Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 9. august 2006 #1 Skrevet 9. august 2006 Hei Kjøper dere en del tøy i de helt minste størrelsene, som f.eks str 50? Noen med erfaring/ meninger her? Kjedelig å ha for stort tøy også da, sånn at man må brette det opp...
Brillemamma Skrevet 9. august 2006 #2 Skrevet 9. august 2006 Har kjøpt to sett i str 50 jeg... Resten i 56 og 62...
1....2.....3 Skrevet 9. august 2006 #3 Skrevet 9. august 2006 Jeg har hatt litt i str 50, syns det har vært koslig å ha "passelig" tøy,men allerede nå er det for lite,og tilogmed str 56 begynner å nærme seg for lite.(han var en mnd i går) Så da spørs det egentlig på hva du syns er viktigst; om tøyet er helt passelig en liten stund , eller om du syns det er fint å kunne bruke tøyet litt lengre:-) Husk på at du helt sikkert får masse gaver i små størrelser også, er kjedelig å sitte med altfor mye tøy du bare får brukt en gang!
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 9. august 2006 #4 Skrevet 9. august 2006 Hei du! Akkurat slik du tenker, tenkte jeg da jeg ventet Elias. Denne gangen har jeg ikke kjøpt noenting i 50 enda (har 19 dager til termin) selv om jeg venter motsatt kjønn. Jeg har kjøpt litt tøy i 56, da min erfaring tilsier at dersom lillesøster blir på størrelse med storebror (4100 gram og 50 cm lang) er det ikke lenge hun bruker str 50...da sier jeg at jeg heller vil brette opp litt for stort tø, enn å ha tøy som er akkurat passe. Men mulig jeg går å kjøper en rosa sparkebukse i 50, ti lå ha på den første uka. Er jo så søtt det minste tøyet =)
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #5 Skrevet 9. august 2006 Av erfaring kjøper jeg ikke str 50 uten at jeg ser at klærne kan strekkes litt etter vask om det er nødvendig...ofte krymper de litt, og får du en unge på 50 cm så er de jo akkurat passe en liten stund!!!
Anonym bruker Skrevet 9. august 2006 #6 Skrevet 9. august 2006 må bare komentere den rett over her: min var født 53 cm og str 50 var passelig i nesten 4 uker, så det stemmer ikke helt de cm målene:-)
jente+jente Skrevet 10. august 2006 #7 Skrevet 10. august 2006 Vanskelig dette her.... Sist hadde vi kjoept litt i str. 50, men fikk en liten jente (2098gr og 48cm) som druknet i klaerne (H&M er etter min erfaring store i str, hvertfall sammenlignet med f.eks franske merker)!! Tror nok det er mange nybakte papper som faar erend om aa loepe til butikken mens mor ligger paa barselavdelingen... mannen min maatte ut og kjoepe mini sparkebukse. Men husk, de vokser fort ut av de minste str, saa ingen vits aa kjoepe for mye. I vaart tilfellet varte str.56 noksaa lenge, men som sagt, hun var veldig liten.......
Smånetta 14.mai Skrevet 10. august 2006 #8 Skrevet 10. august 2006 Jeg har en fem-seks bodyer i 50. Baby er estimert til rundt 3200-3300 til termin og i begge familier er det tradisjon for relativt små knøtt. Også mister de jo litt kropsvekt etter fødsel. Har ikke masse, masse, men regner med å bruke det i en uke eller to eller tre og så havner det hos min søster som er 11+3 i dag.
PinkBaby♡ Skrevet 10. august 2006 #9 Skrevet 10. august 2006 Sist ble jeg satt igang pga svangerskapsforgiftning, han ble bare født 3 uker før tiden men han veide kun 2140 gram. Så da var str 50 alt for stort. Brukte str 50 i mange mnd jeg da. Det blir nok ikke likt denne gangen men jeg vil ha noe klær i str 50 for det.
Gjest Skrevet 10. august 2006 #10 Skrevet 10. august 2006 Lisa brukte str50 i en mnd. Det gjorde også guttene til bestevenninnen min. Guttene var 4100g begge to, og den ene var 50cm mens den andre var 51cm. Lisa var også 50cm og veide 3738gr. Derfor har jeg klær i str50. Jeg har lånt en del fra venninner og hadde et par sparkebukser som er nøytrale fra da Lisa var nyfødt.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 10. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2006 Tusen takk for svar dere! Da kjøper jeg noen få plagg i str 50 : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå