Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Jeg har begynt å få så mye vann i kroppen. Anklene mine som før alltid har vært så slanke og fine ser nå ut som to stubber som går rett ned i skoene.... Skikkelig stygt... Merker det i resten av kroppen også... Vil dette her blir bedre eller kommer det å være sånn til jeg har født, hva kan jeg gjøre??... BUHUU....vil ikke være sånn.....vrææææl.....
Abracadabra Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Har det på samme måten, alle skoene mine er liksom litt for trange for tiden, sukk... Har jo lest at man kan ligge med bena høyt hevet, og jeg forsøker å gjøre det om kvelden men litt vanskelig på jobb synes jeg, hehe! Ellers skal mosjon være bra også... Men jeg tror dessverre at for min del i hvert fall hjelper det ikke så veldig, jeg går nemlig nærmere en times tur med hunden hver dag, og synes ikke det blir bedre av det, sukk... Trøsten er jo at det forsvinner stort sett med en gang man har født, da, hvis man må gå med det hele sv.sk! (Vet ikke om det er noen trøst jeg, mens man sitter oppi det...!) Får håpe det er forbigående for din del da, kanskje sommervarmen bidrar??
SpongeBob Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Vannmelon anbefales mot vann i kroppen, så hvis du orker vannmelon er jo det bra? Og en del urteteer virker mildt vanndrivende, snakk med helsekostbutikker.
selfangerkjerringa Skrevet 10. august 2006 #4 Skrevet 10. august 2006 Hei! Jeg var sterkt plaget med vann i kroppen i forrige svangerskap. Det var vondt og ubehagelig, og jeg endte opp med nerveproblemer i hendene..... jeg prøver alt for å unngå det samme denne gangen. Vann i kroppen heter "ødem" på gravidespråket, det er ubehagelig for den gravide og kan i ytterste tilfelle være symptom på svangerskapsdiabetes eller svangerskapsforgiftning. Det er derfor viktig å melde fra til lege/jordmor om dette på kontroll. Det er likevel ikke grunn til panikk, siden dette vanligvis er ufarlig, men ubehagelig. Her er mine tips til deg: - salt binder vann i kroppen: altså kutt ned på saltinntaket. Bruk heller seltin i maten istedet for natursalt. Ikke spis så mye pottis. - beveg deg! Gå turer, ta pauser i arbeidsdagen og vift med føttene/hendene/armene. Sørg for sirkulasjon. - drikk nok vann, men ikke for mye! Det bør du faktisk være forsiktig med nå. - få gubben til å massere føttene dine hver kveld. Det er IKKE for luksusen sin del, men det gjør at føttene er mindre vonde om morran når du står opp. - om mulig: ligg litt på sofaen med føttene hevet innimellom. Du kan også prøve å legge ei pute under føttene om natta så de blir litt hevet mens du sover. Det viktigste rådet er likvel å ta kontakt med lege og/eller jordmor, legge fram problemet og be om tips og råd til hvordan å begrense dette problemet. De sitter tross alt på en del kompetanse Lykke til videre!!!!!!!
selfangerkjerringa Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Kaffe og te er vanndrivende, men du bør ikke drikke noe særlig mye av det pga koffeininnholdet.... det FINS likevel koffeinfrie urte-teer som du kan ta. Si likevel fra i helsekosten om at du er gravid, så de gir deg tips om de riktige og "trygge" alternativene
cindy77 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Jeg føler det på samme måten. Leggene mine ser ut som to tømmerstokker og fingrene mine er blitt dobbelt så store. Kan ikke bruke ringer lengre nei... Har hørt at sitronvann kan hjelpe og te og trim, men trøsten er vel at vannet forsvinner etter fødselen...........
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 10. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2006 Jeg trener og alt jeg, men det kommer alikevel... hehe, jeg og føler at skoene er for trange. Nå sitter jeg uten sko, for de var så veldig ubehagelig å ha på seg... Jeg håper det blir bedre når det blir litt kaldere. Jeg håper virkelig det ikke kommer til å være sånn i 3,5 mnd til...
cec26 Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 I mitt forrige svangerskap så la jeg på meg 31 kg.. 20 var fett...hehe.. men 11 av de var vann.. fra uke 30 til uke 32 la jeg på meg 6 kg.. tror du jeg var fornøyd eller... veide 68 kg før jeg ble gravid .. og vekta stoppa på 99 ... det var helt grusomt for meg.. brukte skoene til mannen min i str 44.. og jeg bruker 38 ellers.. Men det positive var at jeg gikk ned 13 kg på sykehuset.. Jeg tissa hele tiden.. Jeg tviler på at det er så mye du kan gjøre med det... Det er noen mennesker som får lettere vann i kroppen enn andre... ( jeg gjør det )..Men hør med jordmor.. jeg fikk noen tabletter jeg kunne bruke, men de funka dårlig på meg..
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 10. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2006 Det går jo opp og ned med detta vannet... våkner ikke opp med det liksom... Men merker at det renner ut i bena innemellom, sånn som nå. Har sjekket blodtrykk og urin og alt sånn, så det er hverken svangerskaps diabetes eller svangerskaps forgiftning.... Heldigvis. Og spiser hverken salt mat og trener tre ganger i uka.... Jaja... Men te ska jeg prøve, dra på helsekosten, og er veldig glad i melon, så det kan jeg og prøve. Takk for gode tips.... Hvis ikke er det vel bare å leve med, og tenke på at det ikke er for evig. Må prise meg ytterst heldig over at jeg ikke har gått høygravid denne sommeren...puh.....
Gjest Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Føler med deg.. selv om jeg har sluppet unna foreløpig.. Men de sier en litt "naturstridig" ting: Drikk vann- MASSE vann! Det hjelper visst.. Siden jeg ikke er helsepersonell på noen måte, så hør med noen som vet mer om det. tvi tvi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå