Gjest Skrevet 10. august 2006 #1 Skrevet 10. august 2006 Tja, sånn går det når man har litt for mye tid til å henge på BiM *hoster* Vel. Ja, jeg skal amme. Jeg tror det er best for barnet og meg, tenk å begynne med flaskevarming når du er i byen når du bare måtte gjøre et ærend. Puppen er mye mer praktisk (maten er alltid perfekt varmet og det er best for barnet mtp immunforsvar). I stedet for å amme gir man vel morsmelkerstatning på flaske (det koster jo litt og er ikke like bra). Men uansett, så får man et litt closere forhold til hverandre, og det vil vel alle ha til babyen sin ?? Jeg tror og håper jeg får en liten Hannah, men blir det en Marcus er det ikke noen krise det heller! Har du vært på ultralyd enda ? Fikk time så sent jeg, siden det var stappfullt på Riksen etter ferien (sa de da, jeg vet om fler her inne som har fått time, føler at jeg blir tatt useriøst fordi jeg er ung og det provoserer meg egentlig gasnke mye), så den 12 september får jeg vite om gullet mitt er gutt eller jente.. Har ikke tenkt så mye rundt det, men jeg har begynt å glede meg.. Før så var det bare "øhh.. ja, jeg er gravid, vet ikke no særlig jeg" )
Gjest Skrevet 10. august 2006 #2 Skrevet 10. august 2006 Hehe, ja, det er vel omtrent sånn jeg har det nå det..=) Nei, jeg har ikke vært på ultralyd enda, men jeg har bestilt time.. 6. september fikk jeg , det er jo så lenge til, gleder meg noe fryktelig! Det kan nok hende at de dømmer oss litt fordi vi er så unge, men vi er da like gravid som alle de andre da! Jeg er nok enig med deg om det med amming, så det blir nok til at jeg ammer også ja! Jeg gleder meg egentlig veldig til å få se den lille som bor inne i magen min, du blir jo ganske knyttet til dem selv om du ikke får sett dem! Jeg kan nesten ikke vente til jeg begynner og kjenne litt ordenlig liv der nede, har du kjent noen ting enda? Det vel kanskje ikke vanlig det i uke 17, men men.. Har du også fått litt ukoselige kommentarer fra en hviss anonym her inne på ung & gravid sidene? Jeg har fått endel dritt slengt etter meg om jeg ikke kan være riktig vel bevart og sånn, det er jo ikke særlig koselig da..P Men abort var aldri noe alternativ for meg, jeg kunne jo ikke drepe det lille mennesket inne i meg bare fordi jeg hadde begått en feil? Nei, det syns jeg ikke hadde vært riktig.. Tenkte du på abort og hvordan reagerte foreldrene dine? Kjempe koselig å ha noen på mine egen alder og snakke med her!
Gjest Skrevet 10. august 2006 #3 Skrevet 10. august 2006 Hehe. Hvis du leser litt lenger ned, så blir jeg ganske hissig (jeg hadde en dårlig dag i tillegg, til mitt eget forsvar) når folk er useriøse og skal dømme oss nord og ned. Har du msn ?
Gjest Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 jeg så ikke innlegget ditt før nå jeg.. ooops.. Nei, jeg har ikke msn, den dumme steinalder dataen min vil ikke la meg få lov til å installere det..P Det er veldig kjipt å ikke ha det, føler at "alle" andre har det og ikke jeg.. men men sånn går det når man har data fra ett annet århundre..hihi=)
Gjest Skrevet 11. august 2006 #6 Skrevet 11. august 2006 Åh.. Hehe! Da så.. Sitter med laptopen på fanget jeg, den er genial <3 Ang det med navn, du har gooood tid på å bestemme deg Jeg valgte Hannah fordi jeg alltid har elsket navnet, men gutt.. Der er jeg usikker. Synes ikke det er så mye fine guttenavn. Fredrik er kjempefin - men det heter da broren til kjæresten min.. Tenkte litt på Julian i begynnelsen, til jeg satt og så på Postmann Pat. han har visst giftet seg og fått barn (dette MÅ være nytt, kan ikke jeg huske fra jeg var "barn") - sønnen til Pat heter Julian Derfor tenkte jeg Marcus. Men ja, ekskjæresten til bestevenninna mi heter Markus og er det noen jeg ikke liker..så er det han. Men han har så fint navn, argh.... Vanskelig. Lurer litt på Jacob og, men det er mer Frogner-Bærum-Drammen og sånn..
Gjest Skrevet 11. august 2006 #7 Skrevet 11. august 2006 Åå.. så heldig du er da! Ja, navn er utrolig vanskelig.. Jeg liker jentenavnet Adele veldig godt.. Tror det blir Adele Nadin eller Adele Mariana hvis det blir jente (noe jeg håper og tror..) Hvis det blir gutt skal han nok hete Isak Leander eller Isak Sebastian, tror jeg nå da.. det kan jo hende det forandrer seg opptil flere ganger..=) Jeg liker Hannah kjempe godt jeg også, men dessverre opptatt.. Min tante fikk en datter hun kaldte for Hannah for 2 uker siden.. Marcus er fint det også ja! Jeg har faktisk også tenkt på Jakob, men det virker som det er litt poppis om dagen også som du sier så ser jeg på det som litt den finere vestkanten navn.. hihi=)
Gjest Skrevet 12. august 2006 #8 Skrevet 12. august 2006 210107..hihi, ligner veldig på min det.. 220107 her Navn orker jeg ikke tenke på mer.. Kommer til å bli helt susete i hodet Hehe.. Var du fra Buskerud ? Oslo her!
Gjest Skrevet 13. august 2006 #9 Skrevet 13. august 2006 Oi, ja det var skikkelig likt! Tenk om vi føder på samme dag, det hadde vært kult! Nei, navn må jeg også bare slutte og tenke på. har blitt helt rar i hodet av det.. Her en natt så drømte jeg at jeg ikke klarte og bestemme meg for hva den lille skulle hete og mamma tvang meg til å kalle den for Bjarne, etter bestefaren min.. Uansett kjønn..P Huff og huff.. Jepp, bodde i Hønefoss før..! Men har bare bodd der i 3 år da, mamma og pappa storesøsteren min og jeg har alltid flyttet veldig mye p.g.a jobben til pappa! Jeg har ikke vært her hele helga for dataen har vært kaputt IGJEN.. aaaarg, Jeg vil ha ny data!!!! Hihi, måtte bare få det ut.. Også tror jeg at jeg begynner å bli avhengi av BIM, fikk jo nesten abstinenser når jeg ikke fikk vært her jo..=)
Gjest Skrevet 14. august 2006 #10 Skrevet 14. august 2006 Du får gjøre som meg - dra til sverige og handle det dyreste (stellebord, vogn, bleiebøtte, kommode etc), også spare litt på engangsstønaden.. så har du fort råd til en pc vetttu kjøper blant annet kamera for den jeg, har ikke kamera som virker og synes det er så stusselig om mini ikke skulle hatt noen bilder av seg som liten.. Har fått fødeplass på Rikshospitalet..
Gjest Skrevet 14. august 2006 #11 Skrevet 14. august 2006 åå.. så heldig du er, jeg vil også ha fødeplass på Riksen! Jeg har herved laget en kalender hvor jeg teller ned til ultralyd, jeg gleder meg såååå masse! Ja, takk for tipset! Det skal jeg gjøre.. Hvordan vogn har du tenkt til å kjøpe/har du kjøpt? Jeg har tenkt litt på Emmaljung Classic Duo Kombi jeg. Syns den egentlig er veldig fin, også har jeg hørt veldig mye bra om Emmaljunga vognene! Ja, men mamma har et veldig bra kamera som vi kjøpte til henne i 45 års gave. Siden vi bor i samme hus syns jeg at jeg skal få låne det! Men, pc hørtes veldig fristende ut.. Tror jeg skal gjøre det jeg=) Takk for tipset..!
Gjest Skrevet 14. august 2006 #12 Skrevet 14. august 2006 Har sett litt på den jeg og. Men ja, er mulig det blir en annen litt billigere, var det 7 eller 8 tusen en Emmaljunga-vogn med stelleveske kostet ? Husker ikke i farta, men DYRT var det. Mange som er betraktelig billigere, jeg vet ikke helt jeg. Av sånn "nå har jeg blitt stor og kan sitte selv"-vogn skal jeg ha en jeg fant på Babyproffsen, Babytravel Jogger Komfort Julia. Den er rosa eller lyseblå, veldig søt Hvor har du fødeplass hen ?
Gjest Skrevet 14. august 2006 #13 Skrevet 14. august 2006 Oi. Jeg visste ikke at den kostet sååå mye, nei da må jeg nok se etter en annen.. Det hadde vært kult og ha lyserosa eller lyseblå vogn da! Nå fant jeg bilde av den også, kjempesøt! Nå fikk jeg lyst på sånn også, men jeg tror jeg må ha en litt mer nøytral farge for jeg er sånn som går veldig lett lei av sånne farger.. marine blå eller svart vogn blir den nok på min baby ja.. Jeg har fødeplass på gjøvik, har hørt at de er ganske flinke der.. Det blir spennede og se! Har bestemt meg for å dra på omvisning der snart, de har åpen omvisning hver tirsdag så jeg får nok dra og se ja!
Gjest Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 Det er visst vanlig å ta 4 uker ellernoe sånt før fødselen. Skal på omvisning på Riksen og, ja! )) Fysj.. Jeg har blitt forkjølet. Nyser og nyser og blør neseblod og er tett i nesa. Sukk. :\ Men nå, mååå jeg nesten løpe, skal på BUP, hvor vi videre drar til Nanna Maries hjem Før jeg glemmer det.. Det er mye fine bruktvogner ute og går - sjekk ut finn.no ?
Gjest Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 Ja, jeg hørte også at det var vanlig og gjøre det ca. 4 uker før fødselen, men når jeg hørte at det hadde omvisning vær tirsdag så ble jeg plutselig veldig nyskjerrig.. Jeg vil dit å se nå jeg.. Kan nesten ikke vente *utålmodig* Ja, jeg har også hvert skikkelig tett i nesa i det siste, jeg får nesten ikke sove jo.. Ligger våken og prøver og puste med munnen, men jeg puster alltid med nesa når jeg sover så det er så vanskelig å omstille seg.. huff og huff.. Heldigvis har jeg enda ikke blødd neseblod da, kanskje det kommer også? Jaja, jeg overlever nok.. =) Takk for tipset om finn. no, var der og så nå.. Kanskje jeg skal kjøpe meg Brasso vogn, eller hva den het.. Leste at den var best i test på en eller annen test... hmm, må nok tenke litt på det ja!
Gjest Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Var innom Barnevognhuset Rudo på Grønland i dag, der var visst Emmaljunga's Smart Duo Kombi - http://www.emmaljunga.no/product.asp?bvid=1 til 5200 kr.. Vet ikke hvor ille det er, men var noe helt annet enn det jeg hadde forestilt meg! Svangerskapskontroll nr 4 på fredag. Iiiiha! Jeg har kjøpt min første gravidgenser. Herregud.
Gjest Skrevet 16. august 2006 #17 Skrevet 16. august 2006 Oi, det tror jeg er ganske billig, men jeg tror nok fortsatt den er litt for dyr, men kanskje hvis jeg ser litt extra pent på mamma og smiler mitt vakreste smil..=) Ja, jeg gleder meg til min neste svangerskapskontroll jeg også, men det er ikke før på onsdag.. Fikk egentlig time klokka 2 på mandag, men da har skolen begynt og jeg kan ikke ta meg fri den første dagen på skolen..P Jeg tror jeg har gått litt opp i vekt, men jeg tørr ikke å veie meg, er litt bekymra.. hehe=) Leste jo på det som står på din side og der står det at det er vanlig å gå opp en halv kg hver uke nå framover, huff og huff.. Men hva som helst for at beibisen min skal ha det bra! Jeg kjøpte min første over nettet i forrige uke, som det står "jeg er ikke ikke feit, bare gravid" på eller noe sånt, kanskje ikke en genser jeg kommer til å gå på skolen i med det første akkurat.. Har du fått mage enda? Jeg syns jeg har fått litt mage i hvertfall, men det kan jo være at jeg har lagt på meg i løpet av sommeren da.. Men håper i hvertfall at det er litt babymage jeg har fått, kjæresten min sier ihvertfall at han syns jeg har blitt litt større og overbeviser meg hver dag om at det ikke er fordi jeg har lagt på meg.. hihi=) Lykke til på svangerskapskontrollen da!
Gjest Skrevet 16. august 2006 #18 Skrevet 16. august 2006 www.trygdeetaten.no engangsstønad ?! 33000 kr til vogn, stellebord, ALT praktisk. Det får du. Og så lenge du og barnefaren ikke er samboere (har samme adresse) så får du Overgangsstønad (litt over 9000 i mnd), dobbel barnetrygd (2 ganger 970 ellerno) og barnebidrag... Jeg fant en lekker stelleveske i dag til 2000 kr.. Jeg elsker den, men den er aaaalt for dyr, det er måte på hvor mye man kan feilprioritere og liksom..
Gjest Skrevet 16. august 2006 #19 Skrevet 16. august 2006 Mage, ja! Jeg sverget på at jeg kunne se magen samme dag som jeg testet positivt Men nå er gravidos magen der, eller det er bare jeg som ser ta jeg er gravid, alle andre tror jeg er tjukk....
Gjest Skrevet 16. august 2006 #20 Skrevet 16. august 2006 Hehe.. Jeg så den også på minuttet når jeg testet positivt=) Men nå er den faktisk her, den er jo ganske kvaspsete, ikke noe sånn stram babymage akkurat.. Det kommer vel etterhvert det også håper jeg.. Jeg møtte en av søstrene til bestemor som jeg har sett en gang i løpet av mitt liv på butikken og det første hun sa var " Næmmen Alva, har du sluttet og trene?" hehe, jeg ble overlykkelig over at noen faktisk så at magen min har vokst! Samme for meg om hun trodde jeg ver blitt tjukk, hun så ihvertfall magen=)
Gjest Skrevet 16. august 2006 #21 Skrevet 16. august 2006 Hehe, ja, den ser ut som den er full av appelsiner (ikke egentlig, men huden!). Couldn't care less. Ordentlig babymage kommer snart. Faen. Jeg er trøtt. Btw. Jeg har begynt å lage hjemmeside!! Vil du se ? ( i såfall så er den www.freewebs.com/jessieogbabyen )
Gjest Skrevet 16. august 2006 #22 Skrevet 16. august 2006 Nix, I don`t care.. Men det blir jo koselig når babymagen kommer da.. Jeg er også inmari trøtt, og sint.. åååå, hormoner.. Har mest lyst til å ta kveletak på noen, stakkars stakkars kjæresten min. Alt sinnet mitt går utover han, men han bare smiler bedrøvet og mamma kikker unskyldene bort på han.. Hihi=) Tror nesten jeg blir nødt til å skrive ett sinna innlegg til denne hjernedøde anonyme som herjer ung & gravid forumet.. Kanskje litt dumt og starte hele den diskusjonen igjen ja, tror nok jeg dropper den ideen.. Så kul hjemmesiden din er, den kommer nok til å bli helt super når den er ferdig..! Jeg må nok bare glemme å lage hjemmeside, dataen min bruker jo 5 minutter på og komme seg inn på BIM, men kanskje jeg må gjøre det forde når babyen min er kommet? Vi får se.. og forresten, tror du det finnes avvenningsklinikk for BIM avhengige? Tror jeg trenger ett opphold der ja..
Gjest Skrevet 17. august 2006 #23 Skrevet 17. august 2006 Hehe.. Håper det! Er fler enn bare deg og meg som trenger en tur inn dit Jeg har det på samme måten, stakkars kjæresten min som må finne seg i så mye rart.. Null kontroll, bare mååå klikke litt nå og da.. Jeg har begynt å bite ting, for det meste dyner og puter, for de blir ikke ødelagt.. Bare når jeg er sint selvsagt, men ja, hehe, jeg er en psycho liten ting Gidd med de anonyme, det er gamle skruller som aldri kunne få barn og skylder på oss. Eller folk med dobbeltmoral, og de er det heller ikke verdt å ta kontakt med. Hjemmesiden duger den, jeg er ikke akkurat så flink at det gjør noe, men poenget med den var heller ikke at jeg skulle ha en kul og fancy side som alle elsker - nei, det var bare for å ha et sted å ha diverse støff og kanskje litt om meg
Gjest Skrevet 17. august 2006 #24 Skrevet 17. august 2006 Ja.. Jeg har alltid vært ganske blid og lite sint, men nå skal det ikke mye til før det klikker for meg.. Putetrixet var smart, tror jeg må prøve det neste gang, som sikkert blir ganske snart..=) Ja, kanskje jeg skal skrive ett innlegg til disse anonyme, da får jeg ihvertfall ut alt sinne som tydligvis ligger lagret opp inne i meg.. Men nå er jeg faktisk ikke så sint, har fått ut det meste nå! Jeg har nemlig ringt og klaget på at jeg ikke får UL før 6. septemer! Jeg skjelte de ut, og ba dem og ta seg sammen for jeg er faktisk i uke 21 når jeg får komme inn til UL, de vanlige er visst mellom uke 14-18.. De ba om unnskyldning og sa at de skulle skjekke om de fikk presset meg inn før.. De skulle ringe tilbake om en times tid og nå er det gått 3 kvarter, så de ringer sikkert snart! Du burde prøve og ringe og klage du også, det kan hende det hjelper=) Ja, men jeg syns hjemmesia de er fin jeg, den blir sikkert skikkelig fin når den er ferdig!
Gjest Skrevet 17. august 2006 #25 Skrevet 17. august 2006 NO SHIT SHERLOCK, jeg har fått jo ultralydtime den 12 september, jeg. Det er så lenge at jeg tror jeg har fått hundre unger i mellomtia, men nei, det er ikke plass. Orker ikke krangle mer med dem, det norske helsevesen er så fantastisk inkompetente at det er ikke gøy. Altså, tenk om noe skulle være feil med babyen min da.. Og at jeg ønsket å ta en senabort. Hvor lett er det i uke 22 ? Nei, huff. Blir sint bare jeg tenker på det *koble ut* Ehm... Tror jeg skal støpe negler. Det høres gøy ut Fått litt dilla på sånne ting, føler meg så stygg nå som jeg er gravid, så noe må jo jeg også gjøre for å se bra ut.. I allefall litt. www.tonelise.com, genialt! Jeg har fått dilla på rosa BonAqua, den er så god! Så var de tomme for den på buitikken.. Tror det kom et høyt sukk fra meg da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå