Gå til innhold

Når kan man bli sykemeldt for bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter nå innmari med bekkenet, vondt å gå, sitte å ligge. Vi er 23 uker på vei, og venter nr.3 i desember. Har fått kontantert bekkenløsning hos legen og går med fysioterapaut. Jeg lurer på når man kan be om å få sykemeldning for bekkenløsning, har ikke hatt erfaring med det før. Kan man kreve det ? Føler at jeg er helt tom for overskudd, er kjempesliten og har det ikke noe godt. Det iler å stikker i bekkenet, jeg klarer nesten ikke å kose meg over graviditeten.

Er takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på hvilken jobb du har. Men mangler man overskudd og ikke har det noe godt, kan jo det være god nok grunn til gradert sykmelding i hverfall. du får snakke med legen din og høre hva han synes :)

Hei!

Eg høyrer til inne på Din Baby, men sidan det ikkje er noko bekkenløysingforum der, kikker eg innom her av og til...

Eg ville berre sei at dersom du slit med bekkenet, så få for all del sjukemelding! Sjølv vart eg sjukemeldt (60%) i veke 14, og det var mitt første svangerskap. Eg var 100% sjukemeldt frå ca veke 18 - 28, resten av tida fram til ferie/permisjon jobba eg 20% (to halve dagar).

Ta hensyn til det kroppen din fortel deg, om du overbelastar deg kan det ta lang tid før du blir bra att!

Hei!

Jeg er nå 35 uker på vei med nr 3 å sliter med bekkenløsning.

Da jeg gikk gravid med nr 2 fikk jeg bekkenløsning når jeg var 12 uker på vei, noe som resulterte i at jeg gikk sykemeldt ut svangerskapet.Denne gangen berget jeg fram til jeg var 6 mnd på vei. Å siden har jeg gått sykemeldt. Da jeg tok kontakt med legen å forklarte situasjonen var det ikke tvil om at jeg skulle sykemeldes.Samtidig fikk jeg forbud mot å støvsuge, vaske gulv og løfte tungt.Så Jeg vil råde deg til å ta kontakt med legen din å forklare din situasjon, du har tross alt 2 andre barn du skal ha overskudd til å.

Ps. det hjelper å ligge med en pute mellom beina om natten.

Lykke til:)

Hei.

Jeg ble 100 % sykm. i uke 20 pga bekkenløsning og kommer til å være det til jeg går ut i permisjon i september. Jobber på sykehjem og da må hofter og rygg være i orden! Det var legen min som sa at jeg måtte tenke på meg selv og kroppen min framfor jobben da jeg fikk sykmeldingen i uke 20.

Hei, har som deg fått konstantert bekkenløsning- er i uke 26 nå. Jeg jobber i barnehage hvor man står og går hele dagen- for ikke å glemme all påkledning og bleieskift i løpet av en dag!! Jeg tok tidlig initiativ til å spørre om mulig tilrettelegging på arbeidsplassen slik at jeg kan være i jobbe lengst mulig uten å sykemelde meg. Det føler jeg at jeg er mest tjent med og arbeidsplassen selvsagt. Fikk innvilget tilretteleggingstilskudd slik at jeg kan ha en person sammen med meg 4 timer pr. dag i den tyngste og mest fysiske perioden, og da gjør jeg observasjoner etc i stedet. Hadde dette vært en mulighet for deg, så du kan avlastes i jobbsituasjon? Jeg vet ikke hvor lenge jeg holder, og jeg er helt gåen etter endt uke....med en 3 åring i hus som også krever sitt vurderer jeg hele tiden hva som fungerer for meg. Det er unasett viktig å lytte til kroppens signaler og gjøre det som er mest riktig for deg:-)Lykke til videre, og håper du finner ut av det!!

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...