Gå til innhold

Er Kristin vanlig??


Mooncake

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har blitt litt forvirret...

 

Har nyst litt på navnet Kristin, og på SSB sidene er navnestatisikken avtagende, og det ser ut til at reatlivt f¨å får dette navnet i dag. Vel og bra tenker jeg...

 

Men.... flere kollegar sier at barnet deres vet om flere som heter Kristin.

 

Hva er dere inntrykk?

Er Kristin et mye brukt navn i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg har ikke det og hvorfor bry seg om det? Hvis dine kolleger har barn som vet om andre barn som heter Kristin, høres det i grunn ut som om dine kolleger sine barn er litt større eller?

 

Vi har tenkt å kalle poden for Martin, noe som visstnok skal være veldig vanlig fremdeles, men når vi hører rundt i lokalmiljøet er det få som heter det....

 

Kristin og Martin tror jeg var mest populære når vi vokste opp (70/80 tallet), så jeg tror færre tenker på de navnene i dag, men det kan jo så absolutt hende jeg tar feil :o)

 

Det viktigste er at dere finner et navn dere trives med synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Kristin er et vanlig navn å gi nyfødte jenter idag. Den yngste Kristin jeg kjenner er vel ca. 10-12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin alene er vel kanskje ikke så vanlig nå til dags, men det er kanskje litt mer vanlig sammen med et annet navn?:)

 

Veit om ei som heter Kristin jeg, bare... Hun er 11 år gammel, sånn ca:)

 

Jeg synes Kristin er et kjempefint navn jeg, og kan gått stå alene!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg heter kristin og er 27. hører sjelden om barn som heter det nå, men jeg er veldig fornøyd med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, jenter!

 

Jeg trodde heller ikke at det var vanlig å navngi nyføtte Kristin i dag og det er godt at dere har bekreftet det for meg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei nyfødt som skal få det navnet.. :)

 

Men uten om det kjenner jeg ingen små m det navnet,så det er nok ikke et vanlig navn på barn nå til dags!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg jobber i barnehage, og har gjort det i seks år. Har aldri hatt noen som heter Kristin. Men, har mange venninner som heter det. Tror det var mye mer vanlig for 20-30 år siden.

 

Når det gjelder Martin, så har jeg hatt en i hver barnehage jeg har jobbet i. Mange som heter det fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge ssb var det i 2005 64 jenter som fikk navnet Kristin. og statistikken viser at navnets popularitet er fallende:

 

2004: 84

2003: 73

2002: 93

2001: 108

2000: 122

1999: 155

1998: 167

1997: 194

1996: 227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin er veldig nydelig! Rent, pent, enkelt, norskt og personlig.

 

Mange i 30-årene som heter Kristin, men kjenner også en liten jente.

 

Smart å ta et navn som ikke er på toppen av statistikken. Kjedelig å være Emma K eller Emma E i en klasse med flere Emma'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...