Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #1 Del Skrevet 10. august 2006 Lurer på når jeg kan ta en tur til første UL. Er i uke 6 nå og er bekymret.. Hadde en SA for to mnd siden og hadde da en del mensenlikninde smerter i magen, hadde ikke så mange symtomer på graviditet da, bare uteblitt mens.. Har mer symtomer nå b.la ømme bryst, veldig trett, støl i ryggen, men har også mensenliknende smerter i magen. har hørt at dette kanskje er vanlig, men uroer meg forde. Har lyst til å ta en UL for å se at alt er bra, men hvor lenge må jeg vente...??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig! :) Skrevet 10. august 2006 #2 Del Skrevet 10. august 2006 Hei. Du kan ta ultralyd når som helst privat. At du har symptomer er jo et godt tegn, men ingen garanti. Mensmurring er et veldig vanlig, normalt symptom så det trenger du ikke bekymre deg for. Hadde ventet litt med å ta ultralyd. Hvertfall en uke eller to slik at du evt får se et hjerte banke. Det kan hende du kan se det nå også,men ikke helt sikkert... Mistet selv i ma i des, 12 uke. Skal til ultralyd i morgen, 10 uke. Veldig engstelig og spent. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stompa+1 Skrevet 10. august 2006 #3 Del Skrevet 10. august 2006 Hei, er ganske nye her meg selv (akkurat 5 uker i dag), men med mitt 2.barn. Har som du sier også type menslignende smerter i magen som kommer og går hele dagen (verst når jeg har vært litt vel aktiv) og det er helt normalt! Kjente igjen følelsen med en gang denne gangen og mye tidligere enn jeg husker at jeg kjente noe første gangen, men kroppen husker vel symptomer etc fra forrige gang. Ta det med ro og nyt at du er gravid igjen, man har aldri noen garantier for at det skal gå bra, men det gjør jo stort sett det for de fleste. Til opplysning kan jeg fortelle at jeg forrige gang var til innvendig ultralyd i litt over uke 6 og da så en klomp med et hjerte som banket. Du kan når som helst bestille time selv til dette på en privat klinikk; jeg har på et legesenter på Byporten i Oslo og betalte vel 750,- der for 4 år siden. Da ser du ihvertfall om alt ser bra ut nå. Lykke til! klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #4 Del Skrevet 10. august 2006 si til legen din at du er bekymra. Hadde en MA i uke 10, men ble gravid etter en mens etterpå. Fikk da UL i uke 8, 12, og den vanlige i uke 19. Veldig beroligende, og ingen synes det var rart:) Det er bedre å få et svar for mye, enn å gå å være urolig. Termin om 17 dgr nå grøssoggru:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skytte72 Skrevet 10. august 2006 #5 Del Skrevet 10. august 2006 hei.... jeg hadde en ma i mars å er nå gravid på nytt i uke 6. jeg ble lovet tidli ultralyd denne gangen. skal til lege i dag så han for sende henvisning. du får sikert tidligere ultralyd du også ettersom du har mistet før. lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. august 2006 #6 Del Skrevet 10. august 2006 Takker for svar.. blir litt roligere og som en av dere sa kanskje en bare skal nyte å være gravid og ikke tenke for mye over det.. lykke til alle sammen.. Mange klemmer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå