Gå til innhold

Jeg vil ha puppene mine tilbake!!!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mener det er ok å slutte å amme når babyen er 6 mnd. H*n har fått mm så lenge som det er mest viktig at de får det, men om du fortsatt har melk så ville jeg vurdert om jeg virkelig ville slutte allerede nå... Det er uansett ditt valg, men slutter du nå så må du gi mme, og da bør du sjekke på forhånd at babyen tar både flaske og mme.

Jeg har det heller motsatt.

Før jeg fikk barn klarte jeg ikke at mannen min tok på puppene mine for det kilte slik. Nå etter at jeg begynte å amme er det helt utrolig deilig når han koser med de. Håper det kommer til å forbli slik etter at jeg har sluttet å amme også.

Klart det er ok! Man anbefaler jo å amme til baby er 12 mnd og personlig ønsker jeg å amme så lenge hvis baby vil. Men når det er sagt, så syns jeg det er fint at du har ammet så lenge som 6 mnd og hvis du ikke lenger har motivasjon for å amme, er det sikkert best for både baby og deg å slutte nå. Men som andre har sagt, sikkert lurt å ta en gradvis nedtrapning så babyen din får vendt seg til mme og flaske.

lykke til!

Annonse

Prøv å sett det litt i perspektiv... tenk hvor liten del av livet det ene året man ammer er.. Man får tidsnok tilbake puppene. Strengt tatt har du dem jo for å amme, ikke for mannen din sin nytelse... Men skjønner jo hva du mener. Men syns det er litt egoistisk når man tenker på hvor lite et år egentlig er..

Kanskje det motiverer litt om du ser det fra et annet perspektiv:

Jeg har slitt og slitt med amming, har ikke klart å gi datteren min alt det hun har ønsket og måtte derfor ty til MME. Etter hvert som tiden har flydd og hun sluttet med å ville ha pupp om natten har jeg til slutt mistet melken. Dette synes jeg er UTROLIG trist, for jeg ville så gjerne gi henne mm. Sånn er det ikke, men likevel er jeg glad for at det holdt til hun ble nesten 6 mnd.

Du må være glad for den melken du har, du aner ikke hvor heldig du er. For mitt vedkommende, et luksusproblem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...