Gå til innhold

Går det an.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å ha eggelösning selv om man ikke får mens?

Har ikke hatt mens siden april men er ikke gravid...legen mente det var hormonene som har gått crazy :)

Vi har forsökt i 5 mndr så vi vil gjerne ha barn men nå har alt gått i surr:(

Noen som har opplevd samme? Går det an å bli gravid i en slik situasjon? Elller er det slik at ingen mens=ingen eggelösning?

Håper på masse svar :) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett å si,men det finner du ut ved å ta EL-tester og måle tempen hver morgen. Kanskje vanskelig siden du ikke har mens i det hele tatt. Kanskje du kan få noe hos legen for å sette den igang igjen? Tror det heter provera.. Er flere her inne som har fått det.

Skrevet

To ganger har jeg hatt rosa lignende utflod de gangene jeg skulle ha mensen egentlig men ingen vanlig mens... :)

Skrevet

Har du gått på p-piller, p-sprøyte el.l., eller har du nettopp vore gravid? I så fall kan det ta ei stund før du får el og mensen.

Skrevet

Dersom du ikke har mens, har du heller ikke eggløsning:( Jeg har det på nesten samme måte, men har en liten blødning hver andre måned.... Hos meg er eggløsningstestene positive, dvs at kroppen forbereder seg på eggløsning, men egget slipper ikke. Hos meg har hormonet FSH gått litt berserk, og ligger for høyt. Startet med Pergotime på tirsdag som er et eggløsningsstimulerende hormon som skal hjelpe kroppen min til og få eggløsning igjen. Denne perioden skal jeg også tempe, da den vil vise om jeg faktisk FÅR eggløsning, og når den er:) Ellers så skal jeg ta en blodprøve på dag 17 etter oppstart av Pergo for og vise om det har vært en eggløsning eller ikke...

Uansett, før du får mensen din tilbake, vil du nok ha EL (bare sånn med tanke på at grunnen til din manglende mens kan skyldes p-piller etc.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...