Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Vi hentet forlovelsesringene vår for et par uker siden. De var knall-fine og vi var så fornøyde. Dagen etter da jeg satt å studerte ringene min, oppdaget jeg plutselig at de søren meg hadde klart å gravere feil dato i ringene. De hadde skrevet "26.7.07" (Altså feil år) Jeg reiste tilbake med ringene like etter for å klage. Jeg sa at de hadde gravert inn feil årstall i ringene vår. Damen i kassa synes det var så rart at de hadde klart det. Etterhvert kom han som betjente oss da vi bestillte og hentet ringene tidligere. Han sa bare "jaja... det er ikke jeg som har gravert de!" Det er en som ikke jobber i butikken som graverer tydeligvis. Jeg hadde oppdaget to feil til (men det var "mindre" feil, men det var feil!): Vi hadde skrevet at det skulle stå: "Elsker deg (hjerte) (navn) 26.07.06" Det som ble gravert: "Elsker Deg (hjerte) (navn) 26.7.07" Ikke sikkert dere ser hva som er feil, - men det er stor "D" i "deg". Det er feil. Man skal aldri begynne med stor bokstav midt i en settning så lenge det ikke er navn. - i datoen står det "26.7.07", Det skal stå "0" forran 7-tallet i måneden. og så er det jo feil årstall som nevn tidligere! Da jeg leverte ringene sa jeg jo det med årstallet. Så sa jeg det med den store "d'en" og "0'en". Da så hun dama i kassa bare dumt på meg. Hun fikk meg til å føle at det var jeg som var dum og pirkete! Jeg sa "Jeg vil jo være fornøyd med ringene vi skal gå med resten av livet!" Han mannen sa at de måtte bare gravere inn på nytt. Jeg spurte hvordan de ville gjøre det. Da sa han " vi skiper bare bort og graverer på nytt" Da sa jeg "Det går jo ikke ann for da vil jo ringene bli tynnere." Han: "Nei det er snakk om så lite så det vil ikke synes" Jeg: "Ja men det er jo helt logisk at ringene blir mindre, det vil jo slipes bort en del av de. så da blir det færre gram gull i de" Åh, tror aldri jeg har vært så irritert før!!! Snakk om dårlig service! De beklaget seg ikke en gang! Jeg hadde sååå lyst til å si at jeg ikke aksepterte det og at jeg ville ha pengene våre tilbake! Men de ringene våre er ganske spesielle, og jeg får ikke tak i samme andre steder i nærheten. Hadde det vært helt vanlige, enkle ringer hadde jeg krevd å fått pengene tilbake, og kjøpt et annet sted. Vi skal inn å hente de på lørdag... og da skal jeg ihvertfall sjekke de grundig før vi forlater butikken! En annen ting er at vi har måttet reise inn til den gullsmeden fram og tilbake 2 ganger nå pga denne feilen de har gjort! Det tar ca 40 min med bil dit. Det er gullsmeden som burde betalt for bensinen ihvertfall!!! Åh, er så forbanna jeg! Hehe, måtte bare få det! Men hva hadde dere gjort i denne situsajonen??
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 "Ja men det er jo helt logisk at ringene blir mindre, det vil jo slipes bort en del av de. så da blir det færre gram gull i de" Hahahaha, tror jeg ler meg ihjel!:-D Er vel ikke akkurat snakk om tap av gull i gram når man sliper innsiden av en ring;-) He he..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Nei jeg skjønner det jeg og! Men det er jo en prinsipp-sak hvis du ikke skjønnte det!! Vi hadde jo ikke trengt å bruke tid og penger på å reise inn og ut flere ganger hvis det hadde vært riktig med en gang!! Og selvfølgelig, alle kan gjøre feil, men de burde da ihvertfall beklaget seg og ikke fått det til å virke som et stort problem for de å gjøre det om! Det er snakk om noe man skal være fornøyd med fordi man skal gå med de for resten av livet!
Maud Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Jeg hadde vel gjort det samme som deg. Blitt forbannet. Det er en selvfølge at de retter opp det de har gjort feil. Ville kanskje ikke argumentert så mye utover å kreve det. Når dere henter ringene kan dere si at dere forventer et prisavslag pga tid brukt på å reise frem og tilbake flere ganger.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Synes i alle fall at dere skal få litt rabatt på ringene jeg da. Det er jo j.... lite profft av de. Dere burde fått helt nye ringer med riktig inngravering synes jeg, men dersom det ikke går så synes jeg dere skal kreve å få noe rabatt! Lykke til!
ladand# 02.09.06 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 hadde klikka for meg!! Jeg er helt enig med deg, det er for resten av livet, så det hadde jeg forlangt nye ringer for. Det er jo ikke din feil og hvis du har arket med bestillingen kan de bare se der eller så ahr de det hos gullsmeden. Uff fikk nettopp ringene våre selv og de var heldigvis iorden, måtte sjekke hehe.. Nei stå på krava. Det er gullsmedens feil!!
Gjest Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Jeg hadde forlangt et skikkelig prisavslag - helt klart. Forbasket irriterende! Og det med datoen er jo bare helt vanvittig! H*n som har gravert ringene kan jo ikke en gang ane hvilket år vi holder på i - det er vel ingen som kjøper ringer NÅ for å sette de på til neste år... Dessuten enig med deg ang. selve datoformatet, i våre har de skrevet 29-12-03, altså med bindestreker. Jeg ville hatt det slik: 29.12.03, med punktum mellom tallene. I bryllupsdatoen, som er i mai, har de faktisk fått med 0 foran 5-tallet, men stadig med bindestreker... Det er jo helt utenfor noen som helst standard skrivemåte... Gjør det i alle fall helt klart for dem at du er vanvittig skuffet. Æsj...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Dette er helt klart en feil ved varen... er vel kjøpsloven som gjelder. Gå inn på Lovdata og sjekk! Du skal få rabatt for en feil som er gjort.. er ganske så sikker på det. Kunden har uansett alltid rett også!
Dubbe Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Signerer siste NN her DU har kjøpsloven, bruk den. Men, kunden HAR somregel rett, ikke alltid
♥Prinzessin♥ Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Vet du hva? Akkurat det der med at det sto Elsker Deg med stor D - er som du sier feil, etter norsk rettskriving. MEN - jeg ville ha latt det stå sånn, jeg! En stor D ville (for meg) bety at jeg så på mannen min som noe opphøyet - når man omtaler Gud skrives det Deg, Du og Din. Og la oss ikke glemme høflighetsordene som fortsatt finnes i norsk språk: De og Dem. Jeg ville latt det stå Deg - han er jo noe fantastisk stort for deg, er han ikke?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 Puuh, du høres ut som en ganske slitsom og kverulerende kunde...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #12 Skrevet 11. august 2006 Kan du fortelle åssen gullsmed dette var,så ikke vi andre blir utsatt for det samme?
CB-BabyBoy Skrevet 11. august 2006 #13 Skrevet 11. august 2006 Først helt ufattelig at folk her mener at du er en slitsom og kverulerende kunde. Når man kjøper en vare, så kan da man forlange at man får det man ber og betaler for. Når dere bestilte ringene, så regner jeg med at dere måtte fylle ut et skjema. Om gravøren ikke fulgte dette, så er det ikke dere som skal lide for dette. Be butikken om å fikse det uten at dere blir skadelidende. Kjøpsloven er rimelig klar på dette punktet; § 17.1: (1) Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Butikken er kanskje ikke vant med at folk faktisk vil ha det de bestiller og tydeligvis gjelder det også for noen av de andre her!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #14 Skrevet 11. august 2006 Vi opplevde noe av det samme med fotografen vi brukte under vårt bryllup. Til slutt skrev jeg et skikkelig brev til de, noe som resulterte i at vi kom til en enighet, men vi betalte da selvfølgelig ikke full pris. Fikk en god del avslag i prisen for "tort og svie". Prøv å få redusert prisen! Det ville jeg gjort som et minimum. Motsetter de seg det er det jo lov å hinte litt om tv2 hjelper deg, forbrukerombudet osv osv... ) Du skylder i hvertfall ikke de noe og de bør tenke på ryktet sitt for det er vel med deg som med meg; vi er i rette alderen, så vil de ha et spredd over helle distriktet at de ikke bør brukes er jo ikke det så vanskelig å få til. Fortell en venn som forteller en venn osv osv...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #15 Skrevet 11. august 2006 Hei, hovedinnlegger her... Tusen takk for all støtten folkens=) De som mener jeg er altfor kverulerende og vanskelig kunde kan bare mene det, men jeg tror dette ble sååå irriterende for meg pga de ikke engang sa beklager for feilen de hadde gjort! Hadde de sagt feks; "Dette baklager vi på det sterkeste, dette skal vi få fikset opp i med en gang." Da hadde jeg nok aldri tenkt noe mer over det pga da hadde de jo forstått meg og ikke bare sett dumt på meg! Service er SÅÅÅ viktig i en bedrift, og det skal gå fremfor alt. Og som sagt tidligere, kunden har som regel rett, og du skal ALLTID ta deg tid til å høre på kunden. Skal printe ut det noen sa om kjøpsloven på den siden. Så kan de se feilen de har gjort avrt på hvitt! Ønsk meg lykke til i morra da=) Virker sikkert som jeg er fly forbanna (er jo det) men jeg er elendig til å klage... hehe! Men skal prøve så godt jeg kan!
CB-BabyBoy Skrevet 11. august 2006 #16 Skrevet 11. august 2006 Det var jeg som la ut det med kjøpsloven, tenkte kanskje du ville ha hele greiene! http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html Du kan trykke direkte på kapittel 4, så får du utklippet jeg la inn. Ønsker deg super lykke til, håper ringene blir akkurat som du vil ha de og butikken behandler deg med høflighet og ydmykhet!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #17 Skrevet 11. august 2006 Herregud, da, dame! Om du reagerer slik på en dustete butikkansatt, samt tap av 0,000078gr gull..... ....ja, da kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til med ekteskapet! Stakkars mann....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #18 Skrevet 11. august 2006 helt enig med deg stakkars mann. lykke til med ekteskape.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #19 Skrevet 11. august 2006 Visse ekspeditører i sånne butikker er bare sååååå snobbete,asså! Gå dit og vift med kjøpsloven,du. Greit at de har gjort en feil,men de trenger ikke ta en sånn hoven tone likevel. Ovenfor sine kunder bør man ha en ganske så ydmyk tone,synes jeg. Har selv dårlig erfaring fra en viss gullsmed på Karl Johan i Oslo. Var inne å så på gifteringer og ble målt ovenfra og ned av en snobbete kjærring der. Jeg sa jeg ønsket å kikke på gifteringer,og da kom hun med en brosjyre og sa jeg kunne jo kikke i den hjemme,så nærmest sjusset hun meg ut av butikken. Kjempefrekt! Jeg har noen tattoveringer og da antok hun vel bare at jeg var noe som katta hadde dratt med inn eller no.. BIG mistake,som Julia Roberts sa i Pretty Woman. Vi endte opp med å handle gifteringer i utlandet for 4500 US dollar. Vet ikke hvorfor sånne damer snobber seg,de er jo bare butikkansatte og tjener halvparten av hva jeg ville fått som turnuskandidat. Jeg har IQ høyere enn timelønna demmes og god for noen millioner når arveoppgjøret en gang kommer.
Dubbe Skrevet 11. august 2006 #20 Skrevet 11. august 2006 Bryllupsringer til 30.000 kr?!?!?!?!? My gooood...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2006 #21 Skrevet 11. august 2006 Ta det helt med ro :-) Å slipe ned graveringen på ringene deres vil ikke merkes i det hele tatt. Vi skal gjøre det med våres ringer når det skal gjøres plass til ny dato. Tro meg - jeg vet hva jeg snakker om. Lykke til med bryllupet og ekteskapet!
anaina Skrevet 11. august 2006 #22 Skrevet 11. august 2006 Som blir sint og lei seg fordi det er feil ÅRSTALL i forlovelsesringene??? Gudhjelpemeg, du virkes som et særs uempatisk og lite oppegående menneske, hvis du jobber i et serviceyrke, håper jeg at jeg aldri blir utsatt for deg. Anonym og feig er du også. Tvi!
Thea skal bli storesøster Skrevet 11. august 2006 #23 Skrevet 11. august 2006 Det samme skjedde faktisk med meg for 4 år siden. Vi skukke forlove oss 19 mai, og vi bestilte ringer ca to uker før. Jeg dro som avtalt for å hente ringene 16 mai. De var pakket pent inn, så jeg betalte og gikk. Hadde tenkt til å la de være innpakket fram til vi skulle forlove oss, men ble nyskjerrig og satte meg på en benk ikke langt fra butikken, og åpnet esken. Da jeg leste hva som stod i min ring ble jeg ganske sint. De hadde skrevet Øyvind... Min samboen heter IKKE Øyvind!!!!, men Øystein. Jeg trampet tilbake til butikken, ganske rød i toppen, og forklarte at de hadde gravert inn feil navn. Siden det bare var tre dager til forlovelsen, og 17 mai komm imellom sa de at de ikke kom til å rekke å rette det opp. Og så sa den j**** dama i kassa. "Hehehe han kan vel hete Øyvind akkurat den dagen vel..." Tror du jeg ble sint. Jeg gav dama huden full jeg. Og gikk derfra med prisavslag og garanti om at ny gravering skulle være i orden senest på formiddagen 19 mai. Skjønner godt at du er forbanna! Jeg blei faktisk litt sint igjen nå kjenner jeg.. ennå det er 4 år siden. Jeg var bare 20 år den gangen, og er sikker på at hvis jeg hadde vært 30 hadde de behandlet meg på en annen måte. Har ikke handlet i den butikken siden. Stå på!! du har retten på din side..
brooklyn Skrevet 11. august 2006 #24 Skrevet 11. august 2006 Unnskyld at jeg ler her:))) MÅtte fortelle det til min mann (fnis) og han ble helt sjokkert!!! Jeg satt her og smålo helt til han sa "tenk hvis de hadde gjort det på DIN ring da!". Da lo jeg jaggu ikke mer!! Dobbeltsjekket den nå or sikkerhetsskyld...Det står rett. Vi har ikke navnene våre i ringene, men jeg har en Georg Jensen ring hvor diamanten står i spenn. Den tåler ikke så "mye" , så jeg kjente hvordan angsten hadde tatt meg. beklager at jeg lo, november-nurket. Virkelig.
Engellen Skrevet 11. august 2006 #25 Skrevet 11. august 2006 Et prisavslag hadde så deffinitivt vært det eneste riktige her ja! Ta det opp med dem når dere henter dem! Ikke gi dere sånn helt uten videre nei, det er jo tross alt ganske kostbart med sånne ringer, og det er - som du sier - noe dere skal gå med resten av livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå