Susan*lillegutt og mini* Skrevet 10. august 2006 #1 Del Skrevet 10. august 2006 Tenker ikke på noen spesiell debatt her inne da,men tenker på dette med dyre eller billige klær og hvilken klær...alså til barna. Sitter jo og prøver å finne ut hvilken klær vi skal kjøpe til lillegutt for å ha i barnehagen. Og selvfølgelig frister det veldig og kjøpe disse reima tec og troll dresser,men så er det jo også det at de koster faktis over 1000kr for bare 1 dress..og vi burde jo aller helst ha to...en i ekstra når den andre skal vaskes..aslå 2000kr.. Så skal det jo sko til,og gummistøvler,og inne sko,og regnklær..alså,alt i alt (grovt regnet vel og merke..men kanskje ikke...) da er vi bort i 3000kr... og skal jo også kunne betale regningen for barnehagen attpå til,og alle andre regninger som dumper ned i postkassen min,pluss vi skal jo ha dobbelt opp med bleier også nå,vanlige bleier i barnehage,og up&go bleier hjemme.. Så er jo lillegutt allergisk (tåler hvertfall ikke pampers) så kan jo da ikke kjøpe disse geniale økonomipakkene,så kan bare kjøpe en og en pakke av libero.. Ja,jeg vet at det er bare denne første mnd alt av klær egentlig skal skaffes og det ikke er hver mnd. men jeg må også betale et depositum til barnehagen på 1000kr (er en andels bhg) pluss da bhg.regningen på 2450kr m/kost. Så misforstå meg rett =) Hva er egentlig galt med å kjøpe billigere klær,uteklær, enn disse dyre merkeklær,som selvfølgelig holder lenger enn billig (tror jeg...) men som også da barnet vokser fort ut av,og er da på en ny runde med 1000 lapper hit og dit... Og til slutt,så håper jeg selvfølgelig at ingen her tar seg nær av dette,jeg vil bare poengtere at hva er egentlig forskjellen på å kjøpe billigt enn å kjøpe dyrt,veldig dyrt etter min mening..når de allikavel vokser ut av det om kort tid..og jeg har ikke så god råd at jeg kan kjøpe flere dresser til 1000kr pluss alt annet, selvfølgelig vil jeg det,er jo kvalitet på de dyrer klær,men har desverre ikke råd..ikke etter flytting og alt annet. Mange klemmer fra en * litt frustrert førstegangs mamma,som har gått seg totalt vill i jungelen av klær til barn* =))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5875919-april-den-evige-debatten-om-kl%C3%A6rhehe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 10. august 2006 #2 Del Skrevet 10. august 2006 Har litt dårlig tid, så dette blir et kjapt svar på deler av det du spør om. Du må ikke kjøpe alt av klær og utstyr ennå, kjøp inn etterhvert som du trenger det. Sannsynligvis trenger du ikke to dresser (og hvis det viser seg at du trenger to, kan dere ønske den andre til jul). Man mååå ikke ha ReimaTec (selv om den gjør det bra på mange tester). Det finnes mange gode alternativer. Og det er overhodet ikke noe galt i å kjøpe billige klær. F.eks er regntøyet fra H&M veldig slitesterkt. Og det er jo begrenset hvor mye så små barn som våre greier å slite på klærne før de vokser ut av dem. Alt i alt: Slapp av, det ordner seg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5875919-april-den-evige-debatten-om-kl%C3%A6rhehe/#findComment-5879721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion-75 Skrevet 10. august 2006 #3 Del Skrevet 10. august 2006 Hei. Det er ikke nødvendig å kjøpe alle disse dyre dressene. Jeg har jobbet i barnehage i 10 år og syntes det er mange av de dyreste som ikke holder mål. Til min sønn som nå snart er 8 har jeg prøvd det meste av dresser i alle prisklasser. Den jeg hadde best erfaring med var faktisk den billigste på spar-kjøp. Den holdt lenge og var utrolig slite sterk. Men ville ikke anbefalt den til 1-2 åringer da den er litt klumpete(jeg hadde den da han var 5). Ta deg en tur rundt og sjekk litt hva som er på markedet. Vil helt sikkert tro at du kan finne en flott dress til halvparten av både reima og troll dressene. Minns å huske at den første dressen min sønn hadde var en jeg kjøpte på cubus til 399, og den har 2 andre hatt etter han!!! Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5875919-april-den-evige-debatten-om-kl%C3%A6rhehe/#findComment-5880324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
j05-g07-fødeklar Skrevet 10. august 2006 #4 Del Skrevet 10. august 2006 Her i huset blir det ikke noe dyr dress uten at jeg finne noe til halv pris. Jeg syns hun vokser så fort ut av klærne at jeg tar meg ikke råd til det. Så lenge hun er tørr og varm er det det viktigste, og det tror jeg like gjerne de billige kan klare like godt som de dyre. Men men det er mange forskjellige meninger.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5875919-april-den-evige-debatten-om-kl%C3%A6rhehe/#findComment-5883074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 11. august 2006 #5 Del Skrevet 11. august 2006 Forstår deg godt. Jeg er og mamma for første gang, og vil gjerne gi det beste til prinsessen min, derfor har jeg kjøpt ReimaTec til henne. Men jeg har alltid vært tidlig ute med å kjøpe ting, så jeg kjøpte disse ReimaTec dressene da de var på salg til 50% av vanlig pris. Vårdress (de tynne) i str. 92 og 98 og vinterdress i de samme str. Det ble allikevel nesten kr. 2000,-. ( i underkant av kr. 500,- pr. dress) Hun har en Troll dress som jeg kjøpte på nettet til en rimelig penger i str. 86. Det samme gjorde jeg med regntøy og en hel del inneklær (Lindex, Cubus... etc.), klarte alltid å finne ting på tilbud hvis man begynner tidlig. Uansett hvor 'billig' andre klær koster, så er forkjellen mye mindre hvis man klarer å finne gode merker på tilbud. Både bhg og de som jobber i butikkene anbefaler oss å kjøpe ReimaTec, derfor har vi tro på at vi har gitt henne de beste yttertøy hun kunne få. Det viktigste er jo at hun er tørre og varme! Har forsåvidt 'bare' ett sett av hver dress/sett i hver str. Satser på at vi kunne overlappe disse dressene i forskjellige str. hvis du forstår hva jeg mener. Jeg tror at de små tassene våres vokser ikke så fort ut av klærene fra nå av, disse str. skal jo vare i et år hvis ikke to sesonger. Men jeg har jo ikke noe erfaring, jeg prøver bare så godt jeg kan og gjøre det jeg tro er riktig Nora har jo vært nå i barnehagen i nesten to uker, og det ble bare mange flere skift enn hvis hun hadde vært hjemme og vaskemaskin jobber jo mye mer nå enn før... Så jeg er kjempe fornøyd med at jeg hamstret inn masse fra Lindex i forrige uke da det var 'halv pris av rød pris', hehe... Uff, dette var veldig rotete skrevet... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5875919-april-den-evige-debatten-om-kl%C3%A6rhehe/#findComment-5885436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå