Gå til innhold

Negative EL-tester...

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå er jeg litt fortvilet. Er på min dag 19 i syklus. Har denne gang tatt en ELtest hver dag etter sist mens, siden jeg ikke har greid å få en positiv test tidligere ved å bare teste de dagene jeg tror jeg skal ha EL. Men fortsatt har jeg ikke hatt en eneste positiv test... Normal syklus for meg er alt fra 30 til 35 dager.

Jeg leste plutselig en plass at man ikke skal ta ELtester med morgenurin, heller vente til litt utpå ettermiddagen. Hvilken erfaringer har dere med dette?

Tempen min er også helt på trynet, den svinger opp og ned og lever helt sitt eget liv. Prøvde å legge den inn på fertilityfriend.com, men eggløsningen ble ikke funnet der heller. Nå har jeg testet oralt til nå, tenker jeg nå skal gå til innkjøp av et øretermometer, det er vel mer nøyaktig.

Men hva vil alt dette si da? Har jeg ikke eggløsning? Jeg må da vel ha det, hvordan kan jeg ellers ha mensen? Den har forresten vært helt stabil i alle år, foruten at syklusen som sagt er 30-35 dager.

Nå har vi prøvd i nøyaktig et år, og har bestemt oss for at om vi ikke blir gravide denne gangen så bærer det avsted til legen for div undersøkelser.

Som dere kanskje skjønner, så er alt dette bare frustrasjoner, men hvis noen har noen innspill så blir jeg veldig glad for det :)

Klem.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5876038-negative-el-tester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker moregn urin,og det funket bra forrige mnd hvertfall.

jeg har kun funnet el èn gang...vet ikke om jeg har el sjelden,

eller hva det er ,men utrolig frustrerende er det hvertfall!

hvis du har syklus på 35 dager så er det vel noen dager igjen

til el skal komme?

Jeg skjønner hvordan du har det, selv om jeg bare er i min 4. pp. En ting du kan gjøre er å tempe vaginalt eller analt, noen opplever mer stabil temperatur da. IKKE test med øretermometer, de er ikke nøyaktige nok!

Jeg er også bekymret for eggløsningen min og tok det opp med fastlegen sist jeg var der. Jeg skal tilbake på dag 22 for å ta en blodprøve for å sjekke hormoner og el og sånt. Det er jo en løsning for å slippe å tenke så mye på det? Dersom det viser seg at du har problemer med el kan du jo få hjelp! :)

Lykke til!!

Mine sykluser har variert mellom 35 og 39 i det siste,og har da fått positiv EL-test mellom dag 19 og 21,tempen har også steget da.

Store variasjoner i temp. kan tyde på at man ikke har EL.

Gå til legen dersom du overhodet ikke finner EL.,det finnes medisiner som kan sette den igang.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...