Gå til innhold

Hvordan få hun til å sove i egen seng??


Gjest -lilly-

Anbefalte innlegg

Gjest -lilly-

Noen som har tips til hvordan jeg skal få snuppa til å sove i egen seng? Hvis jeg legger henne våken i senga så sovner hun ihvertfall ikke. Og hvis hun sovner ved puppen og jeg legger henne over i senga så våkner hun. Liker ikke at hun skal sove i senga vår, pga krybbedødfaren. Har prøvd smokk, kos, bamse, lage til et "rede" rundt henne i senga, bamse med fosterlyd, t-skjorte med mammalukt. Flere tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har gitt gutten min en smokk istedenfor puppen og så latt han ligge inntil meg (oppå puppen) en liten stund (så han sovner ordentlig)

Og så har jeg lagt han over i senga si...

Funker som regel, men ikke alltid, hehe! Men nå er han jo bare 10 dager så vi får se hvor lenge det går;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med smokk funker for jenta mi også. Bysser ho på magen min med smokk til ho sovner. Hvis ho våkner opp igjen når eg legger ho i senga bysser eg ho litt med hendene mine oppi vogga. For det er varme og kroppskontakt ho vil ha ivertfall! Eg hadde problem med at ho river ut smokken, men hvis eg legger ein klut inntil ansiktet og smokken, så detter den ikkje så lett ut. Ser ut til at ho liker å ha ein klut litt nær opp i ansiktet også... Dei er jo vandt til å ligge varmt og trangt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres akkurat ut som gutten min det der:-)

Han er veldig glad i kroppskontakten og det å ha noe nær annsiktet...tror han blir en koseklut-gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -lilly-

Ja slik er det her også. Virker som hun trenger den kroppskontakten for å sovne. Men problemet er jo at hun våkner med en gang jeg legger henne i senga. Skal prøve det med smokken :) Håper det funker her også. Ruller henne inn i teppe, og hun har kosekluter rundt ansiktet, virker som hun liker godt å ha noe å kose med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom babyen vil ha det lunt,så kan det hjelpe å ta bagen fra vogna å sette den oppi senga. Det gjør vi,og det funker superbra her iallefall-

han sovner rundt midnatt og våkner rundt kl 6,får mat,sovner,og sover til 9-10...

Bortskjemt,ja!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får henne til å sove i sin egen seng hvis hun er i dyp søvn etter amming. Det kan hende jeg dupper av et kvarter ved siden av henne selv også. Ellers prøver jeg å gjøre noe med "vanen" at hun aller helst vil sovne ved puppen, da er det bare å gjøre å gå litt rundt, synge, så gir de tunge øyelokkene etter etterhvert mens hun ligger i armene mine. Men det er en litt større kamp - veldig fristende å velge den første løsningen alltid... :-)

 

Vil heller ikke at hun skal sove i vår seng pga krybbedødsfaren og fordi hun har godt av å venne seg til å sove i sin egen seng. Husk at hun ikke har noe sammenligningsgrunnlag, like greit å begynne med egen seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem med min eldste datter og det som hjalp oss var å legge en varmepute i sengen hennes. Bare husk å ikke ha den så varm, og når du har lagt henne i sengen sin så ta vekk varmeputen eller la den ligge nede med føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt samme rutine med jenta vår siden vi kom hjem fra sykehuset.. å det virket vist fint:)

 

"Nå full pumper jeg å gir flaske.. så det føer nok til at jeg får litt mere kontrol på mat rutinene å derfor også sovingen men)

 

Lille jenta vår får bad eller kveldsvask ca kl 21.00 hver kveld.. etter det er det mat å så i seng. så hun legger seg ca kl 22.00 hver kveld.

 

Hun har en lun krybbe hun sover i inne på vårt rom.. å jeg legger henne der våken.. hun ligger kansje slik å små pludrer med seg selv i ca 10 min fører hun sovner.. en sjelden gang er det litt grin.. å da er jeg der med en gang.. å srtyker å koser med henne til hun roer seg.. å så går jeg ut igjen.

 

Dette fungerer veldig bra for oss i alle fall. å kjekt at hun lærer å sovne i senga.. å ikke på fange mitt eller pappans.

 

Etter natt mat i 04,00 tiden.. ligger hun på brystet mitt å koser til vi nesten sovner.. å så legger jeg hun over i sin egen seng.. På morgenen ligger vi lenge å koser sammen i vår seng føre vi står opp:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...