Kaja_2013? Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Er litt nyskjerrig på når dere begynner å handle de "store" tingene jeg.. For min del blir det nok en stund til siden jeg bare er i 14.uke, men prøver å følge med litt på tester, tilbud og priser generelt for å orientere meg i jungelen.. Man må jo være forberedt på at man kan fø for tidlig, men være forsiktig med å handle før det er rimelig sikkerhet for at barnet vil overleve ved en evt.tidlig fødsel. Og etter det jeg har hørt bør man gjøre det i 2.trim, fordi energien blir mindre og trøttheten ofte vender tilbake i 3.trim. Er visst ikke alltid like fristende med shopping da.. Så når er det optimale tidspunktet??
mensana Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Jeg er i uke 25. Vi kjøpte vogn i dag! :-)) - mest fordi det var nå vi hadde penger til det, og vogn er en stooor utgift... Resten av utstyret handler vi inn litt sånn overlangs for å spre summene litt, liksom.. Har handlet litt klær, lammeskinn, ammepute og litt sånne småting i tillegg..
msbu Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Har ikke tenkt over når det optimale tidspunktet er. Av erfaring vet jeg at jeg stort sett er i toppform hele 2. og 3. trimester, så det bekymrer ikke meg. Vi kjøpte bilstol og vogn før sommeren, var vel i uke 17 eller 18 da, kan jeg tenke meg. Vi hadde egentlig ikke planlagt å kjøpe så tidlig, men både vogn og stol var på tilbud ut juni, så vi slo til mens den var penger å spare. Nå er jeg blitt bitt av basillen. Har kjøpt meg både ammepute og lammeskinnspose denne uka (uke 25). Det er ikke det at jeg trengte verken ny vogn eller ny pose, men kjøpelysten og ufornuften seiret... Ammepute har jeg aldri hatt til de 2 eldste, men de møblene jeg har nå, er neppe gode å amme i, armlenene på sofaen er så høye, på stolene foran TV`n er de av tre, og vil nok ikke være gode å støtte armen på, så nå ble det ammepute...
minas'81&lillegull;) Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Vi har kjøpt vogn fordi vi kom over en pent brukt av merke og modell vi ville ha til halv pris..... Ellers har vi kjøpt bæresele og vippestol, alt fint brukt. Ja, å så badebalje da, med propp i bunnen. Det er igrunn det vi har kjøpt, og jeg har 13 uker igjen....... Skal en tur opp til mamma å se hva hun har stående. Babykurv og sprinkelseng regner jeg med å bruke derfra, å ellers finnes det kanskje en del andre småting. Får se. Jeg begynner først å bli i form nå som jeg straks skal over i 3.tri. Vet egentlig ikke hva vi trenger heller føler jeg, syns det er så mye "stæsj" på disse listene over hva man trenger som virker helt unødvendig. Vil heller vente tror jeg til vi ser at vi virkelig trenger det. Må vel snart lage meg en skikkelig handleliste... Vegghengt stellebord, bilstol og dyner, sengetøy og madrasser er vel det vi mangler stort sett som må være i hus før babyen kommer. Resten føler jeg er slikt vi kan kjøpe i ettertid, det er tross alt ikke sååå langt bort på butikkene heller..
selfangerkjerringa Skrevet 10. august 2006 #5 Skrevet 10. august 2006 Vi kjøpte vogn i uke 15 (er i uke 19 nå), fordi vi kom over et utrolig godt tilbud på ei splitter ny simo-vogn. Ser ikke noe problem med å kjøpe vogn så tidlig. Skulle noe skjære seg så går det an å selge etterpå. Vi har det meste av utstyr fra forrige knøtt for 2 år siden, så vi trenger ikke kjøpe all verden. Men erfaringsmessig syns jeg starten av 3.trimester var et fint tidspunkt å handle på.
Gjest otilie79 Skrevet 10. august 2006 #6 Skrevet 10. august 2006 Har termin i Februar, og tenkte og vente litt med innkjøp av vogn og sånnt. Kansje det er noen gode tilbud på januarsalget?
Abracadabra Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Det eneste jeg har kjøpt er vogn, og det var fordi jeg synes den var så koselig, og billig! Gammeldags Emmaljunga kjøpte vi, det var vel i uke 23 jeg kjøpte den, men jeg klarte ikke gå forbi. Ellers mangler jeg stellebord og bilsete, resten (inkl. klær!) har jeg fått "slengt" etter meg av venninner og en ung tante som nettopp er ferdig med spedbarnstiden. Har en kurvseng til baby som ble kjøpt inn til min far en gang i tiden, det synes jeg er litt kos! Og en seng som står på låven til sviger-besten, slik gammeldags med høye kanter som går an å "strekke" etterhvert som ungen vokser. Det er sikkert mye jeg ikke har tenkt på, men det kommer jeg på etter hvert. Lykke til med shoppingen!
2011ee Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Vi har en kjempe fin vogn fra før som vi kjøpte (fikk av svigers..) for tre år siden, god som ny enda. Men bilstol skal vi kjøpe ny før den kommer...engang i november tenker jeg. Resten har vi fra før! Veldig kjekt å ta vare på alt fra forrige mann, og når man får ei jente til så er jo det veldig greit:))
Gjest Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Vi kjøpte vogn i sommer, men det var mest fordi svigermor spanderte den. Var vel i uke 13 eller noe da. Vi ville så gjerne ha Brio vogn, og de hadde mer utvalg av den i Kristiansand enn her på Lillehammer, og rimeligere!! Bilsete, og stellekommode for vegg, samt el. brystpumpe og litt småting kjøpte vi i danmark og sparte over 2000 kroner på alt til sammen. Det er pga vi vr der vi handla det, om ikke hadde nok det venta en stund til. Svigermor har babykurv som hun skal sy og gjøre i stand til oss.. og har aldeles tatt av på klesfronten, så det er ikke så mye vi mangler egentlilg. Et lammeskinn og litt klær så vi er i boks tror jeg. Vi bestilte Tummy Tub som vi fikk i posten her i sommer også forresten.. et tips! Den tar lang tid før kommer, så bestil i god tid, men den ser kjempesmart ut!! :-)
2barns mamma i juli-08?? Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Vi kommer til å vente med å kjøpe vogn.. (får låne det meste ellers..) skal ikke føde før uti februar så tenke å prøve å kapre noen på januarsalget hvis vi finner noen vi liker.. hehe... men først og fremst vil vi ikke kjøpe noen før på januar pga at garantien begynner jo å løpe tvert dere har kjøpt vognen!! Det gjelder også andre ting... Tenk over det....
Gjest Skrevet 10. august 2006 #11 Skrevet 10. august 2006 huffda, nå ser jeg at vi visst er veldig trege nå... Har ikke kjøpt noe egentlig! Har kanskje kjøpt 5-6 bodyer, og det er det... Men har funnet en del klær på nettet vi skal bestille. Men vogn og denslags har jeg ikke tenkt så mye på enda. Tror det er mest fordi tiden går så mye fortere denne gangen enn da jeg gikk med snuppa her. Da hadde vi kjøpt både bilstol, vogn og det meste annet på denne tiden. Nå har vi jo en del, men trenger bla søskenvogn og bilstol. Men tror jeg vet hva vi skal ha, så er vel egentlig bare å spare! Har termin i slutten av november, og da er det ofte salg på årets vognmodeller for å rydde plass til neste års, så håper kanskje å finne noe der!!! ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå