Gå til innhold

September: Er det flere som ammer fremdeles?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ammer fremdeles mange ganger om dagen og noen ganger om natta. Så lenge både mor og barn trives med det, er det ingen grunn til å slutte! Melkas positive egenskaper blir ikke borte når barnet blir 1 år! WHO anbefaler amming til 2 år.

Jeg har også bedt om ammefri da jeg begynner å jobbe om noen dager, for å få opprettholdt ammingen!

Ikke vær flau for å amme Puppetrollet, vær stolt!

Har jobbet i 3 måneder så jeg ammer bare morgen og kveld. Det begynner å bli slunkne pupper her nå så det er ikke store næringsverdien i det. Mest for kosen. Tror jeg må legge inn årene(puppene) nå ganske snart.

Skal være borte fra baby 5 dager neste måned, så da blir det nok full stopp.

Har ammet 4 ganger for dagen frem til nå på mandag, da begynte jeg på jobb igjen så nå ammer vi 3 ganger for dagen.

Regner med å forsette med det ut året tenker jeg... så blir det vel bare morgen og kveld, og etterhvert bare en av dem. Til våren lurer vi på om vi skal prøve å bli gravide igjen, så da blir det nok slutt på ammingen.

Klart eg ammar. Synest det er forferdlig unødvendig å begynne med erstatning når eg har melk sjølv. Dessuten er det koselig både for meg og Ask. Han får om morgonen, eit par gongar på dagtid, om kvelden + ca 2 gongar om natta.

Har ikkje fått reaksjonar på det, verken positive eller negative.

Annonse

Her ammes det for fullt ennå!

Hoved maten til minsten er fortsatt morsmelk, får litt frukt på dagen, grøt til kvelden. Begynt med litt brød til lunch denne uka. Har jobbet siden april, jobber natt, og han får da morsmelk på flaske av pappa`n sin når jeg jobber. Fryseren full av melk = ) Mye pumping, men er glad for det i dag!

Eg ammar morgen, midt på dagen og om kvelden. Har jobba sidan 1. juni, men har 2 t ammefri sånn at eg kan slutte kl 2! Merkar at gutungen ikkje har så god tid lenger til pupping, så me reduserer vel til 2 gonger om dagen snart, og så berre 1 gong... Vil halda på så lenge det går (fram til jul kanskje?).

• 2 uker senere...

Jeg ammet førstemann til han var 20 mnd, og ammer fortsatt minsten. Har tenkt å fortsette med det inntil en av oss går lei! Begynte å jobbe til påske, men med ammefri går allting greit. ammer minst 3 ganger om dagen (morgen, etter jobben og på sengekanten) og kanskje en gang om natta også, hvis han våkner (i det siste har det vært flere ganger fordi han plages med jeksler som kommer. Da er puppetrøst påkrevd. Men det glir over snart:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...