Gå til innhold

Jagerfly og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått en jagerflytur!

Gledet meg så veldig i mange måneder. Men så nå når jeg er blitt gravid vet jeg ikke om jeg kan ta denne flyturen allikevel.

Det er i denne mnd.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gratulere med flytur, høres spennende ut. Men hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt den, det er jo ganske mange G krefter ute å går i et jagerfly. Vet f eks at det er enkelte simulatorer og berg og dalbaner man ikke skal ta når man er gravid.

Ring til legen din å sjekk med han!!

Skrevet

Tja, den var vanskelig. Jeg ville nok heller forsøkt å få en ny tur etter barnet var født. Vet om en kvinnelig jagerflyver som ble gravid og hun gikk veldig kjapt ut i permisjon, lenge før fødselen, synes jeg å huske. Men det var jo hun som skulle styre flyet da, så er vel litt annerledes. Kjenner dessverre ikke navnet hennes, men har hørt om henne. En annen ting er at jeg har hørt fra en jagerflyver jeg kjenner at de som ikke er vant med å fly jagerfly ofte blir kjempekvalme og kaster opp en masse enten underveis eller etterpå. Så ikke så gunstig for en gravid, kanskje. Personlig, uten at jeg har noen saklig grunn til det, er jeg også betenkt ifht de kreftene som er ute og går med den akselerasjonen. Ville ikke utsatt min baby for det. Helt usaklig, men ser liksom for meg en alienbaby med avlangt hode, lang hals osv underveis på turen og så skal den krympe sammen igjen etterpå. Har nok litt for god fantasi :) Men kan du ikke spørre jagerflyveren din om han/hun kjenner til denne jagerflyveren som fikk barn og høre med henne? Hun har helt sikkert satt seg grundig inn i problematikken og kan svare deg bedre enn mine fabuleringer, og jagerflymiljøet i Norge er jo så lite at de helt sikkert vet av hverandre. Tror det bare er en eller to kvinnelige jagerflyvere i Norge, iallefall var det slik for noen år siden, så ikke så mange å velge mellom heller. Lykke til da! :)

Skrevet

Jagerflygeren har akkurat sagt at de har hatt med gravide før og at det har gått bra.

Spesiellt i 1. trimester.

Jeg skal høre med legen men hun vet vel ingen ting tenker jeg.....

Skrevet

hei hei:)

-grunnen til at man ikke skal kjøre berg og dalbaner/karuseller når man er gravid er fordi man blir litt kasta hit å dit, med brå bevegelser å man kan få "slag" under korsryggen. Det er ikke bra for da kan man risikere SA.

lykke til:) håper du får en din tur! du er HELDIG!!!!!:)

Skrevet

oki.

De skulle ta hensyn til at ejg er gravid og gjøre turen mer etter mine ønsker.

Men tror ikke det blir noe slag eller skumping ... da jeg sitter som stlpt i setet.

Tusen takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...