Gå til innhold

kan noen anbefale meg barnehager i Gamle Oslo?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kardemomme barnehage på kampen, det er en privat barnehage som er fantastisk flott. Bør ikke forveksles med nabobarnehagen som heter Kampen barnehage. Den er veldig dårlig.

Ellers så er det en på Etterstad som er en av de beste barnehagene i byen.

Etterstad har begynt med blandet alder, jeg ville ikke hatt en 1åring i samme avdeling som en 6åring..

vil anbefale sotamyggen, liten intim barnehage, med mye sjel og veldig dyktig personale som er opptatt av barn:)

og høy vif patriotisme!

Jeg har barnet mitt i Kampen barnehage, og går forbi Kardemomme på vei til og fra hver dag, og kan ikke si at jeg har registrert at den virker så veldig mye bedre enn vår, akkurat.

Kampen er en ganske gammel kommunal barnehage, og er litt slitt og sånn, og har mange avdelinger, men jenta mi trives kjempegodt, og personalet er flinke.

De har mange prosjekter, som kunstuke, sirkusuke, jungeluke etc. De er flinke til å dra på korte og lange turer, alt fra froskedammer på Tonsenhagen, via Sognsvann eller Øyene, til å grille pølser rett oppe i Kampens park. De bruker nærmiljøet; dyrene på KØBB, maler munchbilder på IKM på Grønland, er i middelaldreparket etc. Og så samarbeider de med de andre kommunale barnehagene i området, for eksepmel i kunstuka, når de lager kunstutstillinger og går på vernissage/utstillingsåpning hos hverandre og drikker Mozell. Det

Jeg syns også de er gode til å huske å smøre ungene med solkrem utover dagen, og å passe på å få i dem nok vann i varmen. De har fokus på sunt kosthold, det var jeg ikke så fornøyd med i den forrige barnehagen.

Det er mulig Kardemomme er bra, men jeg syns ikke det er riktig å si at Kampen er veldig dårlig.

Annonse

Ta den nærmeste vil nå jeg si, det praktiske i hverdagen er viktig og ungen vil sikkert trives uansett. Hvis det ikke er noe spesielt som dere er veldig opptatte av da. Jeg bor på Etterstad og har disse tre i nærheten:

Dumpa er en liten, hyggelig musikkbarnehage med fine lokaler med alt på ett plan og to småbarnsavdelinger (0-3).

Etterstad er stor, driver med drama og har eget korps, har tre småbarnsavdelinger (0-2) i andre etasje med litt dårlige lokaler syns jeg, og stor aldersspredning på storbarnsavd.

Etterstadsletta blir helt ny og sikkert veldig flott, men bor midlertidig en stund i "containere".

Ellers så er det jo kunstbarnehager og friluftsbarnehager.

Kampen barnehage er IKKE dårlig, fordelen med kommunal barnehage er bla at de alltid er oppe: hele sommerferien, i romhjul og i påske. Flott om man ikke tar ferie samtidig som alle andre. De har i motsetning til kardemomme (som sikkert er en god barnehage) uteområder med plan. Dumt å komme med en uttalelse om at Kampen er dårlig uten å begrunne hvorfor, folk kan tro på deg!

Kommunale barnehager har også krav om flere pedagoger pr barn enn i private barnehager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...