Gå til innhold

Mai: Sovner babyen av seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere legge babyen i senga når dere ser at den er trøtt og så sovner den av seg selv? Gråter de? Sovner de raskt?

Det kan vi IKKE her, han må nesten alltid sovne i våre armer ellers så gråter han. Jeg har ikke latt han ligge å gråte, men det spørst om jeg må holde for ørene og prøve det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kan stort sett alltid legge henne i senga når hun er trøtt. Men om kvelden pleier jeg først å gi mat på sengekanten før hun legger seg, og da sovner hun stort sett alltid med en gang.

Men hvis hun blir overtrøtt så bare skriker hun når vi prøver å legge henne ned. Da vil hun hverken spise eller ligge, kun være i armene våre.

Prøv evt å legge han rett før han blir trøtt så han kan ligge å pludre litt i senga før han sovner. Det fungerer fint her.

Skrevet

Legger hun i sengen og sovner i løpet av 10-15 minutter.

Noen ganger setter vi på uroen og andre ganger ikke.

Gråter som regel ikke

Skrevet

Det å legge han før han er trøtt er sikkert litt lurt ja, det skal vi prøve.

Jeg tror at det er de første ukene som har gjort han litt bortskjemt. For han reagerte på nesten alt jeg spiste og trengte mye trøst de første ukene, og låg mye i armene våre av den grunn.

Skrevet

Hei

Mina er snart 3mån. vil ikke sove på egenhånd. vil helst sove ved puppen, evn må være i fange. Jeg vet ikke hva skal jeg gjør!? Jeg skal legge henne til før!

Skrevet

Min gutt sovner heller ikke av seg selv:-( Han må ammes, bysses, trilles eller bæres i søvn. Har lyst å få gjort noe med det, men vil absolutt ikke la han gråte seg i søvn...

Skrevet

De siste dagene nå har han stort sett sovnet selv.

Men det har vært mye kos og mat på forhånd, og øynene er nesten helt igjen før jeg legger han.

Jeg tar det gradvis, tenker jeg... vil ikke la han gråte jeg heller.

Jeg har bestillt en søvn-bok, skal se om jeg får noen gode tips derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...