Gå til innhold

Spørsmål om stripping og kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er stripping egentlig? Må innrømme at jeg har lest det før, men har glemt det.

Nå nærmer fødselen seg (termin 14.sep), fremdeles noen uker igjen, men føler at det kan skje når som helst. Flere som har det sånn?

Nå får jeg kynnere bare jeg reiser meg opp og begynner å gå. Sist gang jeg var gravid hadde jeg ikke særlig merkbare kynnere. Kan jeg håpe på at fødselen nærmer seg? Er så drittlei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stripping er når jordmor tøyer i livmorhalsen for å framskynde modninga. (det gjør de nok ikke før du har passert termindatoen)

Om kynnerne er et tegn på at fødselen nærmer seg vet jeg desverre ikke noe om. Får bare krysse fingrene og håpe. :)

Skrevet

Kan jo vere at fødselen nermar seg, men ville ikkje tatt det som et sikkert tegn.

Sjølv har eg hatt mass kynnara lenge. Kvar kveld siste veka har eg masse kynnara med smeerter i korsryggen, som gjer seg utover natta.Jordmr sa på kontroll at eg kunne forvente å ha det slik ei god stund til. Håpar iallefall dei bidrar til modning..

Skrevet

Jeg har også termin 14. sept. og føler også at det kan skje når som helst, selv om det også kan være flere uker igjen. Min lille pjokk begynte å finne veien ned i bekkenet for et par uker siden, så jeg håper hodet har festet seg når jeg skal til kontroll på mandag. Jeg har også har hyppigere kynnere den siste tiden.

Min jordmor anbefaler ikke stripping, fordi det kan føre til tullerier som ikke har noen effekt, og som bare gjør at en kan bli utmattet før fødselen er i gang. Men hvis vi blir overtidige, er stripping en mulig måte å prøve å sette i gang fødselen på i stedet for kjemisk igangsetting.

Jeg håper jeg får se det lille nurket mitt snart, han må bare vente to-tre uker til. Greit at jeg har rundet minst 37 uker først, sånn at han kan puste og suge selv uten problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...