Gå til innhold

Råd for alle mine gravide og kvalme venninner!


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

enig med det med at det er kvalme når sm helst på døgnet.

Men denne gangen så har jeg spist nett det samme som med mine to gutter! Jeg orker bare samme maten. Faktisk så spiste jeg mer søtt med guttene. Denne gangen så har jeg ikke klart søtt. Jeg spiste nugatti på brødskiva med de to guttene også. De to gangen var jeg bare uggen, ikke kvalm og ikke oppkast.

Denne gangen så har jeg ikke klart godteri og sjokolade. Men 100% dårligere!!!! :(

Så jeg tror ikke det grann på det der. Må forske på mer enn 21 stk for at jeg skal tro på resultatet hvertfall! (Denne gang har jeg spist mye frukt også, gjorde ikke det med de to første)

Selvfølgelig er det hormoner som gjør mest utslag! Jeg merker det jo på hele kroppen!! Er det maten som har gjort meg mer sinna og sur denne gang og da? :)

Hehe, nei tror nok ikke på det der gitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, småtrolla! Var ikke det grann kvalm med min første, som var gutt. Var kvalm med nr to, som var jente. Nå er jeg kvalm igjen og har en sterk mistanke på kjønnet ja. Jeg har ikke vært mest sunn med min første, tvert i mot!! Så dette tror ikke jeg noe på! Synes det er et hån mot dem som er kvalme, de kan liksom bare "ha det så godt".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir til at det liksom er "vår feil" at vi er dårlige. Og det syns jeg ikke no om. Mannen min skal ikke få tro det at det er hvordan jeg spiser som bestemmer hvor dårlig jeg er. For det stemmer ikke med meg.

Selvfølgelig blir jeg dårligere om jeg ikke spiser, men det er jo no helt annet.

Jeg har sterk mistanke til jente denne gang, for med mine to gutter var jeg klin lik i formen. Skal på ordinær UL den 22 august, og får da svaret på om jeg har rett... :)

Men enig at jeg syns dette ble liksom en "hån" ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror jeg klikket feil for det var ikke meningen å være anonym.......

 

klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære deg HI!

Ikke deg jeg mente som hånte oss... Jeg mente de forskerene jeg!!

Beklager jeg at du tok det feil opp! Du gjorde jo ikke no galt! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stoler heller ikke helt på forskerne her.. Det kan kanskje generelt være noe i det. men ikke for alle tror jeg.

 

Hvis melkeprodukter og kjøtt og søtt er så ille,, hvorfor har kroppen min så lyst på det denne gangen da? hehehe. Jeg var uggen med første og drakk ikke særlig melk da. men er ikke uggen nå med nr2 og tar et glass melk for dagen... Og når det er middagstid fantaserer jeg om salte retter med kjøtt i.. namm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre...

Har ikke lyst til å tråkke noen på tærne her inne.....

 

Håper kvalmen deres forsvinner fortere enn fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten korrigering. De har forsket på kvinner fra 21 land, ikke 21 kvinner. Men det betyr ikke at jeg tror på det av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med den erfaringen jeg hadde fra forrige svangerskap kunne jeg fort trodd mer på den undersøkelsen enn jeg gjør i dag. Fordi da spiste jeg veldig sunt og var ikke kvalm i det hele tatt. Da er det lett å tenke at det hadde med maten jeg spiste.

 

Denne gangen spiser jeg like sunt. Men er så ufattelig kvalm at jeg får i meg mindre mat. Er generelt kvalm hele tiden og ikke lyst på mat, men så spiser jeg for å prøve å få ned kvalmen. Da er jeg pigg i 10 min før kvalmen faktisk blir ennå verre enn før jeg spiste.

 

Rare greier disse svangerskapene. Ingen er nok like og man har kanskje ulikt utgangspunkt hormonelt for hvert svangerskap også? Denne gangen har jeg også trent regelmessig før jeg ble gravid og er i god form, men det spiller visst ingen rolle for kvalmen, nei ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...