jeg maserte feil og alt for hardt. Råd: SETT DERE INN I SÅ MYE SOM MULIG OM AMMING, SÆRLIG AMMEPROBLEMER.

Klem klem og lykke til:-)

Annonse

Er det egentlig så viktig å bruke bh uten bøyle når man er gravid og ammer? Jeg har ganske store pupper i utgangspunktet, og føler at jeg er ganske avhengig av bøyler i bhen. Jeg har prøvd noen uten, og da føler jeg at det ikke er "styr" på puppene i det hele tatt.

Jeg er også en store bøyle-fan, men puppene har gått opp nesten to cup'r og til min store overraskelse går det i noe så trasig som "bh-topp" fra Triumph når jeg går her hjemme. På jobb, i butikken etc er det på med bøyle-bh igjen, som du sier - for å holde puppene på stell.

Hørt at når man er fødeklar/skal begynne å amme så er bøyler en u-ting fordi de reduserer sirkulasjon i puppene, kan lett stoppe til melkekjertlene.

Du bør absolutt unngå bøyler, dette er ikke bra for melkegangene når man ammer.

Jeg har funnet en kjempedeilig BH uten bøyler (ikke ammeBH) fra Triumph, helt enkel hvit med kryss foran.

Jeg har stooore pupper (80 E/F nå) og denne er det beste jeg har vært borti.

Eneste triste er at den ikke lages i sort.

Nå jakter jeg på ammeBH fra Triumph også, det skal være kommet en ny modell (annonse i svangerskapsboka jeg fikk av legen min) og den ser SÅ god ut -.vet bare ikke hvor den selges enda.

Forrige svangerskap kjøpte jeg ammeBHer på H&M, og de er noe ræl, synes jeg -hjelper ikke at de er billige når puppene siger og henger etter få vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...