Gå til innhold

November: Leamus og leggkramper...noen som opplevd det sammè?


Forventningsfull:-)

Anbefalte innlegg

Det begynte med leamus i høyre øyelokk på søndag...og våknet med lette leggkramper natt til onsdag...og begge deler ser ut til å ikke gi seg med det første...Kan det ha sammenheng med graviditeten? Er 25 uker på vei i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leggkramper skal vere vanlig, trur det kunne ha med magnesium(?) mangel. Leste om det en plass, men husker ikkje kor. Kanskje om vanlige plager under graviditeten?

 

Har ikkje hørt at leamus skal ha noko med graviditet å gjere, kanskje det har vært for mykje sol for deg i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke det er noe som gjentar seg gjennom resten av graviditeten. I dag våknet jeg av skikkelig leggkrampe, det er første gang jeg har hatt det. I går og en dag i forrige uke hadde jeg en ordentlig vond slags krampe i låret, den satt lenge i begge ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har også leggkramper og i går hadde jeg også leamus. Min jordmor sier at begge deler skyldes graviditeten. Er man mye plaget kan man ta b-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt fryktelige leggkramper de siste to nettene,helt forferdelig å våkne av det.

Tar så utrolig lang tid å sovne igjen. Jeg sover så dårlig om natta for det er vanskelig å finne en god sovestilling, er i uke 24-4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en forklaring på leamusen!! Leggkramper visste jeg jo kom med graviditeten, men leamus?? Jeg hadde leamus under høyre øye i 2-3 døgn i forrige uke!! Ufattelig irriterende og ubehagelig. Det var så kraftig at andre la merke til det på jobb, og det var vanskelig å ikke fokusere på det. Så man kan altså ta b-vitaminer for det? Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har smertelige erfaringer med leggkramper fra forrige svangerskap, men denne gangen har jeg ennå ikke fått noen. (*Bank i bordet!*) Leste en plass for lenge siden at man burde spise bananer for å unngå det, så jeg har nesten daglig spist en banan. Om det er det som har virket eller ikke, det har jeg ikke peiling på. Skal vel være B-vitaminer i bananer også, tror jeg, så da er det kanskje det som gjør at det foreløpig går så bra med meg. :)

 

Leamus har jeg ikke hatt, men jeg sover utrolig dårlig om natta for tiden. Våkner så og si hver eneste time. Argh! Ikke lett å finne en god liggestilling lenger, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plages med leggkramper jeg og, det er himla vondt! :/ Spiser magnesiumtabletter som skal hjelpe, men jeg våkner fortsatt iallefall en gang i løpet av natta av kramper.. men hvem vet, ville kanskje vært verre om jeg ikke tok disse tablettene? :)

Hadde vært deilig å slippe krampene, så våkner jeg iallefall en gang mindre, er jo så mye annet å våkne av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Morsomt at det er flere med leamus! Jeg har hatt leamus daglig på det ene øyelokket den siste måneden.... Ante ikke at det var et gravide-symptom:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...