Gå til innhold

Hvor lang innkjøring i bhg?

Anbefalte innlegg

Gutten min på 19 mnd skal begynne i bhg neste uke. Vi har fått et skriv om det er innkjøring i to dager, torsdag og fredag. Jeg begynner i ny jobb påfølgende mandag. Kan jeg virkelig stole på at jeg kan forlate den lille tassen min en hel dag allerede mandag, altså 3. dagen?

Har ikke så lyst til å måtte springe fra jobben min første dagen... Men jeg har heldigvis Mannen i bakhånd.

Har forresten trillet tur forbi bhg de siste dagene i håp om å få komme innom gjerdet og "øve oss" litt, men de er jo aldri ute.

Selv om jeg har vært hjemme med ham i 19 mnd føler jeg at han skal være godt forberedt, vi har brukt åpen bhg fast, svømt fast og lekt med andre barn daglig.

Hm, trodde ikke det skulle skje, men kjenner at jeg begynner å bli litt nervøs....

Vil gjerne høre om deres erfaringer! Takk

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5870821-hvor-lang-innkj%C3%B8ring-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Barnehagen til min lille rosin på 13 mnd har alltid 3 dager tilvenning til nye barn. Vi begynte på mandag og i morgen skal hun være hele dagen (8-14) alene. Økte timeantallet for hver dag og i dag la personalet henne, samt at jeg ikke var der når hun våknet.

I sommer var vi innom på besøk to ganger. Jeg ringte å hørte på forhånd om det passet. Vi var både inne og ute med de andre barna. Du kan sikkert ta en tlf å høre om det er i orden at dere kommer å hilser på.

Lykke til, dette går bra :)

Vi hadde 3 dgr. Men vi var på besøk 2 ganger på forhånd, da jeg var litt engstelig for dette. Besøkene hjalp virkelig! Da kjente hun seg igjen når hun begynte. Jeg ville ringt bhg og spurt om å få komme, selv om de er inne (vi var bare på besøk inne for det var rett før jul i sprengkulda).

Lykke til, det går nok fint!

Vi hadde 3 dager innkjøring. Onsdag- fredag forrige uke. På mandag begynte han fullt fra kl.7.30-15.30. Jeg begynte da å jobbe igjen så min samboer fikk hente han hvis det var noe. Men det gikk rimelig bra. Så jeg hentet han etter jobb. Nå har han vært der i fire dager å det går bedre og bedre for hver dag. Litt gråt har det vært, men har gått fort over. Men barn er jo forskjellige, men for de aller fleste går det kjempe fint etter en stund.

Lykke til

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...