Gjest Skrevet 17. august 2006 #26 Skrevet 17. august 2006 Ja, det norske helsevesenet er virkelig helt loco.. Det beste de kunne klare var og dytte meg fram til 1.september, det hjelper jo litt, men jeg syns fortsatt det er alt for lenge til.. Ja, det har jeg også tenkt på, jeg har nesten ikke kjent babyen min i det hele tatt, og begynte og blir redd for at h*n ikke levde, men heldigvis sa babyen min ordentlig i fra i går kveld.. Ja, det var virkelig genialt! Kanskje jeg skal sette meg på bussen og kjøre de to timene ned til Oslo? Det hadde vært gøy! Jeg har dessuten bestilt meg time hos frisøren, er sååå lei av håret mitt og føler at det er så stygt.. Gleder meg masse! Skjønner hva du mener mad at du føler deg stygg, det gjør jeg også! Du føler deg så oppblåst og lite tiltrekkende som det bare går ann, men en positiv ting: jeg har fått større pupper!! Wohooo, jeg har alltid vært veldig flat, men endelig! De har kommet, men de forsvinner vel like fort som de kom etter fødselen..P Jeg har fått dilla på sånn boble bringebær vann jeg!! ååå, det er godt det.. Også avskyr jeg lukten av sånn yoghurt melk, jeg brekker meg bare ved tanken, æsj!
Gjest Skrevet 17. august 2006 #27 Skrevet 17. august 2006 Vel.. Bare en måned til så ser ALLE at jeg er gravid, uten at det er noen tvil om jeg er feit eller gravid liksom.. Gud som jeg gleder meg! Og gud som jeg kjeder meg... Herregud, jeg hater når folk lager avtaler og bryter dem.. Også blir jeg så sinna nå som jeg er gravid.. :\ Jeg vil ha smoothie. Jeg VIL ha smoothie. HJELP JEG ØDELA GARDINA TIL MAMMA.. bak sofaen da.. ingen ser det.. men guri så sinna hun blir når hun ser det neste gang
Gjest Skrevet 17. august 2006 #28 Skrevet 17. august 2006 Ja, folk som lyver og folk som bryter avtaler er det absolutt værste jeg veit!! Det skal bli deilig når det begynner å synes skikkelig ja, er litt lei av å få spørsmål om jeg faktisk er gravid.. Og VELDIG lei av å bo i dette hølet, små bygder er veldig koselig, men det er ufattelig mye sladder.. Akkurat er det meg og magen min som er hovedattraksjonen for alle her, er dritt lei av å få alle disse rare nyskjerrige blikkene..! Skulle tro at de aldi hadde sett noen gravide før.. Men det værste er nesten når du kommer inn i den lokale butikken og plutselig slutter alle og snakke og blir helt stille samtidig som de stirrer som gale.. Oioi, da hadde mamma blitt sinna hun også.. Men jeg hadde vel blitt like sint tilbake er jeg redd..
Gjest Skrevet 17. august 2006 #29 Skrevet 17. august 2006 Hehe, i know the feeling, alle stirrer her, men ingen sier noe. Spesielt når jeg går med kjæresten, alle snur seg og holder helt tyst. "JA, VAR DET NOE DA ELLER ?!" liksom.. Neei.. Jeg elsker Oslo! Du får søke på Sebbelow stiftelsen (www.sebbelow.no) om å bo der, så kan vi bo sammen Hehe.. Er et mødrehjem. Bildene lyver, det er helt nye leiligheter fra 1 september nesten ved sentrum, muligheten for at jeg skal bo der er stor.. Lære å bli mamma, disponere penger riktig, ha noen hele tiden som jeg kan spørre om ting jeg lurer på ang graviditet/baby, lære å rydde og vaske etter meg, generelle ting man trenger når man blir kastet ut i voksenverden så fort.. 1 september fikk du ultralyd ? det var litt bedre, da..
Gjest Skrevet 18. august 2006 #30 Skrevet 18. august 2006 Oi, det sebbelow greiene så skikkelig bra ut! Skal nok snakke med mamma om det ja.. Ja, ny UL 1. september, det er jo litt bedre, men fortsatt fryktelig lenge til syns jeg da! Jeg tror jeg skal kjøpe meg Basson vogn jeg, det er så mange som er til salgs brukt som ikke er så dyre og jeg syns de ser veldig fine ut! Har du bestemt deg for vogn og stellebord og sånt? Lurer litt på hva jeg skal velge, det er jo så mye!
Gjest Skrevet 19. august 2006 #31 Skrevet 19. august 2006 Hvis du skal ha en sånn pakke greie, så se på denne her: http://www.toffeliten.no/?20381 Det er et gasnke greit pakketilbud, med vogn og seng og sånn.. Du må riktignok inn her for å se fargene, jeg synes nr 75 er finest... here we go: http://bassonbaby.dk/_pages/barnevogne/grande.php Jeg er så flink til å snappe opp alt det negative om ting generelt, så jeg har fått med meg masse dritt om hver eneste barnevogn som finnes. Den er sikkert fin, jeg er bare en evig skeptiker ÅÅÅ!!! I fjor sommer bleiket jeg håret mitt fra svart til blondt. Vi gjorde det hos en frisørsalong og det kostet vel godt over 3000 kr. Allikevel fikk jeg oransje hår, og vi dro tilbake og klaget. Sjefen sa da at "nei, denne summen er aldri slått inn på kassa" - vi hadde blitt svindlet! Det endte med at han frisøren fikk sparken, og at jeg fikk BLONDT hår denne gangen. Men pengene så vi jo selvfølgelig aldri noe mer til. Uansett da, tror du ikke han fyren satt bak meg på trikken i går a du ?! Hehe... Jeg satt tilfeldigvis og spiste vårrull med sursøt saus, sparte litt vårrull og sursøtsaus til jeg skulle av, også OOOOPS.. Jeg slapp den på han da jeg fikk forbi! "Ops.. Beklager ;D" sa jeg.. Hihihi, han ble sinna. Jeg er en bitch og jeg elsker det!
Gjest Skrevet 19. august 2006 #32 Skrevet 19. august 2006 Ok, takk nok en gang for tipset! dette skal absolutt sjekkes ut=) Du er kanskje litt som han på postreklamen? Hmm, skeptisk.. Hihi, dårlig humor idag.. Det er bra og være skeptisk! Hehe, det var virkelig bra gjort, jeg er også en bitch og jeg er stolt av det! Nå er jeg offisielt i uke 19, wohoo.. Ikke sååå lenge igjen nå da, jeg syns det går så sakte.. Hvordan gikk det på svangerskapskontrollen idag da? Gleder meg til min på onsdag jeg!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #33 Skrevet 20. august 2006 Me to Det her er stilig!!!! Jo.. Vi hørte lyden av hjertet, snuppa lå sikkert og sov.. 147 slag pr minutt, helt fint.. Åååå, jeg er sulten Håper det er mat her.. Jeg vil ha baguetter eller pitabrød Jeg fikk ikke sove i morges..argh.. Trøtt trøtt trøtt Ååå.. Jeg og kjærsten feiret 8 mndr i går, gikk ut og spiste mat og hadde det koselig.. Ingen drikking da seff Men da vi fikk varm eplekake med vaniljeis, trodde jeg at jeg hadde dødd og kommet til himmelen.. Det var helt konge.. Hihi
Gjest Skrevet 20. august 2006 #34 Skrevet 20. august 2006 Åå, nå gleder jeg meg bare enda mer, trodde ikke det var mulig men.. Ja baguetter er kjempegodt! Jeg pleier og putte de i brødristeren og ha på smør, nam nam.. Jeg sovnet halv 2 i natt, endelig etter å ha ligget i sengen i 2 timer!! Våknet klokka 6 i dag tidlig, har jo ikke fått sovet ordentlig på mange uker jo!! Så koselig, jeg og kjæresten skal feire 15 månder om 2 uker vi! Jeg gleder meg skikkelig, han har lovet meg en dag jeg aldri kommer til å glemme, men han vil ikke fortelle hva vi skal... Åå, eplekake og vaniljeis, mmmm.. Jeg vil haaa!! Mamma skal bake krydderkake i dag da, gleder meg masse.. I morgen er det skole, gruer meg litt, skal ha møte med rektor på skolen ang. hva vi skal gjøre med meg og lillegull.. Håper han er grei, jeg trenger ikke flere moralprekner fra folk! Men nå må jeg gå, skal på kafeen borti gata og kjøpe kuleis! 3 kuler, 2 med sjokolade og en med pistasj..
Gjest Skrevet 20. august 2006 #35 Skrevet 20. august 2006 God morgen, prinsesse Alva! Nei, her var det fryktelig dårlig med baguetter, det ble tørt brød som ikke skle ned på noen måte.. Æsj Kanskje dere ska lforlove dere ? Tenker det samme, blir det moralpreken sier jeg pent fra meg plassen min og gjør noe annet enn media til neste år.. Årh.. Jeg vil ikke gå media sier jeg!!!!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #36 Skrevet 20. august 2006 Spis litt is for meg og, jeg kjeeeeeder meg
Gjest Skrevet 20. august 2006 #37 Skrevet 20. august 2006 Hihi, prinsesse Alva.. God morgen til deg også prinsesse Jessie, vi har på en måte vårt eget lite kongerike her inne på vår debatt vi, anonyme ingen adgang.. hehe=) Det ble ingen tur til kafeen allikevel.. Fant ut at jeg egentlig var veldig mett.. Ja, kanskje vi skal forlove oss.. Kanskje det er derfor han ikke vil fortelle hva vi skal!! Håper det, da hadde jeg svart ja uten og nøle.. Nix, hvis rektor fyren begynner på en moralpreken reiser jeg meg opp og masjerer ut, jeg orker rett og slett ikke flere av de! De eneste som faktisk ikke har gitt meg en moralpreken er foreldrene mine, de har bare støttet meg.. Men resten av familien har ringt til mamma og spurt hvorfor hun ikke tvinger meg til å ta abort.. Men mamma var jo bare 17 da hun fikk storesøs og det har gått veldig bra! Hun vet kanskje ganske godt hvordan jeg har det..
Gjest Skrevet 20. august 2006 #38 Skrevet 20. august 2006 Tja, mammaer er somregel støttende, selvom de ikke liker valget.. Hvorfor hun ikke tvinger deg til abort ? Jo, fordi i følge norske lover er det ikke lov å tvinge en over den seksuelle lavalderen til abort Hallo.. Hva tenker folk med ? Rektor kommer sikkert til å si at "det var dumt" og jeg sier "nei, det er en menneskerett og et privilegium vi jenter har", og krever mammaperm fra januar moralpreken kan han bare prøve seg på, han kommer til å få moralpreken så det holder tilbake i tilfelle.. hihi Men nå er kjærsten våken og - frokost!!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #39 Skrevet 20. august 2006 Ja, mammaer skal være støttende! Jeg vil også ha mammaperm fra januar, kan vi kreve det? Jeg tror jeg sa feil til deg i stad, sa jeg at det er 2 uker til meg og kjærestens jubileum? Det er 1 uke, jeg bare telt feil.. =) Hvordan tok kjæresten din det når du fortalt han at du var gravid? Du trenger ikke å fortelle det hvis du ikke vil altså, jeg er bare litt nyskjerrig.. Nå har jeg og kjæresten vært og sett på seng til vidunderet, fant en vi liket skikkelig godt.. En vugge, sofie heter den! Du kan se den på tøffeliten sine sider hvis du har lyst! Syns du det blir teit og bruke den hvis det blir en gutt, den er kanskje litt feminin? Jeg syns uansett at den var helt nydelig, og siden mamma har sagt at hun skal køpe sengen og stellebordet så er det ikke så farlig for meg at den er litt dyr=) Men for å være helt ærlig, så håper jeg på en måte at det er en jente som ligger inne i meg, ikke for å være slem eller noe.. Det er bare sånn jeg føler det..!
Gjest Skrevet 20. august 2006 #40 Skrevet 20. august 2006 Kjæresten min ja.. Tror det var en del blanda følelser, men det vr det jo hos oss begge. Han ble veldig satt ut, så ble han veldig glad.. Og skeptisk, glad, skeptisk, glad etc.. Men nå er det ikke no mer å angre på, det er aaaalt for seint Så nå gleder han seg til å bli pappa, har fortalt de fleste av vennene sine det og ja - han koser på magen og ordner opp.. Papa G ;D Har sett på en vugge jeg og - Leander vuggen.. Bare å google etter den, veldig kjent, og veldig stilig.. Den kan brukes til begge deler, er veldig til hva du gjør det selv med sengetøy og sånn.. Den kan jo ikke brukes så lenge så egentlig er det to-tre tusen kroner rett ut av vinduet. Anbefaler en sprinkelseng som kan tas opp og ned! Kjøp en med litt søte kanter så har du ordnet deg.. Noen er billige, noen er dyrere, men ja - disse sengene kan brukes i en del år+mndr! Vugge eller sånn kurv skal jeg ikke ha om det blit gutt, DET synes jeg blir for jentete.. Jeg håper det er jente jeg og.. Jeg tror det er noe som sitter i meg siden jeg alltid har favorisert lillesøster, jeg er personlig veldig feminin av meg og EEEELSKER rosa. Men så har jeg blitt spådd at det er jente (man skal jo aldri stole hundre prosent på folk heller) men jeg tror det har gjort at jeg tør å si - ja, jeg ønsker meg jente, jeg tror også det er det. Men er det gutt så sier jeg ikke på noen måte nei takk, det er bare det å omstille huet fra jente til gutt som kan bli noe vasnkelig.. Det er så rart når du liksom har satt deg en tanke, "sånn er det" kind of..
anonymi Skrevet 20. august 2006 #41 Skrevet 20. august 2006 Hei og hopp Jessie;D Victoria her:P ville bare fortelle dere eller Alva_16 at du kan få kjøpt mange billige vogner på finn.no. har vært der og leter etter en vogn til dem som er litt eldre. mange fine. mange helt nye vogner der også
Gjest Skrevet 21. august 2006 #42 Skrevet 21. august 2006 Takk for tipset du også anonymi=) Kjæresten min tok det ikke så pent, han ble skikkelig sint og beskyldte meg for å ikke spise pillene mine.. Men nå har han roet seg og syns det er kjempemorsomt, han har fortalt hele slekta og alle vennene sine det og skryter skikkelig.. Nesten litt flaut noen ganger, han er jo søt da.. hihi=) Han snakker med magen, og stryker meg over magen hel tiden..=) Møtet med rektor gikk faktisk veldig fint, han var en hyggelig mann som ikke kom med noen moralprekner! Også best av alt, jeg slipper og komme tilbake på skolen etter juleferien for da har jeg fått mammaperm!!! Jippi, han gikk med på det uten noe krangling.. Leander vuggen var skikkelig søt, men du har vel kanskje rett i at det er mye penger rett ut av vinduet.. *sukk* Jeg håper jeg også jeg får jente, føler at jeg vet mye mer om hvordan en jente har den enn en gutt, hvis du forstår?
Gjest Skrevet 22. august 2006 #43 Skrevet 22. august 2006 Ja.. For jenter er jenter og sånn er det med det.. Jeg må få karakterer, og holde fraværet sånn noenlunde greit, også blir det fri på meg og.. Bare utsette plassen til neste år Åååå.. Jeg vil ha baby nåå! Jeg vil ikke vente mer.. Jeg er utålmodig.. Til nå.. Har jeg kjøpt bøker for 3000 kr :s HALLO, dere ruinerer meg!! ;/ Også skal jeg ut og ha naturfagsbøkene og.. Også kan de ikke gi riktig informasjon, så jeg har fått feil gymbok.. Argh.. hvilke bøker bruker du ?
Gjest Skrevet 22. august 2006 #44 Skrevet 22. august 2006 Ja! Det var bra at du også ganske sikkert får fri da=) Jeg vil også ha babyen min nå, syns det går altfor sakte! Ja, det er inmari dyrt med bøker, men vi har ikke fått boklista vår enda vi.. Skal bare ha sånn bli kjent med hverandre dager hele uka, null skole.. Litt kjedelig egentlig..P Kjedelig og ha kjøpt feil bok da, uff og uff.. Gleder meg til å få fri jeg.. Også jeg fått en masse oppmerksomhet disse 2 første dagene som jeg egentlig ikke vil ha, av folk som spør om alt mulig rart.. Fryktelig slitsomt med alle disse 16 år gamle jentene som er så fjortiss i hode som bare det, med bleka hår og silikonpupper de fikk i konfirmasjonsgave av foreldrene.. Ei av dem spurte meg " jammen, er du ikke redd for å bli feit for alltid da lissom?" Arrg, jeg blir såå irritert, kan ikke folk holde sånne spørsmål for sef selv? Men det værste var nesten læreren, hun sa " Også må alle være litt extra snille med Alva da, siden hun skal ha en liten baby!" Jævla drittkjerring, unnskyld utrykket.. Du kan jo ikke stå foran 25 elever og si sånt om en av dem?!? Jeg kan da ta vare på meg selv, jeg er gravid ikke dødsyk!!!!
Gjest Skrevet 22. august 2006 #45 Skrevet 22. august 2006 uhm.. vi har et par av de vi og, uten å gå s alt for mye inn på det hehe.. jeg er gærn.. var ei som sa et eller annet og jeg bare "du ser mer gravid ut enn meg liksom" ;D woha! utover det så har jeg fått dilla på cheez doodles, damn.. de lukter pikk i rompa, men de er sååå gode hehe.. læreren sin dame er gravid selv da, så han sa sånn "hvis du trenger pauser og sånn må du bare si fra altså".. hihi.. spesialbehandling nei det vil jeg ikke ha.. men jeg skal ha stoooor mage på slutten om jeg er redd for å bli feit for alltid ? nah, hadde vært mer redd for å bli blond liksom..
Gjest Skrevet 22. august 2006 #46 Skrevet 22. august 2006 Haha, bra sagt jessie.. =) Jeg har nå fått dilla på banan og fiskekaker, noe jeg egentlig aldri har likt.. Men nå er det bare nam nam, jeg stod opp klokka 4 i går natt for å steke fiskekaker. Jeg begynner å bli gal!!! Og når jeg på søndags morgen jaget kjæresten ut av senga klokka 7 for å lage loff med sjokolade pålegg og banan tror jeg han ble litt irretert.. Hihi=) Vi har èn grei lærer vi også, engelsk læreren! Han kommer hele tiden og sier at jeg bare må si ifra hvis jeg trenger noe eller føler for å gå ut litt og sånn.. Kjempekoselig fyr! jeg er heller ikke redd for å bli feit, hvis jeg skulle bli det føler jeg at det er vert det.. Det er faktisk et mirakel og være gravid og få barn og det er mange som ikke får oppleve det! Jeg føler meg veldig heldig jeg=) Jeg er heller ikke blond og skal aldri bli det heller, rødhåret jeg, og stolt av det! Men heldivis ikke sånn skrikende rød da, ganske diskre rød farge, mer over mot brunt egentlig! Jeg vil ha stoooor mage NÅ jeg!! Tror jeg har fått litt mer nå da, skal på svangerskapskontroll i morgen gleder meg litt=) Også er jeg litt nærmere UL, de ringte meg fog de var veldig lei seg for at jeg var blitt plassert så langt bak i køen.. Men nå er det jo ikke så lenge 1, septemer da.. 10 dager igjen!
Gjest Skrevet 22. august 2006 #47 Skrevet 22. august 2006 hahahaha.. dritbra ;D jeg har brunt hår selv jeg.. rødfargen er vasket ut helt sant som du sier, det er et mirakel å faktisk få være gravid, er ikke alle som opplever det! jeg og kjærsten har krangla.. igjen.. ååå han er så teit, han snakker før han tenker og alt er bare tull med han der.. uffamei.. vi tok bilder i går, herremin å det bildet ser ut.. jeg ser ikke ut i måneskinn, goddamnit.. menne.. kveldsmat *gjesp*
Gjest Skrevet 23. august 2006 #48 Skrevet 23. august 2006 Hehe.. Det er kjedelig å krangle med kjæresten ja, vi har nesten slutta og krangle vi.. Han gidder ikke, for jeg gir meg aldri! Sist vi krangla var vel i juni tror jeg og da ente det med at han sa "kan du ikke bare gi deg da, du veit jo at jeg har rett!" Jeg blei sååå sint så jeg skrek til han jeg heller ville dø enn og gi meg.. Da ga han opp, nesten litt kjedelig og aldri krangle egentlig, savner det nesten litt.. Nix, på bildene vi tok så gjesper jeg på det ene og på det andre så lukker jeg øynene, i tilleg så ser jeg ikke ut på håret og jeg går i noen litt for store joggebukser fordi de vanlige buksene min har begynt og gjøre vondt.. Jeg ser ikke ut i måneskinn!!
Gjest Skrevet 23. august 2006 #49 Skrevet 23. august 2006 Hirr, han ene i klassen min har helt tydelig slått ann blant de eldre jentene Jeg og kjæresten krangler såååå jævlig. Jeg blir så sinna, det er jeg som krangler og skriker, og han som må høre på.. Det er helt utrolig, jeg blir så sinna.. :\ Ingen av mine bukser passer, med unntak av to. :\ Mammaklærtid.
Gjest Skrevet 23. august 2006 #50 Skrevet 23. august 2006 Jeg har tre bukser som passer: joggebukse 1, joggebukse 2 og joggebukse 3..P Kjiiiiiipt.. men men.. Var på svangerskapskontroll idag: opp 4kg!!! ohmygod.. Hørte lyden av hjertet til beibisen min da.. ååå, da ble jeg glad igjen=) Så dumt at du krangler med kjæresten da, håper forholdet holder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå